Första 360

Första 360
ett hopp på 1- 1½ m brukar räcka, beroende på om du ska göra en snabb okontrollerad spin eller en kontrollerad, brukar fixa sig...

Första 360
lagom långt.....de märker du, har du bara kommit 270 när du landar var du antingen inte tillräckligt snabb lr så var hoppet för kort......men de är snyggare med långa feta snurrar än korta hafsiga.

Första 360
Bygg upp ett hopp på typ en meter men se till att det inte är för mycket sving i det för då får du ingen kontroll i luften.. sen provhoppar du några gånger så att du känner att du har kontroll och höjd..sen är det bara att åka in med lagom fart(det känner du) och börja rotera med armarna precis innan du lämnar kicken, kolla runt din axel så kommer rotationen att komma av sig själv.. kommer du inte runt första gången så vet du ju ungefär hur mycket mer du behöver ta i nästa gång... lycka till/marcus_e

Första 360
360 går att göra i väldigt små hopp. Ett halv meter högt hopp räcker bra till, kom ihåg att ta rejält med fart bara. En platt eller en landning med lite lutning rekommenderas. Bygg ett eget hopp med en massa puder i landningen så slipper du stor del av smärtan när du landar 270. Ge inte upp fast du inte kommer runt i början, ju mer du övar att snurra desto snabbare går det.

Första 360
första gången jag satte 360 va i ett 9 meters big jump så jag tyker de e lättare att göra i feta hopp

Första 360
Jag lärde mig i små hopp, tex ett som går in i pisten..

Jag tycker inte man behöver så mycket fart.. Testa hur högt du behöver hoppa om du bara står på marken och ska snurra ett varv. Detta kan vara ett knep, alltså snurra utan skidor bara för att ha koll på balansen i landningen.. sen vet du hur det går till!

När det gäller hoppet så börja gärna med ett som ger dig lite snurr från början. Dvs om du vill snurra åt vänster tar du ett hopp där du redan svänger upp åt vänster i uthoppet! (alltså på högersidan om pisten, om du hoppar in i backen.. då behöver man inte komma runt fullt 360 grader för att sätta landningen)

När man fått kläm på detta kan man sen fortsätta att ta lite mer höjd o längre hopp, allt eftersom man känner att man klarar det!

Första 360
Det beror på hur skicklig du är. Är du skicklig klarar du enkelt...kanske på första försöket. Själv så klarade jag det ca 10-20cm ovanför marken....I klövsö....fördjävligt skönt. (På ett par mögliga hyrskidor)
/göran

Första 360
360 är inget svårt trick.. bara o snurra! kan hända att det blir okontrollerat o man ramlar i början... kolla in tricktips :P står finfint där

Tillbaka
Topp