Förstör det Skidorna?

adamreivant

Ny medlem
Förstör det Skidorna?
Tjena.
Ja har precis börjat sommar raila osv, den är inte så himla anvancerad men den funkar
Men ja har börjat snacka me en som säger att Gräset förstör skidorna...
Ja tror att gräset omöjligt kan förstöra skidorna men börjar tveka.

Är det sant att skidorna förtörs när man går med dom på gräset?!
För jag brukar gå med dom upp till början av railet när ja har åkt .

Är mycket Tacksam för Svar =)

Senast ändrad:
Förstör det Skidorna?
Jaja när man railar förstörs ju kanterna men dom kan man ju alltid slipa men ja tänkte specielt om gräset skulle kunna göra nån verkan på skidorna.
Låter otroligt enligt mig

Förstör det Skidorna?
tror då inte de går sönder.. dom blir lite gröna.. men om de nu är nått som är i vägen eller sliter så är de bara att planslipa dom på närmaste skidservice butik så blir dom som nya igen ju

Förstör det Skidorna?
Jag tror inte att gräset i sig kan "förstöra" skidorna, det skulle isåfall vara om det är grus eller nåt i gräset..

Förstör det Skidorna?
Ja, går av på mitten efter 234 meter, så du kanske borde börja tänka på hur många steg du egentligen har tagit

Förstör det Skidorna?
haha..sköna svar och sånt. Klart att de inte går sönder, men belaget mår väl bättre av att vara på snö.. Störtloppsåkare kör ju inte in sina skidor på gräs direkt..

Förstör det Skidorna?
Har inte alls railat mkt förut men jag är sjukt sugen på det nu och det känns väl lite ovärt att köpa sprillans nya "jibb" skidor för 5-8 tusen för att sedan börja raila med dom det första man gör när man åker i parken. Eller är det bara att raila som fan för att sedan bara gå och slipa/valla? För om jag ska raila kanske det är bättre att jag har kvar mina K2 Fujative som jag haft sen förra året (bara använda en säsong, 1 månad max)

Förstör det Skidorna?
du kan köra i parken hur mkt du vill å raila å ha det, de är bara å slipa till dom efter åt så ska de nog ordna sig, man köper ju inte park skidor för att titta på parken, utan att åka i den.

Förstör det Skidorna?
Ohm1e sa:
du kan köra i parken hur mkt du vill å raila å ha det, de är bara å slipa till dom efter åt så ska de nog ordna sig, man köper ju inte park skidor för att titta på parken, utan att åka i den.
Kan säga att du verkligen inte kan raila hur mycket som helst med ett par skidor och sen är det bara att slipa dem. Om du railar tillräckligt mycket så börjar det med att stålkanterna spricker för att sedan släppa helt på sina ställen.

Tillbaka
Topp