Fortfarande ingen AVI....

Jag köpte en grej av en person här på freeride nyligen, skickades till mig med bussgods.se. Fick aldrig någon avisering via sms, upptäckte senare att den som skickade hade angivit fel nummer. Pratade med säljaren och fick kolli-id, spårade paketet på bussgods.se och ringde till centralen som hade det.

Så, fixa kolli id, så vet du vart det befinner sig sedan kan du hämta ut det.

Jupp kolli-id rockar. Jag fick en cykel skickad till mig, gick inte att ringa bussgods, men jag åkte dit och skrek och hörjade, så till sist gick dom igenom alla paket och kom fram till att dom visst "råkat" ställa min cykel på fel ställe... men dom är ju billiga... Man får vad man betalar för...

Sen var en pedal felmonterad, tror nog att bussgods hade varit där och skruvat... [asgarvar]

Hahaha... Hoppas det inte var allvarligt menat från den snubben... Tänk om alla företag tänkte så, " vi fick den här maskinen felkonfigurerad, jävla DHL! "

Bussgods är ju skitbra när det funkar vilket det oftast gör......men när det inte funkar och man ska prata med dom i stockholm så sätter man ju pistolen mot tinningen direkt. Dom är fanimej helt omöjliga o få tag på plus nåt så jävulskt otrevliga! Det tog flera månader innan jag fick mina pengar.

Om du fortfarande har bekymmer så kan du ju faktiskt ringa killen som skickade sakerna till dig .. Han borde ju fått någon sorts bekräftelse och´ha koll på hur det ligger till me ditt paket..

/ d

jag var på stockholms bussgods idag,
frågade om ett paket från dalarna kommit till christopher ekström , han svarade :
har du fraktsedelsnummer? åh ja bah äääh, vad ska jag med det till nu? , ja frågade om ni fått in skiten, vafan ska ni använda fraktnummret till nu för?
han svarar : för att kolla om det har kommit, jag svarar : men jag vet ju att skiten har kommit, men endå får jag inte hämta ut skiten...
sen säger han, vart bor du?
kungsängen säger jag, jamen då skaru hämta ut paketet i upplandsväsby,
så jävla otrevlig snubbe säger jag bara !

vad fan ska jag göra?, vänta på att dom skickar ett avi?

/C

ekdahl sa:
JS86 sa:
Sweet-O sa:
Bussgods är jätte-bra att ha att göra med, Skickar gods varje dag, och ingenting saknas eller blir skadat.
Du får ditt gods till närmaste ombud, och ja, dom ringer .
Haha, ingenting blir skadat, dagens skämt! :D
Jobbar som trafikledare på flygbussarna på Cityterminalen och jag lovar att bussgods blir skadat, dem tappar paket från sin lilla golfbil med släp över hela terminalen :)
vart jobbar du? så att jag kan ringa till din arbetsgivare och säga att du inte behandlar paketen bra!
Frågan är om Du, ekdahl kan läsa? Jag skriver klart och tydligt att jag jobbar som trafikledare för flygbussarna på cityterminalen, därav ser jag bussgods varje dag och kan därför garantera att paket tappas, dagligen!

Senast ändrad:
säljaren säger att hans pappa inte fick något fraktsedelsnummer när han skickade iväg paketet... han säger att han bara fick ett kvitto där det står att han betalat/skickat frakten.
Kan det inte vara det kvittot?

Hasse sa:
Du får ett sms till din telefon som det står vart det kommer och vart du ska hämta det. Skulle tro att det kommer på måndag om det är skickat idag så.

//H
Bara om han har sms-avisering villket han troligtvis inte har. Då borde du få en avi hem med posten där det står att du kan hämta ut sakerna.
Så fungerar det med posten ialafall, borde vara likadant med bussgods för man kan ju inte springa omkring och leta efter paketet i en stad. Ring och kolla med Dalabon vad han skickade med för firma och till villken plats!

Försök få ett kolli-id så kan du kolla var det befinner sig!

Chrisze sa:
säljaren säger att hans pappa inte fick något fraktsedelsnummer när han skickade iväg paketet... han säger att han bara fick ett kvitto där det står att han betalat/skickat frakten.
Kan det inte vara det kvittot?
Ja, det kan det vara.
Be kan göra en kopia och scanna in eller skicka ;)

Senast ändrad:
Det var inte det kvittot säger han, vilket jävla kvitto är det då? , får man sextioelva kvitton när man ska skicka med bussgods?, man tycker ju att det borde vara det kvitto han har kvar.......,
aja har väntat i 1 vecka nu på paketet, fortfarande ingen AVI

Hur länge brukar man få vänta?, paketet skulle tydligen förbi ; Mora,falun,gävla sen stockholm.

/ C

Du får ett kvitto när du skickar och på det står det ett nummer. det är det nummret som du kan söka och kolla vart ditt skit finns någonstans.

Hur svårt kan det vara.

Från Mora till stockholm tar 1-2 dagar

Varför säger han då att hans pappa fick 1 kvitto och på det står det inget nummer för att han " vet sånt "

Han e ju liksom en känd åkare, det lär ju förstöra hela hans karriär om det visar sig att han lurat mig på pengar... ( inte för att jag tror det )

Man undrar ju, någon som har lust att prata lite vett med pojken ? xd haha

Det står ett nummer. Det vet jag att det gör. Som sagt ring han och be han kolla det igen eller oxå polis anmäler du han helt enkelt.

//H

Men det har jag verkligen inte lust att göra....
har både hans pappas nummer och hans mobilnummer nu.
Men e rätt skrajj för att ringa,

Ja då får du skylla dig själv så. Ta tag i ditt liv nu då om du vill ha grejorna. Och varför lämnade du inte ut ditt nummer till han från början för? För då hade dom ju sms dig på en gång...

//H

Men det e klart att jag ringer om avin inte kommer !
men har inte någon lust att ringa nu då han säger att sakerna e påväg.
Jag gav inget nummer för att han sa att det verkligen inte behövdes.
Men det e klart att jag ringer, om inte det blir bättre så får jag ta till andra åtgärder...
/ C

Jadu, klantigt det dära. Men om snubben på bussgods säger att du ska hämta ut det i Upplands Väsby så är det väl enklast att fara dit och hämta ut det istället för att hålla på och skriva inte så ansvarsfulla saker på ett internet forum. Vi vet ju inte precis ditt kollinr osv.

Hasse : Im with you mah brotha

Och du skall inte behöva vänta så här länge på avin heller så...

//H

Men det har jag ju redan skrivit. Ringt och frågat på skarpen om nummret och sen åkt till Upplandsväsby och kollat...

//H

okej. Ska ta mig dit.

Har fortfarande en fråga kvar, är det möjligt att kunna hämta ut paketet utan kolli nummer, eller avi ? , vi säger så här , om jag nu ser paketet, det står min adress och allt, jag visar pass , kan jag då hämta ut det, eller kommer dom " kräva " kolli nummer eller avi ?

vet att jag ställer en massa dumma frågor ibland, men ni behöver verkligen inte svara om ni inte känner för det.

/C

Senast ändrad:
LANDING sa:
jag var på stockholms bussgods idag,
frågade om ett paket från dalarna kommit till christopher ekström , han svarade :
har du fraktsedelsnummer? åh ja bah äääh, vad ska jag med det till nu? , ja frågade om ni fått in skiten, vafan ska ni använda fraktnummret till nu för?
han svarar : för att kolla om det har kommit, jag svarar : men jag vet ju att skiten har kommit, men endå får jag inte hämta ut skiten...
sen säger han, vart bor du?
kungsängen säger jag, jamen då skaru hämta ut paketet i upplandsväsby,
så jävla otrevlig snubbe säger jag bara !

vad fan ska jag göra?, vänta på att dom skickar ett avi?

/C
det verkar snarare vara du som var otrevlig

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp