Forum-brädor = kaffeved i St Anton?

Wilde

Ny medlem
jag har en kompis som precis kommit hem från st anton. han upptäckte att det inte gick att hitta forum-brädor i butikerna där nere och efter att ha pratat med butiksföreståndaren på en av de större brädaffärena där nere fick han reda på att de hade slutat sälja forum-brädor pga av för mycket strul med att de går sönder för lätt, alldeles för många reklamationer. intressant med tanke på att forum har blivit lite hypat i år (iaf har jag fått den känslan).

Drake hade visst inte heller varit jättepopulärt pga reklamationer men inte alls så illa som med forum.

någon som vet något mer om detta?

vet en kille som knäckt 3 eller 4 forumbrädor och han åker normalt, dvs ingen extremåkare..och visst, en bräda är väl ok, men när man knäcker 3-4 brädor av samma märke så är det antingen ens åkstil eller brädan det är fel på...

"vet en kille som knäckt 3 eller 4 forumbrädor och han åker normalt, dvs ingen extremåkare..och visst, en bräda är väl ok, men när man knäcker 3-4 brädor av samma märke så är det antingen ens åkstil eller brädan det är fel på..."

...om man åker normalt med vilken snowboard som helst KAN inte detta hända. en på miljonen.

sen inget illa om drake, de äger.

fast kul med lite nyheter.

Vem vet, problemet kanske är löst på årets brädor eftersom de görs i en ny fabrik. De har även två års garanti till skillnad från de flesta andra märken som endast har ett års garanti.

har hört att kvaliten ska vara bättre på forum nu, och konstigt me drake bindningarna, har hört av massor med folk att de gör bland de bästa bindningarna me grym kvalitet...

Deffinition på kvalitet:
"En produkt med bra kvalitet håller precis så länge som den är tänkt att hålla" (kanske inte ordagrant, men det är ungefär så man deffinierar det )

Mao kanske folk åker för mycket på brädorna? ;)

Kass kommentar. Nu kommer det vettiga jag har att säga.

Förra året, nere i Bad-gastein. Kille knäcker sin Forum(Köpt i norge). Kille får åka till MUNCHEN för att få ny, pga att Norska grosisten råkar vara där en vecka senare och kan ta med sig en bräda. Visade sig att de inte tog emot reklamationer nere i österrike om inte brädan var köpt där, fö de hade inget samarbete globalt... Säger då det... Jag kör burton, det funkar. Punkt

men hereegud...

det finnns i dag kanske en tiondel av alla märken som fanns för 8 år sen men det är likväl en hel del...

varför skulle en snubbe i frankrike höpa in dyra halvkända forumbrädor när han lika gärna kan ladda på kända franska märken typ, "a snowboards", "hammer" eller liknande...

elelr burton som är dyra mdn i alla fall har hype.

hare

wg

forumbrädorna har bytt fabrik till et österrikiskt mycket välkänd fabrik! vilket betyder att nästa ars forumbrädor kommer att ha betydligt högre kvalitet som innebär att forumbrädorna har en comeback 2004 i St Anton.
M.V.H. Mattias s´no control St Anton.

och ett litet förtal.
bush är dum i huvet.

hmm, de kan ju vart ruggigt sköna innan de gått av, och man är gjord av pengar :D eller så hoppas man på att de stämmer med att deras kvalitet är bättre nu när de har ny fabrik

Dem har haft samma problem sen dem började tillverka och det verkar inte som dem blir bättre direkt!
Ett tips är att byta till ett annat märke och det spelar ingen roll vilket för alla är bättre än forum!!

Om man får en bräda på garanti.. så får man troligen inte byta märke, det är vad jag tror iaf.

Sen så går många brädor sönder, en kompis spräckte en toppmodell från burton. Och den var i stort sett ny, men han fick en ny, av valfri modell som plåster på såren.

Kör själv en forum xplorer från förra årets modell. har funkat kanonbra hittils. mycket bra bräda än så länge....punkt

forum brädorna som kom ut runt 2000 har många klagat på.. dels att dem har en skum styvhet o deras slide system...
men man kan iofs inte klandra dem.. m tanke på hur länge dem gjort brädor.. men verkar som de gjort en hel del förbättringar till detta året o har faktiskt bara hört positiva grejor om deras brädor nu... vad gäller drake bindningar så kan jag inte mer än säga att dem rokkar... lätt dem skönaste jag provat....

haha forums slider system..vilken grej slidear är det ända det gör. skit svårt att åka på en bräda som byter stance emellan åt när man inte vet om det. ibland står man jätte tätt med benen och ibland står man i spagat...haha! Det är kvalite det! Utvecklar snowboard sporten till en annan dimension.

kör på en forum med första årets glidersystem....å det har fungerat bra för mig.....ett tips är att lägga gummiplattor under bindningarna för ökat avstånd mellan ytorna...det är lättare att dra åt skruvarna då....

å drakebindningarna är hur sköna som helst

Jag är absolut inte förvånad, Forum är enligt MIN mening det värdelösaste och töntigaste märket som finns på marknaden idag. De kommer från ingenstans och köper sig ett bra team och sätter skyhöga priser på grejerna på en gång, uschhh säger jag.

Tillbaka
Topp