Forum, K2 el Burton

johandovelius

Ny medlem
Forum, K2 el Burton
Gör en ny tråd eftersom jag nu lägger in ett nytt brädförslag: Burton Custom. Det är ett förslag jag fått, och tittar man runt på nätet är det mycket som talar för att det är en bra bräda. Kan någon säga några kloka ord om dessa tre i jämförelse:

Burton Custom
Forum Elite
K2 Reckon

Mycket tacksam för svar!

Johan

Forum, K2 el Burton
burton är bra men dyrt och halv taskig kvalite.
forum är yo. Och väldigt överskattat.
k2 är billigare och mycket under skattat. Köp en k2 reccon raiser

ha det fint

Forum, K2 el Burton
Hej Johan

Personligen rekommenderar jag Burton Custom. Har själv åkt på två Custom brädor, och kommer antagligen att köpa en ny nästa säsong. Väldigt allround: funkar lika bra i pipe som i skogen. Love it!

Forum lever på sitt team, men detta borde vara orelevant för ditt beslut. Kvaliten har förbättrats, men är fortfarande inte bra. Själv inte åkt på Forum - baserar mina åsikter på vänners kommentarer.

Har ingen erfarenhet av K2, men jag skulle tro att den är ok.

Forum, K2 el Burton
jag köpte en jp walker -02 i höstas...jag hittade ett bra pris på boardstore.se och slog till...jag tycker annars att forum brädor är för dyra och det verkar vara mycket "hype" runt dem...hur som helst så är jag jävligt nöjd med min och jag tycker att om du får tag på en till bra pris så är det bara att slå till..fast jag kan ju bara utlåta mig om jp walker modellen...har aldrig kört på en elite...men många rackar ju ner på forum-märket i allmänhet men enligt mina erfarenheter så har de i alla fall lyckats med en modell...

Forum, K2 el Burton
Burton custom är brädan som ligger mig varmt om hjärtat, dock så kände jag att efter 2-3 månaders åkning på min förra (en -02) så blev flexen lite slapp... Sen så knäckte jag ju den... OCh den jag fick på garantin för den första.. Om min nuvarande -03:a (Som jag fick för att jag knäckte min andra -02:a...:) har jag inget ont att säga, snarare tvärt om...

Forum, K2 el Burton
Jag åker förnärvarande på en K2 Recon Raiser och kan bara säga att den är riktigt bra både i pisten och i lössnö. Kanske ingen pipe bräda, men i allt annat är den riktigt skön. Det var ett tag sedan jag åkte på en Custom så jag kan inte göra någon riktig jämnförelse. Forumbräderna tycker jag precis som föregående talare att de är lite överskattade och dyra. Så jag skulle satsa på en K2 Recon Raiser.

Det skall även sägas till K2:s fördel att de är bra att ha att göra med när det gäller reklamationer.

Forum, K2 el Burton
var i österike i vinter och köpte en furom björn liens för en mycket billig slant och måste säga att jag är nöjd. ville igentligen ha en custom eller en salomon forcast. men alla custom var slut i den lägnden jag ville ha, men polarn köpte en custom på rea som han var nöjd med tills limmet (eller om den knäcktes på nått vis.) släppte mellan två fiber lager i nosen, såg inte så bra ut. det e svårt det där med brädor.

Tillbaka
Topp