Fötterna somnar

KarinNordberg

Ny medlem
Fötterna somnar
Hej, jag har ett problem med mina pjäxor. Tårna och somnar i dom när jag åker men jag knäpper upp dom i liften men efter halva åket sen så har dom somnat igen. Jag har ett par Salomon Poison 2011 (två-knäppespjäxor) med formgjuten sula och formad innesko. Jag har bara använt dom 2 dagar men det är ändå fruktansvärt irriterande att detta händer. Jag har läst lite andra trådar där man rådit folk att köpa formgjuten sula om detta uppstår men eftersom jag redan har det vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Kommer jag "åka in dom" eller vad tror ni? Vad kan man göra?

Jag bor för tillfället i Innsbruck och kommer åka en hel del skidor den här säsongen så vill gärna ha pjäxor som funkar och köpte därför dessa och gjorde sulan så det skulle bli bra eftersom jag tidigare har haft väldiga problem med pjäxor.

Tack för svar och tips :)

Fötterna somnar
Det låter konstigt.
Prova att åka in pjäxorna först, funkar inte det så kanske du ska prova en annan pjäxa.
Nu kan jag inte grarantera att detta funkar, men att prova har aldrig skadat någon.

Senast ändrad:
Fötterna somnar
Fenomenet kallas för Parestesi
Den formgjutna sulan hjälper absolut. Men, det är ingen mirakellösning utan bara en länk i kedjan till den perfekta pjäxan. Hur sitter pjäxan i övrigt? Har du tryckpunkter? Hur pass mycket behöver du spänna pjäxan? Upplever du någon smärta innan domningen?
Det är oerhört svårt att ge pjäxråd över internet så min rekommendation blir att du går tillbaka till butiken där du köpte pjäxorna, alternativt en bra butik i Innsbruck om du köpt pjäxorna innan du flyttade dit och hör med dem. Tänk på att det är som att gå till läkaren, ju mer detaljer du ger dem desto bättre kan de hjälpa dig!

Tillbaka
Topp