Four elements jackor

Four elements jackor
Lite bredare än övriga jackor, längden och armlängd känns normalt med andra märken i åtanke.
Bredden är skön att ha med tanke på kläder under jackan när det är kallt :) jag kör L och har L i övriga kläder, är 187 cm lång.

Four elements jackor
jag har själv en settle jacka i xl och den sitter bra på mig som är 189cm/76kg, går en bit nedaför rumpan. Den är lite för bred då jag är rätt så smal, men med ryggskydd, underställ och fleece under borde det bli bättre!

Four elements jackor
Jag har också precis köpt en Settle i storlek L, vilket känns precis lagom, nästan i största laget. Jag är 189cm men ligger en bit under 80 pannor. Som jämförelse har jag en gammal Arcteryx Theta AR i stl medium som också sitter perfekt. Dock kan du ju beställa på nätet och skicka tillbaka ifall den inte passar. Jag gjorde en sådan själv och de var väldigt tillmötesgående.

Four elements jackor
Är 165 och beställde S men den var lite för liten, haha kanske lite väl optimistiskt. Beställde en M nu istället. Köpte på rean så hoppas på att det inte ska vara några problem med att skicka tillbaka den andra. Annars har jag en W's Novel jacket Dark blue/Turquoise i st S till salu. ;)

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp