svar till Molnet:
jag förstår att de generella reglerna inte alltid kan efterföljas och jag skall försöka att ge dig information om UnInc brädan etc.
Jag körde på olika brädor förra säsongen och föll absolut mest för UnIncbrädorna för deras aggresiva "attityd" de funkade rätt okej i parken med funkade jäflitt bra i pist i hopp och att åka fort å ha kul med.
just nu kör jag på en Custom LE 158 och jag måste säg att jag gillar min gamla UnInc 154 MYCKET bättre. varför? Customen känns livlig och skön men det ÄR en allroundbräda som känns lite mjuk och har inte samma kaxiga attityd som UnInc.en har.
du är 175 (som jag) och väger 75Kg (bara muskler) (jag väger 70kg) din skostorlek vet jag inget om så jag förklarar efter vad jag upplevde förra säsongen.
UnInc 154, JP Solberg (24,8) (feel rate 7[samma som custom]) kändes snappig, flexig och grym i skäret, skön i bigjumpen och höll bra stabilitet i galna fel-landningar.
jag tycker att JP.n känns bättre än Custombrädan jag åker på nu så jag tror att OM du vill dra på lite å hoppa stort och leka å jibba lite mer aggresivt så har du en bra vän i en UnInc bräda..
...
det jag upptäckte (när jag ville ha 156.an var att den bara var 24,6 i midjan och med min stance så kommer jag att ta i hälkappan när jag gör djupa carvingsvängar så den gick tyvärr bort (för Romain har grym grafik, grymmast av alla i UnInc-teamet)
jag hade då valet. JP 154 eller Gigi 158 och pga att jag jobbade i wäsa och åkte mycket park så tog jag Jp.n 154.. och den va GRYMT skön..
jag skulle i år ha köpt en Gigi 158 men jag hatar hans grafik så jag väntar med spänning på 06/07.an

(är jag petig ?? jajamensan)
sen kan du tänka så här..
DU har åkt i sex år.. steget från 156 till 158 är bara 2 cm. (en liten cm fram å en liten cm bak).. så du kanske skall ta å "steppa" upp till en vuxenbräda

..
jag började på en 147.a 1990, gick genom 149, 152, 156, 157,5, 154(JP.n) och nu gillar jag att köra på 158.or
.......................... ta du en Gigi Ruf UnInc 158.a med ett par sköna mission eller kanske cartel om du e aggresiv som satan.
....
andra val..
Jeremy Jones e smal (24,5) och lite mjuk (???) flex rate 6
Custom X 156 & 158 e båda FETT sköna å har 24,8 i midjan (köp från Ebay. spara 2000 spänn)
retro Twin 155.an Om du vill leka i parken massa denna säsongen (fett cool) mjuuk
eller en Vapor 157 (25,8)Om du vill vara värst i backen (9000:- i Sverige, 800$ inkl frakt från Ebay [6400Kr] )
ALLT beror på vad du har för skostorlek och vilken stance du har och vad du kör med för skor och bindningar.
/Pinn aka Kalle