Frågor angående Oakley crowbar, a-frame och linser

Wikingen

Medlem
Hej!

Funderar på att införskaffa ett par crowbar, ev. a-frame. Då dem ska köpas via internet och jag inte har tillgång till några butiker med dessa googles, undrar jag vilka som passar bäst till min hjälm, en Protec freeride?

Sen är jag mycket osäker på vilken lins man ska ha. Vill gärna ha en spegellins (iridium) men vill kunna se bra även i mycket dåligt väder. Att skaffa 2 linser blir för dyrt och är inget alternativ. Ska man satsa på pink eller blue iridium? Passar dessa under mkt molniga dagar? Eller går det bra även med fire eller black iridim?

Ser att det också på oakleys hemsida att det finns en så kallad H.I. lins. Är detta spegelglas? Någons som har dessa?

Högst tacksam för svar på någon av frågorna!

/Calle

pro tec hjälmen fungerar till a framen allafall du behöver ej helmet strap till protecen. men jag har iriudum den vanliga ljusa med spegelglas den fungerar nogbästa allrounden beroende på vädret fsat den blåa iriden fungerar nog också så och dom ligger på ungeför 1225 på stadium , där kan du köpa dom ,nu vet inte jag vart du bor men du ahr säkert stadium i närheten :P

nu kolla ajg upp var du bor du har säkert stadium fast dom inte säljer skidgrejer , men stadium beställer gärna hem till dej och då betalar du för vad dom ksotar på hemsidan ungefär vill säga 1200- 1330 för a frame.

simma lungt pisss

ok, är dock mer sugen på crowbarsen..Har du den linsen som kallas black iridium då ryding? Blir inte den ganska mörk när det är molningt/dimmigt?
Min syrra bor i usa så hon köper dem där över internet och tar hem dem till mig...studentpresent:P

Black och fire går, notera går, att köra med då det blir mörkt eller molnigt, men det är förbaskat otrevligt... Man trevar sig ned för berget.

Grejen med många linser är ju att man skall byta emellan, så de har ju ingen som passar till allt, skulle förta det hela lite grann. Dock är ju persimmon bra till mycket... Men Blue Iridium kan nog vara det bästa spegel-alternativet för svenska förhållanden, men ett kompletterande av en gul HI-lins skulle vara bra...

Har självt tänkt införskaffa ett par Crowbar Fire iriduim. Jag har däremot inte tänkt köpa mer än en lins, eftersom att jag tycker att det helt enkelt blir för dyrt. Tycker ni att det är dumt att bara köpa Fire/iridium och att jag istället skulle köpa en annan lins, om jag bara ska ha en? Ifos så kan man ju använda gamla goggles om det är dåligt väder, men hur kul är det om man lägger ner ca 1500kr på ett par nya balla goggles............?

Vad tycker ni? :-P

har ett par blue till mina a-frame så borde finnas eller är det en illusins lins?? helvete vad lurad jag är:)

OBS TORKA ALDRIG INSIDAN AV LINSEN NÄR DEN ÄR BLÖT!!! PRISET BLIR LÄTT EN NY LINS!!!!

Dennis

Tillbaka
Topp