Legend
Ny medlem
Frågor om (Offpist) i Livigno...HJÄLP!?
Har suttit och läst igenom forumet och hittat många varningar om klippta kort och hutlösa böter. Tyvärr är suget efter skön lössnö alldeles för stort för att jag skall kunna avstå. Jag vet, jag borde inte åka till Livigno om jag söker puder men det är några polare som skall dit och valet stod mellan att åka själv till en trevlig puderhåla eller leka med mina vänner en vecka.
Så, nu försöker jag göra det bästa av situationen. Är mycket tacksam för lite tips på bra åk och var/när vakterna är på hugget. Om ni kan rekommendera någon pist som är lite vassare än de "breda nybörjar pister" jag läst mig till leda om vore det schysst. Finns det någon skiroute eller något område där de inte preparerat/pistat men där man får åka?
Finns det någon som har lite mer kunskap om Livigno (säsongat eller åkt mycket där) skicka gärna ett mail här så jag kan få lite info.
Det är förövrigt mellan 4-11 januari vi skall dit, om ni har vägarna förbi.
tack, /robin
Så, nu försöker jag göra det bästa av situationen. Är mycket tacksam för lite tips på bra åk och var/när vakterna är på hugget. Om ni kan rekommendera någon pist som är lite vassare än de "breda nybörjar pister" jag läst mig till leda om vore det schysst. Finns det någon skiroute eller något område där de inte preparerat/pistat men där man får åka?
Finns det någon som har lite mer kunskap om Livigno (säsongat eller åkt mycket där) skicka gärna ett mail här så jag kan få lite info.
Det är förövrigt mellan 4-11 januari vi skall dit, om ni har vägarna förbi.
tack, /robin