Jag har varit i Sierra Nevada två gånger. Grymt bra självklart går det inte att jämföra med La Grave, Chamonix etc. Bra piståkning, går att hitta rolig off pist och givetvis blir man som svensk kung i backen.
Trettonhelgen verkar vara deras julhelg. MYCKET folk. Lördagar kan vara tjockt i kön. Se till att komma med liften från byn tidigt för att undvika långa köer. I vissa av liftarna från byn får man inte ta med snowboard, ställ dig i rätt kö. Det finns en stollift uppfrån byn som går åt höger i systemet. "Aldrig" kö, välj den.
Ha de´
Tomas