Frågor om Sierra Nevada

Fryksten

Ny medlem
Frågor om Sierra Nevada
Vi är ett gäng som kommer åka ner till Spaniens solkust vecka 1. Så jag tänkte att man kan åka upp till Sierra Nevada några dagar för att testa spansk snö.
Så jag undrar om ni tror/vet att det är fullpackat i backarna den veckan.

Frågor om Sierra Nevada
Jag har varit i Sierra Nevada två gånger. Grymt bra självklart går det inte att jämföra med La Grave, Chamonix etc. Bra piståkning, går att hitta rolig off pist och givetvis blir man som svensk kung i backen.

Trettonhelgen verkar vara deras julhelg. MYCKET folk. Lördagar kan vara tjockt i kön. Se till att komma med liften från byn tidigt för att undvika långa köer. I vissa av liftarna från byn får man inte ta med snowboard, ställ dig i rätt kö. Det finns en stollift uppfrån byn som går åt höger i systemet. "Aldrig" kö, välj den.

Ha de´

Tomas

Frågor om Sierra Nevada
har med varit ssierra x antal ggr. häftigt ställe... speciellt vägen från malaga. åkningen lutar åt mer avancerad sälen pist med längre backar men skönt. spanjorerna är ju inte bäst på skidor om man säger så. nice att glassa. behöver nog egentligen inte vara speciellt orolig. ni får nog åkt gaanska myket första veckan i januari. jääävligt avundsjuk.
karl johan CALLE QUINCE D CASA SEIS C NUeVA ANDALUCIA MARBELLA PUERTO BANUS. (titta in om ni vill;)

Frågor om Sierra Nevada
Hur är köerna när man väl kommit upp till Borreguiles? Den bästa pist-åkningen verkar finnas borta vid Laguna De Las Yeguas. Stämmer det?? och hur är köerna där??

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp