frågor om skidor!

frågor om skidor!
Jag har också åkt på nästan alla årets modeller och kan därför svara på en hel del eventuella frågor, mest angående carving skulle jag vilja tillägga.

...

frågor om skidor!
Okej då pojkar,

Lok i pisten, hyffsad bärighet i puder, isgrepp och snabba från kant till kant.

Förslag!

För övrigt, hur är Speedmachines + övriga Kästle?

/Peter

frågor om skidor!
Kästles speedmachine påminner lite om Salomons prolink skidor, själv har jag inte åkt på de, men som man har hört så ligger de lite mitt i mellan bland storslalom-skidorna.

Övriga Kästle skidor vet jag inte så mycket om förutom om deras timglas-skida som heter Kästle XTZ, den är det ruskig bra svängradie, fast man måste ha rätt bra tryck för att de ska bita.

Sen har ju Kästle en hel del vanliga spikraka skidor, men de tror jag inte att ni är så intresserade av, och om ni vore det så kan jag bara säga att de är som alla andra vanliga spikraka skidor. TRÅKIGA : )

frågor om skidor!
Det är väldigt brett användnings-område du har sagt, så därför är det naturliga en friåknings skida. Och då skulle jag vilja tipsa om Jesper Rönnbäcks "Fischer Revolution Alltrax Freeride" Finns i 173, 183, och 193 som jag vet om. Som jag har skrivit innan så har jag kört sönder sånna här skidor två gånger pga tillverkningsfel. (troligen) Men förutom det så är det en mycket skön skida som är bra utanför pisten och i pisten så har de grymt grepp, kanske inte den värsta svängradien men inte så pjokig ändå. Men om någon ska köpa den här skidan, så se till att bo nära försäljaren så att ni lätt kan få nya utifall skidan går sönder.

frågor om skidor!
9.18 är en smalare mer pistvänlig modell
medan 9.22 har mycket bredare brätte
(en av de bredaste av årets mod.) och midja
men den fungerar alldeles utmärkt i pisten också. Alltså 9.18 för den som håller sig i pisten och 9.22 för den som åker överallt.
Nästa år kommer fler modeller av 9.22.

frågor om skidor!
Är 170 lång, väger 67 kilo.. Vill ha ett par lagg som funkar utmärkt i både parken och i offpisten!!

frågor om skidor!
Hej! Undrar om skidan Head i.c200, hur är den? Har förstått att den skall funka överallt, men att den görs i maxlängden 177 cm.

Tack

Tillbaka
Topp