Frågor om St Anton

sophie_B

Ny medlem
Frågor om St Anton
Hej!

Tänkte åka med en polare till Stanton den 22:a November. Vi behöver jobb och boende. Nu undrar jag följande:
Är den 22:november ett lämpligt datum om man ska börja söka jobb där nere?
Får man oftast boende med jobbet? I så fall, hur mycket brukar man behöva jobba? Behöver man jobba mindre om man har boende och jobb för sig?
Vi har ganska billigt boende för hela säsongen. Borde vi ta det? Tänk om vi inte får jobb, jobb med boende eller om vi hittar bättre boende med andra människor. Om man står efter ca en månad utan boende, brukar det lösa sig då?
Vart ska man gå och söka jobb?
När kommer alla säsongare tll St Anton? Var är det kul och var träffar man folk?

Vore jättetacksam för svar!

// Emma

Frågor om St Anton
Tja!
Jag var ner till St Anton förra vintern o de va phat!
22:a nov e helt okej men det kan vara trögt innan snön kommer på riktigt. Det man kan göra är att knacka dörr å ringa runt så att arbetsgivarna vet om att man är intresserad när det snurrar igång på allvar. Det är vanligt med boende o jobb i samma paket och vanligtvis får man nog jobba lite mer då än om man har eget boende o bara tar småjobb. Det kanske är smartast att ta boendet ni har hittat så länge, om det visar sig suga kan ni ju titta på andra alternativ, det är en jääävligt flexibel arbets och hyresmarknad därnere kan jag säga...Om man inte har boende runt jul så kan det bli tungt om man inte har kontakter så man kan bo hos några andra tillfälligt tills högsäsongen lugnat sig...jul o nyår e bland de största helgerna och det mesta är bokat eller uthyrt.
I början på december börjar folk droppa in...fler och fler kommer för varje dag som går in i december...mitt tips e att dra till funky chicken mitt inne i byn o ta en öl o kolla på film som dom brukar köra under den lugna försäsongen...där träffar man dom flesta bummarna...enjoy St Anton am Arlberg!
/Tomas

Frågor om St Anton
Tja om ni är intresserade av att reka lite jobb i förväg är www.rollingpin.at ett hett tips en branschtidning inom hotell och restaurang där det finns mängder med jobb allt från städare till restaurangmaneger, så kliar jag er på ryggen så kanske ni kliar mig!!!!!

Hur fixade ni boende?????
Ska åka ner 2 pers i slutet på december (helst) inte jobba bara åka......

Hare/ J&O

Frågor om St Anton
Hejsan Emma!

Vi är tre tjejer som söker jobb och boende i st anton för fullt nu. Har du några tips? Hur har det gått för er?
/Maria och Linda.

Frågor om St Anton
Gör som vi. Res under parollen "Det ordnar sig alltid". Drar på tisdag utan jobb, boende eller vett...

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp