Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hittat ett par schyssta skidor på Marketplace som jag ville slå till på. Sen blev jag lite orolig för att betala i förskott när säljaren bad om det. Finns det några bra lösningar för att skicka säkert utanför blocket?Om skidorna är max 180 cm (går nog att tumma på om man vågar) är blocketpaket mycket prisvärt och smidigt.
Typ inte (inte billigt i alla fall). Om säljaren inte har nåt fuffens för sig borde hen vara ok med att lägga upp en blocketannons, som du sedan svarar på för att fixa frakt med blocketpaket. Swisha kostnaden för annonsen i förväg så är den 20-lappen (eller vad det nu kostar) allt du riskerar att förlora.Hittat ett par schyssta skidor på Marketplace som jag ville slå till på. Sen blev jag lite orolig för att betala i förskott när säljaren bad om det. Finns det några bra lösningar för att skicka säkert utanför blocket?
Tack för tips! Då är det blocketpaketet som är det enda billiga bra alternativet?Typ inte (inte billigt i alla fall). Om säljaren inte har nåt fuffens för sig borde hen vara ok med att lägga upp en blocketannons, som du sedan svarar på för att fixa frakt med blocketpaket. Swisha kostnaden för annonsen i förväg så är den 20-lappen (eller vad det nu kostar) allt du riskerar att förlora.
Tack för tipset! Kikar på om det kan användasKan väl använda köpekontraktet här på freeride? Om det finns kvar?
Så signerar manKontrakt med BankID.
Bussgods tar 520 spänn för att frakta ett par skidor, så det är bra mycket dyrare. Vad jag vet så är det inte heller billigare med andra speditörer så som DHL, Schenker, UPS, PostNord... Med blocketpaket så kostar det 99 (upp till 5 kg) eller 159 (upp till 10 kg) kronor. Tror inte det går att få billigare än så.Tack för tips! Då är det blocketpaketet som är det enda billiga bra alternativet?
Föreslog det till säljaren men han tyckte det var drygt att slänga upp det på blocket, eftersom han hade andra intressenter som inte frågade om det...
Tack för tips!Bussgods tar 520 spänn för att frakta ett par skidor, så det är bra mycket dyrare. Vad jag vet så är det inte heller billigare med andra speditörer så som DHL, Schenker, UPS, PostNord... Med blocketpaket så kostar det 99 (upp till 5 kg) eller 159 (upp till 10 kg) kronor. Tror inte det går att få billigare än så.
Verkar så enligt beskrivningen. Omdömen och BankID låter ju lovande! Har du testat den tidigare?Hörde om en tjänst som heter Treddy som ska fungera som blocketpaketet fast på andra ställen än blocket, som jag fattade det? kanske löser ditt problem?
Håller på att sälja lite grejer nu så tänkte testa denna vecka! Återkommer med hur det gickVerkar så enligt beskrivningen. Omdömen och BankID låter ju lovande! Har du testat den tidigare?
Hur funkade det med Treddy? Gick det bra?Håller på att sälja lite grejer nu så tänkte testa denna vecka! Återkommer med hur det gick
HejHej!
Någon som vet en bra aktör som erbjuder frakt av skidor inom Sverige till ett bra pris?
Funkade riktigt bra tycker jag, fraktsedel på mailen när köparen betalade in sen skötte dem utbetalning till mig när köparen fick sina grejerHur funkade det med Treddy? Gick det bra?
Funkade riktigt bra tycker jag, fraktsedel på mailen när köparen betalade in sen skötte dem utbetalning till mig när köparen fick sina grejer
Det kostar över 500:-, vet inte vad som är så förmånligt med det? Kanske förmånligt för Bussgods, men inte för den som skickar. Dessutom har dom ont om utlämningsställen. Bussgods var bra för skidor back in the days, men det var länge sedan.Hej
Bussgods.se hör till de förmånligaste.
Kolla med dem![]()
Var ett litet paket så kostade 140kr inkl allt.Och vad kostade frakten?
Då är det mycket billigare att skapa en annons på Blocket och skicka genom den för 99kr.Tänkte jag skulle dela med mig av mina erfarenheter av att använda treddy för frakt av skidor.
Det gick superbra!
Jag ropade in ett par skidor på tradera för drygt 700kr. I mina ögon inte alls intressant att använda mig av bussgods för 566kr. De har dessutom lämnat Helsingborg som var min tidigare närmaste "station". Jag hade fått ta mig till Landskrona för att hämta skidorna. Ca 5mil enkel väg.
Mha treddy så kom de på ett dygn till mitt lokala Schenker-ombud som ligger på cykelavstånd.
Extra avgiften på 119kr för långt paket skall enl chatt med treddy faktureras i efterhand. Vi får väl se hur det blir med det men med avgiften inkluderad i priset så landar en skidfrakt på ca 220-250kr. Kan varmt rekommendera detta!
Då är det mycket billigare att skapa en annons på Blocket och skicka genom den för 99kr.
Teddy har också max 180cm så fortfarande mycket billigare med Blocket.Bra för skidor upp till 180 cm, ja. Längre än så tar de enligt hemsidan inte emot. Minns jag rätt är kostnaden typ 179 dessutom