Frakta skidor?

Frakta skidor?
Om skidorna är max 180 cm (går nog att tumma på om man vågar) är blocketpaket mycket prisvärt och smidigt.
Hittat ett par schyssta skidor på Marketplace som jag ville slå till på. Sen blev jag lite orolig för att betala i förskott när säljaren bad om det. Finns det några bra lösningar för att skicka säkert utanför blocket?

Frakta skidor?
Hittat ett par schyssta skidor på Marketplace som jag ville slå till på. Sen blev jag lite orolig för att betala i förskott när säljaren bad om det. Finns det några bra lösningar för att skicka säkert utanför blocket?
Typ inte (inte billigt i alla fall). Om säljaren inte har nåt fuffens för sig borde hen vara ok med att lägga upp en blocketannons, som du sedan svarar på för att fixa frakt med blocketpaket. Swisha kostnaden för annonsen i förväg så är den 20-lappen (eller vad det nu kostar) allt du riskerar att förlora.

Frakta skidor?
Typ inte (inte billigt i alla fall). Om säljaren inte har nåt fuffens för sig borde hen vara ok med att lägga upp en blocketannons, som du sedan svarar på för att fixa frakt med blocketpaket. Swisha kostnaden för annonsen i förväg så är den 20-lappen (eller vad det nu kostar) allt du riskerar att förlora.
Tack för tips! Då är det blocketpaketet som är det enda billiga bra alternativet?
Föreslog det till säljaren men han tyckte det var drygt att slänga upp det på blocket, eftersom han hade andra intressenter som inte frågade om det...

Frakta skidor?
Tack för tips! Då är det blocketpaketet som är det enda billiga bra alternativet?
Föreslog det till säljaren men han tyckte det var drygt att slänga upp det på blocket, eftersom han hade andra intressenter som inte frågade om det...
Bussgods tar 520 spänn för att frakta ett par skidor, så det är bra mycket dyrare. Vad jag vet så är det inte heller billigare med andra speditörer så som DHL, Schenker, UPS, PostNord... Med blocketpaket så kostar det 99 (upp till 5 kg) eller 159 (upp till 10 kg) kronor. Tror inte det går att få billigare än så.

Frakta skidor?
Hörde om en tjänst som heter Treddy som ska fungera som blocketpaketet fast på andra ställen än blocket, som jag fattade det? kanske löser ditt problem?

Frakta skidor?
Bussgods tar 520 spänn för att frakta ett par skidor, så det är bra mycket dyrare. Vad jag vet så är det inte heller billigare med andra speditörer så som DHL, Schenker, UPS, PostNord... Med blocketpaket så kostar det 99 (upp till 5 kg) eller 159 (upp till 10 kg) kronor. Tror inte det går att få billigare än så.
Tack för tips!
Verkar vara det billigaste alternativet. Körde på detta denna gång. Lite bökigt med att skapa konton och grejer på Rocker och lägga upp en ny annons, som tur var gick säljaren med på de!

Frakta skidor?
Tänkte jag skulle dela med mig av mina erfarenheter av att använda treddy för frakt av skidor.
Det gick superbra!
Jag ropade in ett par skidor på tradera för drygt 700kr. I mina ögon inte alls intressant att använda mig av bussgods för 566kr. De har dessutom lämnat Helsingborg som var min tidigare närmaste "station". Jag hade fått ta mig till Landskrona för att hämta skidorna. Ca 5mil enkel väg.
Mha treddy så kom de på ett dygn till mitt lokala Schenker-ombud som ligger på cykelavstånd.
Extra avgiften på 119kr för långt paket skall enl chatt med treddy faktureras i efterhand. Vi får väl se hur det blir med det men med avgiften inkluderad i priset så landar en skidfrakt på ca 220-250kr. Kan varmt rekommendera detta!

Frakta skidor?
Tänkte jag skulle dela med mig av mina erfarenheter av att använda treddy för frakt av skidor.
Det gick superbra!
Jag ropade in ett par skidor på tradera för drygt 700kr. I mina ögon inte alls intressant att använda mig av bussgods för 566kr. De har dessutom lämnat Helsingborg som var min tidigare närmaste "station". Jag hade fått ta mig till Landskrona för att hämta skidorna. Ca 5mil enkel väg.
Mha treddy så kom de på ett dygn till mitt lokala Schenker-ombud som ligger på cykelavstånd.
Extra avgiften på 119kr för långt paket skall enl chatt med treddy faktureras i efterhand. Vi får väl se hur det blir med det men med avgiften inkluderad i priset så landar en skidfrakt på ca 220-250kr. Kan varmt rekommendera detta!
Då är det mycket billigare att skapa en annons på Blocket och skicka genom den för 99kr.

Frakta skidor?
hej, verkar vara blocket paket som är klart billigast och bäst, men då skall det läggas upp annons, skaffas kartong, fixas med själva admin av försäljning, osv. kanske ca 200 spänn.

Frakta skidor?
Annonsering är gratis på Blocket. Och några sopsäckar, tejp och kanske lite kartong runt fram, bakkant och bindningar så är man hemma.

Frakta skidor?
Återlivar en äldre tråd. Hur funkar det med Treddy och fraktkostnad? Står i texten när jag går dit att maxlängd är 190 cm, men också att över 140 cm kostar extra, men det är inget alternativ man kan välja med längd när man väljer paket. Bara vikt.

Frakta skidor?
Ser ut som det blir dyrare än Blocket oavsett

Bilagor

• Screenshot_20240228_210555_Chrome.jpg
    Screenshot_20240228_210555_Chrome.jpg
    114.9 KB · Besök: 104
Frakta skidor?
Blocket 10kg kostar 179 plus en stor slant för köparskydd. 112 kr i mitt exempel.
Samma vikt kostar 129 på treddy och mindre köparskydd. men om de då tar extra 119 för över 140 cm blir det dyrare än Blocket....
1709152251024.png

Frakta skidor?
Tänk på att Blocket lämnar över uppgifter till Skatteverket när du har sålt över en viss summa. En vän fick ett sådant e-brev från Blocket.

Frakta skidor?
Ja det där jävla köpskyddet som man har blivit påtvingad och som inte går att välja bort.
Har kontaktat Blocket om det men de har sagt att det går inte.
Troligen bara ett sätt å locka med billig frakt och öka deras intäkter

Frakta skidor?
Jag minns faktiskt inte vad kalaset kostade på Treddy men jag minns att det gick smidigt.
Blocket nyttjade jag till skidfrakt V6, då gjorde de nån sportlovskampanj med fri annonsering och fri frakt har jag för mig. Betalade bara för köpskyddet då.

Snödjup

Tillbaka
Topp