Freeride bräda?

• Trådstartare Trådstartare odd
  • Start datum Start datum

odd

Ny medlem
Freeride bräda?
Tja..

Ska se till att köpa en schysst freeride bräda som håller måttet för mestadels offpiståkning men som även kan vara go i pisten..
nån som har nåt gott tips?

Tack på f-hand Adde

Freeride bräda?
Burton Johan 163 tror jag också e grym, eftersom jag testade Burton Republic 166 förra säsongen och det är föregångaren fast den fanns i två längder. Jag tycker att den ägde i pisterna. i offpisten var den helt ok med.
Jag var på jakt efter en Republic 163 från förra året då jag inte hade lust att punga ut så mycket cash på en bräda i år. Min jaktlycka var dock inte så god. Så jag köpte en Burton Fish från förra året istället. Det är ju en puderbräda, men dom säger att den e hur go som helst i pisten med, så det är upp till bevis.

Freeride bräda?
Kolla in Allian, Backman brädan den ska vara lite åt freeride hållet men ändå vara go i pisten. Polaren tjackade en sådan. Han har inte åkt än men den ser i alla fall fint ut.

Freeride bräda?
Jag har johan brädan här hemma, jag hade sönder två föregångare(frontier63) i våras och fick denna på reklamation.
Jag hoppas att denna ska hålla bättre men jag är tveksam.
Brädorna är dom skönaste jag åkt på men ytskiktet har en tendens att delaminera.
Man måste åka fort för att uppskatta dessa brädor, annars är dom helt värdelösa. Ingen pop och väldigt tunga.

Freeride bräda?
Burton Custom... Mycket trevligt! I år har dom dock lagt till Custom X, men vad fan, jag tror att det är lite "don´t belive the hype" över den. Jag kör på förra årets Custom 166 och tycker att det är den bästa brädan jag har kört på...

Freeride bräda?
jo burton har ju tyvärr kvalitets problem på deras grejer. det är ju lite synd eftersom brädorna är rätt bra.men inte tillräckligt för deras pris.

jag kör en salomon fastback 163 nu den funkar kanon till allt men som sagt det krävs lite fart. men det är ju det som är skoj

rock on!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp