freeride bräda

Valentinn

Ny medlem
freeride bräda
Jag letar efter en ny bräda o köpa inför säsongen .
jag skall åka mycket friåkning / mellan i park o pist .
är 187 cm o väger 83 kg o sko storlek 10 - 10.5

funderar på en Ride machete 162 lr en ride Dh 162 .

får man bra fäste med en lowrize rocker på hårt underlag vid friåkning o i pist ?

tacksam för svar som kan hjälpa mig ^^ :P

freeride bräda
Ska du köra en rockerbräda men ändå vill ha grepp i pisten tycker jag att du ska sattsa på en libtech eller Gnu bräda med Magnetraction Patrick! Då lär du få bra kantgrepp även om det är hårt. Varför inte en lång bananbräda? Med den lär du kunna jibba loss ordentligt i parken också :)

freeride bräda
Darkseries eller någon av TRS brädorna? eller varför inte en klassisk Custom!

Ja rocker funkar bra på hårt underlag, men en rocker bräda kanske inte är en ultimat pist bräda, svårt att hitta en bräda som funkar för allt (säg en bil som är bäst på allt..?) Dock instämmer jag med ovan, en banan med magnetraction är satans allround, mjuk ska den vara också.

freeride bräda
Billy goat c2 btx .. 162 cm
Travis Rice c2 Power banana .. 161.5 mm

hittade dessa 2 brädor hos gnu o libtech ere nått o ha för den slags åkningen. dom verkar vara lite för mjuka dock lr .

Senast ändrad:
freeride bräda
Valentinn sa:

hittade dessa 2 brädor hos gnu o libtech ere nått o ha för den slags åkningen. dom verkar vara lite för mjuka dock lr .
Grymma! TRS är ju en av de hårdare brädrona från libtech men vill du har hårdare så är det Darkseries som gäller. kolla med Doughboy här på forumet han har benkoll på både gnu och libtech.

freeride bräda
Valentinn sa:

Jag kan inte tänka mig att någon av dem är för mjuk. Jag väger styvt 90 och har kört Travis Rice 161,5 och den är absolut inte för mjuk för mig som kör hård friåknig. Gnu Billy Goat är en liknande bräda med väldigt liknande egenskaper som Travis Ricen.

freeride bräda
Köp en längre bräda, typ 166 eller liknande om du ska offpist... Rekommenderar Burton Custom X. Själv kör jag en 2 ar gammal T-6 men den vet jag inte om den utgaatt?

Tillbaka
Topp