Freeride i Chamonix

oskkahr

Ny medlem
Freeride i Chamonix
Var nere i Chamonix med XTravel och åkte över påsken, filmades under en dag då vi lekte i lite puder.

Det är filmat av Jerk Loomans, så jag kännde inte riktigt att det hörde hemma i Freeride delen då det verkade som att det var mest inriktat på filmingen och redigeringen, inte åken, och det är inte riktigt någonting det behövs hjälp med (om man bortser från det jag bidrog med)

(och åkaren är då jag, Oscar Hessling, någonting jag inte orkade lägga till när jag exporterade filmen efter att ha plockat ut mig själv ur DVDn och klippt i den lite (och då det är jag som åker tyckte jag att det borde va ok ;)))

Senast ändrad:
Freeride i Chamonix
Ner baksidan av Brevent, om man håller sig på kammen ut skiers left efter att man rundat toppen från kabinen, innan "transporten" övergår i den svarta pisten tillbaka ner till systemet. Åker under ett rep du ser om håller ögonen öppna åt vänster. Om man då, väl förbi repet och tagit sig en bit på "kammen" istället för att åka ner hotellfacet (ner framsidan, mot skidanläggningen) åker ner på andra sidan fanns det några väldigt fina åk att få... Det enda problemet var ju frånvaron av liftar, så alla höjdmeter du fick i åket bootade du tillbaka, men det var det lätt värt :P

Man ska tydligen kunna åka hela vägen ner till bottnen av dalen på den sidan också, till någon by, men då behövdes det mer snö på lägre höjd. 20+ i bottnen är ingen höjdare för skidåkningen där ;)

Freeride i Chamonix
Fan va schysst åkning, hörde dock att stjärnan Hugo Magnusson va där och rockade loss, fett coolt å åka med honom!!!1111

Freeride i Chamonix
Tappade skidor var ett genomgående tema den veckan.
Eftersom jag fegade ur fick ni puder.
Tack för en trevlig vecka.
mvh Fredrik i GBG.

Freeride i Chamonix
Robbott sa:
Fan va schysst åkning, hörde dock att stjärnan Hugo Magnusson va där och rockade loss, fett coolt å åka med honom!!!1111
Ja det var ju najs som fan, Hugo var i en klass för sig, jag önskar nästan att jag låg på sama nivå som honnom (lite lägre än min) så jag fortfarande hade mer att lära mig! Det är ju skönt att åka när man känner att man blir bättre!

Freeride i Chamonix
Håller dig helt om ryggen på det där om tappade skidor Fredrik ;) Krashen i slutet var med bindningar i bottnen och ett halvt varv bakåt (som effekt av alla tjuvlösningar (iuf "bara DIM 12ish hyrbindningar, men men)) och jag tackar dig av hela mitt hjärta för pudret :P
+ett stort tack för veckan
ha det gott!

Freeride i Chamonix
va då - grabbar ärligt talat det var ju JAAAG som ägde den där resan

Freeride i Chamonix
Njaaa det kan jag ju inte påstå... Du hade ju fuskåkt massor innan! Jag har ju bara haft 2 veckor med bra åkning iår (med familjen i björnrike räknas inte) :P

Men du var ju självklart med där i toppen med mig (och Hugo, om jag ska vara snäll) ^^

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp