Freeride:s Elit (fixad)

• Trådstartare Trådstartare Ewasx
  • Start datum Start datum
hahagalen trå har funderat på det många gånger vem som syns mest här på freeride å tror fan att jeppenator tar priset är med i alla forum inlägg har komenterat nästan allas bilder....
galen medlem säger jag ......
han borde vinna hela skiten

Hahaha... MYCKET hedrande att bli omnämnd i en sådan här fin tråd. Nu känner jag ett ännu större ansvar mot mina kära freeride.se-vänner. Jag lovar att göra mitt bästa även i fortsättningen :)

Stort tack till jeppenator. Mycket hedrande.

Någon som borde komma på listan är dustbin_dan, kanske inte den mest aktiva men hade en hel del mot/sköna komentarer i Ghetto is da truth tråden och den där tråden om parkpass om att man skulle förbjuda ungar under 10 år att få åka i parken

Senast ändrad:
Bra Glisseur att du tar upp JCM. Herrn är utan tvekan kungen av freeride även om han nu mer mycket sällan besöker sidan. Troligen av den anledningen som Glisseur tar upp.
Ewasx: att skriva smarta och bra inlägg räcker inte, jasså? För mig är Ace och MM några av legenderna på detta forum. Tyvärr har kvalitén på forumet sjunkit rejält under åren. Vart har trådar som, sportlovssvineriet och stighundar tagit vägen, man saknar en sådan stänkare som diskussionen kring Dippankortet. I ren nostalgi och saknad av lattjo inlägg och roliga teorier så citerar jag en av JCM:s teorier ang. förfallet av forumet.

" Vi svenskar är ett folkslag som efter århundraden av inavel och backstugesittning numera är totalt inkapabla till någon form av tankearbete. Det är sorgligt men sant. För att spä på dissningen och fördomarna skall jag berätta nåt riktigt hemskt: det är ju de lindrigt begåvade individerna som träffar liknande av motsatt kön vid tidig ålder. Eftersom de inte kan läsa eller skriva eller på något sätt få tiden att utan att knulla är detta det enda de ägnar sig åt. Resultatet av detta blir barn redan vid unga år. Om tankeleken är att backstugesittarna skaffar barn vid i snitt 20-års ålder och normalbegåvad i snitt vid 30 - har vi resultatet att det efter 60 år finns en generation backstugesittare mer än vad finns normala människor. Kontentan är alltså: idioterna blir fler å fler procentuellt sett. Inte konstigt att man krökar!"

/Leder, vill även lyfta fram Mes som skrivit ihop inne- och utelistor på forumet vilka alltid har varit läsvärda!

Senast ändrad:
Leder sa:
" Vi svenskar är ett folkslag som efter århundraden av inavel och backstugesittning numera är totalt inkapabla till någon form av tankearbete. Det är sorgligt men sant. För att spä på dissningen och fördomarna skall jag berätta nåt riktigt hemskt: det är ju de lindrigt begåvade individerna som träffar liknande av motsatt kön vid tidig ålder. Eftersom de inte kan läsa eller skriva eller på något sätt få tiden att utan att knulla är detta det enda de ägnar sig åt. Resultatet av detta blir barn redan vid unga år. Om tankeleken är att backstugesittarna skaffar barn vid i snitt 20-års ålder och normalbegåvad i snitt vid 30 - har vi resultatet att det efter 60 år finns en generation backstugesittare mer än vad finns normala människor. Kontentan är alltså: idioterna blir fler å fler procentuellt sett. Inte konstigt att man krökar!"

/Leder
Bästa.

Fasiken, jag kommer ihåg den tiden när man knappt fåga skriva i forumet, när man liksom inte hade något att komma med. Tänk om man skulle bli avsnäst av de gamla rävarna?

Man förstod inte riktigt hur det fungerade, man fick skapa nya konton för att man inte klarade att logga in på sitt gamla, och man vågade absolut inte fråga om hjälp.

Det var på sidans glansdagar, en riktig guldålder när nästan allt man läste i forumet var nödvändigt vetade, man behövde liksom inte lägga sig i, för de kunniga hade talat.

Men idag har lite av en ond massa tagit över. Ungdomen är inte längre rädd för att yttra sig på forumet, inte rädda för att framstå som lägre stående människor med inte alltför mycket vetade, de börjar ta över. Som tur är finns det en del av dessa gamla rävar kvar, alla med ett fortfarande brinnande intresse för skidåkning. Detta gör att man då och då hittar guldklimpar i forumet som inte har blivit överskölja av denna fors av intetsägande trådar. Det är dessa klimpar som gör freeride till det de är. Klimpar där genier i skidvetenskap yttrar de mest visa ord.

De är dessa klimpar som gör att freeride.se fortfarande pulserar. Att nämna andra människor än dessa i en tråd som dessa är absurt. Att nämna folk utan vetande är för mig absurt. Det är rävarna som regerar, och ni vet vilka ni är...

Edit: ovanstående inlägg kom när jag skrev mitt, det är bara att begrunda

Senast ändrad:
I freeride:s historia tycker jag tisse helt klart ska få ett eget kapitel. Det finns väl ingen mer klassisk tråd än Dippantråden https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=2606 ? Att läsa Dippantråden tycker jag ska vara ett intagningkrav för att få bli medlem på freeride.se

Edit: På tal om JCM, är det en äkta "fuck you"-tatuering han har på ögonbrynen? I så fall är han för alltid min idol :)

Senast ändrad:
Skönt att man finns med i freeride´s historia!
Dock tycker jag det är synd att alla veteraner som Ace_DG, "MM" och dom där blivit så offline här. Man hör inte mycket av dom längre, villket är väldigt tråkigt.
Dom går ialafall helt klart till freeride´s historiska eliter!

Hasse och JockeSki känns ändå som 2 stycken nykomlingar om man jämför med Ace och gänget. Men dom tar sig in snabbare än någon med grymma kommentarer och bra svar.
-välkomna in i gänget!

Dr_Snow, du är inte heller så gammal här. Folk fick upp ögonen för dig först när du blev moderator. Som moderator är du en mycket sträng med rättvis man. Jag har många gånger varit väldigt sur på dig och gett dig spydiga kommentarer -MEN det är alltid du som har haft rätt så creds till dig också!

Nojlas behöver jag knappast ens nämna, alla vet att det är han som regerar här nu.
Dock, har även han gått mer och mer bort från freeride och verkar ibland ha flytt till någon varm sandstrand långt bort från internet. Synd, jag vill ha mer av dig!

/BigAir

Hjalle_S sa:
BigAir är ju en riktig klassiker, det känns liksom som om han alltid har funnits, och kommer alltid att finnas, tycker dock att han blivit lite väl oaktiv och icke provoserande på sistone. Dags för en comeback kanske?
Kan nästan hålla med om det, alla mina spydiga kommentarer som startade stora forumslagsmål har nästan försvunnit. Min tid som upprorsmakare kanske är förbi.
Det kanske är dags för en liten "come back"!

BigAir sa:
Hjalle_S sa:
BigAir är ju en riktig klassiker, det känns liksom som om han alltid har funnits, och kommer alltid att finnas, tycker dock att han blivit lite väl oaktiv och icke provoserande på sistone. Dags för en comeback kanske?
Kan nästan hålla med om det, alla mina spydiga kommentarer som startade stora forumslagsmål har nästan försvunnit. Min tid som upprorsmakare kanske är förbi.
Det kanske är dags för en liten "come back"!
Tyder väl ganska tydligt på att någon faktiskt har mognat och inte är 14 längre ;)

Finns en hel del folk som borde nämnas om man nu ska skriva lite om freerides historia. Hit_me har ingen nämnt än(?), lite mindre aktiva nu för tiden men för några år sen var putte_the_skibum, bison och psycho väldigt aktiva och tillförde en del.

Bara för könsutjämningen så får man väl nämna HotDamnSara, men då är det fortfarande så många som har bidragit till forumet som inte har nämnts.

Ewasx sa:
Som sagt innan: Rastvib... finns inte, ekdahl är redan med, Jwalerius håller inte klassen, Carled är tråkig och hharlaut stör man säg bara på, han är liksom inte överdrivet aktiv och han har häller inte förmågan att starta något skönt att läsa.ok ok ghetto is the truth var rätt skön
Är jag tråkig? Jahapp...
Nog för att jag ibland kan börja ordbajsa i tid som otid, men tråkigt blir det väl inte? Blir det verkligen så pass långt att du somnar?

Jag tycker att jag iaf. kvalificerar mig till en ev. diskussion om att komma på listan dels tack vare min vallningstråd (hur många har fått upp en tråd på förstasidan och nyhetsmailet? Handuppräckning! :-D), men även tack vare min ibland galna onlinestatistik. Om ni tycker att Hasse är online mycket skall ni se mig då jag inte har jobb... Jisses, det kan nog blir 8.00 till 22.00 om jag har riktigt tur... De som skriver något till mig får svar inom 10 minuter när som helst under den dagen...

BigAir, du har ju blivit riktigt vettig nu, fall inte tillbaka i gamla mönster... ;-)

Hit_me har vi ju totalt glömt bort! HotDamnSara kvalificerar sig helt klart, och jag tycker iaf. att du Joye märks mer och mer...

ozthojvel sa:
Fasiken, jag kommer ihåg den tiden när man knappt fåga skriva i forumet, när man liksom inte hade något att komma med. Tänk om man skulle bli avsnäst av de gamla rävarna?

Man förstod inte riktigt hur det fungerade, man fick skapa nya konton för att man inte klarade att logga in på sitt gamla, och man vågade absolut inte fråga om hjälp.

Det var på sidans glansdagar, en riktig guldålder när nästan allt man läste i forumet var nödvändigt vetade, man behövde liksom inte lägga sig i, för de kunniga hade talat.

Men idag har lite av en ond massa tagit över. Ungdomen är inte längre rädd för att yttra sig på forumet, inte rädda för att framstå som lägre stående människor med inte alltför mycket vetade, de börjar ta över. Som tur är finns det en del av dessa gamla rävar kvar, alla med ett fortfarande brinnande intresse för skidåkning. Detta gör att man då och då hittar guldklimpar i forumet som inte har blivit överskölja av denna fors av intetsägande trådar. Det är dessa klimpar som gör freeride till det de är. Klimpar där genier i skidvetenskap yttrar de mest visa ord.

De är dessa klimpar som gör att freeride.se fortfarande pulserar. Att nämna andra människor än dessa i en tråd som dessa är absurt. Att nämna folk utan vetande är för mig absurt. Det är rävarna som regerar, och ni vet vilka ni är...

Edit: ovanstående inlägg kom när jag skrev mitt, det är bara att begrunda
När ska vi hitta tillbaka till denna underbara tid? När gubbarna åt sådana snorungar (som vi var på den tiden) som tilltugg till morgonens första kaffe och forumsinlägg.

Sen blev det väl heller aldrig utrett huruvida lång- eller korthåriga stighundar var bäst? Eller?

Fast det första johan bör göra är att ändra tillbaka addressen till freeride.NU som förr i världen. Kanske skulle vi minska på antalet 12-14 åriga användare?

Ja, det verkar vara avgjort. Ingen comeback för den gamla BigAir!
Ja, självklart är det många som inte har nämnts ännu, listan kan nog göras ganska lång.
HotDamnSara är också såklart med,
Tyvärr verkar Hit_me försvunnit från Freeride, eller bytt namn!?
Ja, putte_the_skibum var grym och ni känner vell till "ChamBenkeYxan"!?

Sen finns ju centralbyrakraten och KaptenStofil också, fast Stofil verkar vara ganska så off-line, Hans tid här var kort..

Senast ändrad:
jag tycker helt klart att det kan vara på sin plats med en uppdelning i listan:
- folk som bidrar
- folk som mest säger "word" eller "orka"....

personligen tror jag uppdelningen kan göras ganska enkelt genom att titta på åldern =)

Senast ändrad:
mustalianen sa:
jag tycker helt klart att det kan vara på sin plats med en uppdelning i listan:
- folk som bidrar
- folk som mest säger "word" eller "orka"....
Låter som en god idé, en lista me folk som vet vad de pratar om och lever skidåking.

En lista med folk som sitter hemma vi mammas dator istället för att vara i skolan och tycker det är sjukt hippt å fräscht att låta sin framtid försvinna för att vara mest aktiv i forumet...

Senast ändrad:
Jag tycker ni glömt att ta med alla sköna kids som lägger in frågor som: Passar min gröna jacka till oranga byxor? eller Jag är 15 år, Hur långa skidor ska jag ha?

Tycker det är så himla roligt att sitta och läsa deras intelektuella utlägg*

*ironisk kommentar

Jeffa

Hehe, bra inititiv!

Förresten, är det bara jag som saknar inläggsräknaren? Förrut så kunde man ju se hur många inlägg man själv och andra har skrivit genom att titta till vänster i profilen (bland fotoalbum och recensioner och sånt...) men det kan man ju inte längre. Nu är det bara ett bindestreck och så länkas man till en sökning av profilen i frågas inlägg på forumet...

Fast det kanske bara är bra att den inte finns, det hade väl bara vart ett bevis för hur beroende man är av denna blå-vita lilla portal på den stora platsen kallad Internet.

Tänkte precis på dom..centralbyråkraten och KaptenStofil. Var har dom tagit vägen. Dom har ju utan tvekan författat några av dom skönaste inläggan.

Carled sa:
Hehe, bra inititiv!

Förresten, är det bara jag som saknar inläggsräknaren? Förrut så kunde man ju se hur många inlägg man själv och andra har skrivit genom att titta till vänster i profilen (bland fotoalbum och recensioner och sånt...) men det kan man ju inte längre. Nu är det bara ett bindestreck och så länkas man till en sökning av profilen i frågas inlägg på forumet...

Fast det kanske bara är bra att den inte finns, det hade väl bara vart ett bevis för hur beroende man är av denna blå-vita lilla portal på den stora platsen kallad Internet.
En stor grupp ungar började tävla om vem som kunde skriva mest idiotiska inlägg i freeride´s forum. Sen räknade dom i den tablån vem som hade gjort mest under en vecka osv så Johan blev tvungen att ta bort den för att få stopp på det..
Tyvärr!

Senast ändrad:
Tänk om det kunde dras lite lärdomar av denna tråd, visst saknar man de härliga diskussionerna om stighundar och allt annat oväsentligt som dök upp men nästan alltid så var det välskrivet och mycket humoristiskt, det fanns också många seriösa inlägg till skillnad från idag då 90% är skit! Inte nog med att det är mycket banala frågeställningar om florerar på forumet, svaren är allt för ofta helt meningslösa och inte det minsta roliga. Om en diskussion skall vara meningslös, sett till faktainnehåll, så kan den iaf vara rolig.

Om du läser ett inlägg och tänker svara med word eller orka så ta och logga ut istället, ett tips bara! Då kommer det snart finnas mer underhållande läsning på forumet än nu och åter igen, innan man frågar hur man ska gör med skidköp och allt annat… söööök i forumet först, vad sades det nu om backstugesittare!

Och visst borde det vara någon ett inträdeskrav att läsa dippankortet samt denna tråd https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=3341 herr JCM spinner loss, härligt!

/Leder

ekdahl sa:
gah, hur orkar ni vara så överseriösa?
Neeeeeeeeeeeeej!!

Satt precis och läste de nyaste inläggen i tråden, och fick tanken:

Jag ser en ljusning! Hoppet är inte ute! Gud finns kanske! Kidsen har kvar lite respekt fortfarande! Inte ett ända "orka" har skrivits i denna tråd än.

Sen kom du.

Carled sa:
Ewasx sa:
Som sagt innan: Rastvib... finns inte, ekdahl är redan med, Jwalerius håller inte klassen, Carled är tråkig och hharlaut stör man säg bara på, han är liksom inte överdrivet aktiv och han har häller inte förmågan att starta något skönt att läsa.ok ok ghetto is the truth var rätt skön
Är jag tråkig? Jahapp...
Nog för att jag ibland kan börja ordbajsa i tid som otid, men tråkigt blir det väl inte? Blir det verkligen så pass långt att du somnar?

Jag tycker att jag iaf. kvalificerar mig till en ev. diskussion om att komma på listan dels tack vare min vallningstråd (hur många har fått upp en tråd på förstasidan och nyhetsmailet? Handuppräckning! :-D), men även tack vare min ibland galna onlinestatistik. Om ni tycker att Hasse är online mycket skall ni se mig då jag inte har jobb... Jisses, det kan nog blir 8.00 till 22.00 om jag har riktigt tur... De som skriver något till mig får svar inom 10 minuter när som helst under den dagen...
Jo du jag somnar helt klart, någon som håller med? (handuppräckning)

CustomX sa:
Ewasx sa:
Under alla dessa år på freeride (har haft en annan användare förrut men blev bannad) ungefär sedan slutet av 2003 blablablaa..
Är så sjukt nyfiken varför blev du bannad?

snällasnälla berätta ;-)
Jag fick typ fyra varnigar för dåligt uppförande i forumet, sedan var det slut.

Jag skäms mycket för min före detta tid som en så kallad forum-gangster.

Hjalle_S sa:
det var skönare när du var jä*** provoserande. gör comeback

Senast ändrad:
VEhrling sa:
Hjalle_S sa:
jag tror någon har spöat bigair, det e därför han har slutat å provosera folk för han vet vad som händer då!
Jag tycker att han ska göra come-back. Blir mer roligt då.

Plus det så undrar jag Vart är Nojlas

Tillbaka
Topp