Freeridegymnasiet poäng?

• Trådstartare Trådstartare rrens
  • Start datum Start datum
R

rrens

Guest
Freeridegymnasiet poäng?
Tjena! Jag har sökt in till freeridegymnasiet nu, hade 205 poäng förra terminen och vill så stört gärna komma in, vad ligger snittet på? Ni som har sökt in vad hade ni för poäng förra terminen?

Freeridegymnasiet poäng?
Jo jag tror jag kommer jobba upp mig lite, vi har bytt lärare i typ alla ämnen 2 gånger per år för vår klass är kaos så vår lärare visste riktigt vad alla kunde så han satte G på mig i NO och MA som jag tror jag får VG i nu + så hade vi stapelbetyg i SO som sänkte mig eftersom jag har VG i 2 av 4 moment i SOn, förlorade 10 poäng där :P

Men jag hade för mig att snittpoängen låg på 245 på freeridegymnasiet men jag kanske hade fel eller såg fel!

Freeridegymnasiet poäng?
whaaaaaaaaaaT?! 245?! bara att säga hej då till de isåfall...
vi kan får inte olika betyg i so ämnena så om ja får vg i so så har ja ju 4 till och då har ja 200 och sen kanske man lyckas med några till ämnen;)

Freeridegymnasiet poäng?
haha kul nu att se vilka som är 94or på freeride:) en fråga, bara för nyfikhetens skull, räknar de bara poäng, eller är det något krav på skicklighet? Jag undrar bara, tänker inte söka in.

Freeridegymnasiet poäng?
över 200 har väl alla? :O 180 är ju bara godkänt genom allt?

Freeridegymnasiet poäng?
/160 är G i allt. Så nej alla har inte över 200. Det är hälften G hälften VG

Freeridegymnasiet poäng?
jag tycker man ska köra på min taktik, jag såg till så att jag fick bra resultat och gick då ut med ca 280 poäng, vilket ledde till att jag kunde komma in på allt jag ville garanterat,

samma nu på gymnasiet, läser kurser jag hatar och tycker är jobbiga, men kommer sen att vara glad att jag gjorde de då min framtid kan bli i stort sett så som jag väljer den till

Freeridegymnasiet poäng?
Fattar ni inte att det inte finns något exakt snitt? det varierar ju från varje år....

T.ex. i min linje var det cirka 270p typ 2 år innan jag sökte, och när jag sökte var det folk som kom in med 200 poäng, en hade till och med 190..

Freeridegymnasiet poäng?
I sånna här linjer även musik,bild och dans brukar det vara ett intagningsprov. På intagnings provet kan du får göra vissa tester, allt från att hoppa till åka vanligt på box till att köra alpint osv. Så fungerar det i Östersund och där får du även en hel del poäng vilket räknas + ditt grundskole betyg.
Dock vet jag inte riktigt hur dom poängsätter och inte om det är så överallt.
Lycka till Manen!
Blees

Freeridegymnasiet poäng?
Det är inget intagningsprov, högst betyg kommer in. Men ja det kanske är svaret <---

Tillbaka
Topp