Freeskiers drar till Kittelfjäll!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Carled

Aktiv medlem
Med tanke på att majoriteten av Freerides användare kollar här oftare än de kollar vår vanliga hemsida och gästbok tänkte jag upplysa våra kära medlemmar och åkare om att vi drar till Kittelfjäll helgen v.17, dvs. 23-27 april.

För medlemmar kommer det kosta 1800:- alt. 2200:- (2200:- om man är över 16 år) och då ingår ALLT! Resa, boende, liftkort, mat, sängkläder... Det enda man behöver göra själv är att resa sig upp ur sängen och klicka i bindningarna. Det kommer även bjudas på clinics och träningspass med oss vanliga tränare och tillsammans med ActiveSki och deras guider som vi genomför resan med, kommer vi göra lite utflykter längre ut på fjället.

Den fina i det hela är att detta är inte exklusivt för Freeskiers! För en 500:- mer, alltså 2300:- och 2700:- får "vem som helst" följa med! Den extra 500-lappen är medlemsavgiften för Freeskiers och Friluftsfrämjandet vilket öppnar upp för ännu mer roliga aktiviteter!

Om ni har tips och förslag på grejer som vi kan hitta på alt. ni vill lära er är det bara att skriva det, likaså om ni har några frågor.

Anmälan görs lättast till resa "SNABEL-A" freeskiers.se där ni skriver namn, personnummer, mailadress, postadress och mobiltelefon.

Mer information finns att hämta på www.freeskiers.se och hos Active-Ski www.activeski.se

går ut med en liten varning till alla som blir sugna på detta: "clinics och träningspass med oss vanliga tränare" kanske låter intressant om man vill utveckla sin åkning. men faktum är att alla jag pratat med som provat att åka med "freeskiers" har sagt att tränarna åkt sämre skidor än medlemmarna.

säkert en svinrolig resa, men vad jag hört så suger tränarna. så ni vet!

aendrew sa:
går ut med en liten varning till alla som blir sugna på detta: "clinics och träningspass med oss vanliga tränare" kanske låter intressant om man vill utveckla sin åkning. men faktum är att alla jag pratat med som provat att åka med "freeskiers" har sagt att tränarna åkt sämre skidor än medlemmarna.

säkert en svinrolig resa, men vad jag hört så suger tränarna. så ni vet!
carled got pwnd

De tränare vi har klarar mer än vad "eleverna" klarar, och vi kan lära ut det vilket är ack så viktigt... De flesta av tränarna är friåkare, inte renodlade jibbers, och när det gäller åkningen i Kittel så tror jag inte switch-ups och pretzels kommer vara det man jobbar mest på, även om vi har kunskap för det också...

Pist, offpist, puckel och jibbing är det vi kallar friåkning...

Men man måste inte ägna dagarna åt "träning" och undervisning, det är helt upp till en själv vad man vill göra. Se det som en väldigt billig och rolig weekend med möjligheter! Du får jättegärna följa med enbart för åkningen skull utan något som helst intresse av Freeskiers.

Senast ändrad:
Vad skönt att höra carled!
Du kör förmodligen både bättre & snyggare än de flesta som kommer (undantaget ovan skribent som har mycket att bevisa nu)...
Priset är ju kanon så det är värt med råge!

Låter härligt! Finns det någon anmälningsdeadline?

Boende, är det på Annexet?

Eftersom det är Active-ski antar jag Sthlm, kan ha fel.

Vilken väg tar ni upp? Vart kan man hoppa på dvs.

kleverboi sa:
Vad skönt att höra carled!
Du kör förmodligen både bättre & snyggare än de flesta som kommer (undantaget ovan skribent som har mycket att bevisa nu)...
Priset är ju kanon så det är värt med råge!
Det handlar ju inte att åka bättre och snyggare, allt handlar om ATT åka. ;-)

Annex 300 har jag för mig att det var. Anmälningsdeadline tror jag inte är satt än, men om det är stort tryck på platserna är det ju bra att vara ute i god tid.

Resan börjar i Sthlm, men om det finns ett stort intresse av att stanna på större orter och plocka upp folk tycker jag att det borde vara möjligt. Det känns ju ganska logiskt...

Enligt Active Skis hemsida kan man hoppa på bussen på de stora orter som passeras längs vägen ända fram till Sundsvall, det går bra att hoppa på efter Sundsvall så länge det ligger på väg till Kittelfjäll, men då behöver man givetvis tala om det innan. Inga problem med andra ord!

Jag tar för givet att du följer med teo, ser fram emot att prova din Moments... :-D

Haha, det skulle vara kul att köra lite heli på vårkanten!

Hoppas kittel får en grym bas som för två år sedan..

Får se om jag kan dra med en polare, då bokar jag nog.

Carled sa:
De tränare vi har klarar mer än vad "eleverna" klarar, och vi kan lära ut det vilket är ack så viktigt... De flesta av tränarna är friåkare, inte renodlade jibbers, och när det gäller åkningen i Kittel så tror jag inte switch-ups och pretzels kommer vara det man jobbar mest på, även om vi har kunskap för det också...

Pist, offpist, puckel och jibbing är det vi kallar friåkning...

Men man måste inte ägna dagarna åt "träning" och undervisning, det är helt upp till en själv vad man vill göra. Se det som en väldigt billig och rolig weekend med möjligheter! Du får jättegärna följa med enbart för åkningen skull utan något som helst intresse av Freeskiers.
när ja gick på freeskiers vare inte jibbers heller som tränare:P dom bad OSS lära dom 360, o dom sög ändå på allt o va osköna:P

Jassådu, vilket år var detta då? Gissar att det var några år sen...

Sen behöver väll inte allting vara jibbing?

Finns ju folk som gillar annan sorts åkning också...

Första veckan i februari börjar vi behandla anmälningarna.

Vem har sagt att freeskiing = jibbing?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp