Freestyle-åkare = bättre än jibbers

Hallå freestyle åkarna är ju ju inget annat en jumnast freaks dom tränar innomhus hela året sen åker dom till en skid backe och gör samma sak som dom lärde sig innomhus ingen åkar glädje

jag har kommit fram till varför alla galna jibbers är sjukt bra. dom som lär sig åka när dom är i tonåren lär sig aldrig att åka, dom drar ju till parken direkt, det är därför som dom är CP bra

Felixlundin sa:
jag har kommit fram till varför alla galna jibbers är sjukt bra. dom som lär sig åka när dom är i tonåren lär sig aldrig att åka, dom drar ju till parken direkt, det är därför som dom är CP bra
Någon som kan översätta till något läsligt? Förstår inget...

Odlander sa:
freestyle är ju mer av en ren Sport,

det finns ju inga direkta lirare som glider in och kör lite på fritiden sådär

Jibbing är ju från början en Livsstil,
vem som helst kan ju åka in i parken och träna och köra.

finns bättre jämförelser men orkar inte tänka ut några..

jibbing = springa efter bussen
freestyle = springa på löparbana
Bra sagt, men jag skulle vilja ändra jämförelsen till

Jibbing=Man har bråttom till en lektion i skolan så därför försöker man se kattig ut när man springer till den!
Freestyle= springa på löparbana
Det är väl ingen som tror att det går snabbare att springa till lektionen?

Alltså, jag håller med om att man inte behöver kunna raila och göra 360 eller bättre för att kunna åka skidor, för det är skillnad.. Att åka skidor är ju att bara ÅKA, att jibba är nåt helt annat. Freestyle-åkarna är bra på volter, därför att dom är gymnaster/akrobater, men dom saknar jibbarnas stil! Och nåt som freestyle-åkarna helt saknar förmåga att göra är ju att göra ett switch-trick och att landa fakie. Freestyle-åkarna tränar in allt på trampolin och sånt, sen kör dom samma sak på ett par skidor... Dom gör akrobatik på skidor, som dom lika gärna kan göra utan... Dom gör inga grabs, vilket är ett bevis på detta ;) That's the way things are ;)

http://media.newschoolers.com/uploads/member/videos/8737Film_0002.wmv

Jag är bara freestylenörd så jag vet inte hur man lägger upp videos men ni kan ju kolla länken iaf. Både 1440 och 1800, med sjuk skidglädje och dessutom klarar han ju av att åka den branta backen ner och ut ur målfållan... Ingen grab, visst. Men den var ju inte uppfunnen 95..

Sluta tjata nu för fan och slappna av. Spara energin till att ha kul nu, det verkar ju vara det ända "jibbing" går ut på.

feeltheflow sa:
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sa:
Bjurlid sa:

Hur häftiga och balla ni jibbare än tycker ni är i parken, så skulle en skidbalett åkare knäcka er fundamentalt
Det där blir något att träna på!
så ni tror alltså att dom kan göra tex en sw 1440 med en mute?
eller cork 180 med reverse tail?

det tror inte jag
nej men ja tror inte att du kan göra dedär heller.. o de va gnaska tufft faktiskt..

sätter 500 på att han har kört konståkning på skridskor..

face-plant sa:
håller inte med dej för en gångs skull jeppenator. köra full fart i en 90 graderskick, göra tre volter med 1080gradersskruv och landa det. det är ju inte svårt. jag skulle vilja se dej ta ett sånt hopp utan volter och skruv, för det är ju skitlätt eller hur?(nej jag kan inte heller men jag säger heller inte att det är lätt, tvärtom). att dom inte grabar är en riktigt dålig bortförklaring. dom gör trippelvolter med skruv, det är väl inget. hade dom hållit i skidorna då hade det varit coolt men inte annars. ni hör själva. och det är ju heller inte så coolt heller. dom har inte jättebaggiga kläder och leker att dom är gangstrar, gör man inte det är man ju en riktig tönt! eller inte... dessa atleter är grymma. inse det, bara för att det inte är hälften attityd så är det inte dåligt. och joi-hoppet 06 var ju inte så litet heller. såg ni någon som gjorde något liknande freestyle? nej just det! nej jag är inte freestyler.

edit: ni tror alltså att dom inte kan åka skidor vanligt? vad dåligt, man kör ju verkligen sådana innan man kan åka ner för röda pisten.
håller inte heller med dig den här gången jeppenator :P

Ha ha sjukt rolig tråd, kan inte nån förklara för mej vad en RIKTIG skidåkare är? Det verkar vara lite delade meningar. :-D

jag tror att freestyleåkarna tar varenda jibber på att raila...

jag tror att freestyleåkarna tar varenda jibber på att raila...

tycker att det är jäkla mycket skitsnack både om jibbers och om freestyleåkare. tror inte att det finns många jibbers som inte kan åka i pisten. att hoppa, raila och snurra bygger på att man har kontroll på skidorna och detta kan bara komma av att man kan åka skidor. freestyle åkarna är gymnaster och det kan ingen säga något annat om. dom är väldigt duktiga på att snurra och göra volter. eftersom många andra har dragit liknelser tar jag en också.

freestyle = bordtennis, det går fort som fan men ingen hinner se vad som händer
jibbing = tennis, alla kan se och ta del av spelet. dessutom behöver man en "snygg" teknik för annars skadar man sig.

nu kanske man inte skadar sig med fel teknik när man jibbar, men alla gnäller och man får inte jibber stämpel. dessutom handlar åtminstonde jibbing om att ha kul på snön. skulle vilka se dom där kineserna springa ut i kallingarna när den första snön kommer, släpa iväg sina snowblades och sedan bygga en halv halfpipe att åka i.

Men man kan ju inte säga att jibbing är skit om man hänger på FR elr? Okej alla är ju inte jibbare men men.

Jibbing är coolare än freestyle!!! freestylers har ju ingen stil!! dom kommer med sina tight kläder!! dom kan knappt stå på skidorna! det e gymnaster på skidor! Men jibbers e värst!

Noamaan sa:
jag tror fortfarande att dom skulle spöa skiten ur alla jibbers i bigair. Orka bråka om kicken den spelar nog inte så stor roll. Ge dom ett bigair-hopp så lovar jag att dom kan dra dubbel kangaroo.
hahahaha äru dum eller!? Varför tror du dom har sånna där kickar?
Du drar aldrig en tripelbackflip med en 720 i varje i ett vanligt big jump!
Dom har inte alls samma snygga stil eller samma kännsla som en jibber har.
Jibbing handlar om stil och göra clena tricks med feta grabs. Inte att snurra så mycket som möjligt i ett 90graders vinklat hopp. Visst vi kan bröja göra 3backflips med en 720 i varje men lycka till att grabba och ha nån stil! hela jibbingen skulle dö! Eftersom allt handlar om stil!

Noa_Julin sa:
jag tror fortfarande att dom skulle spöa skiten ur alla jibbers i bigair. Orka bråka om kicken den spelar nog inte så stor roll. Ge dom ett bigair-hopp så lovar jag att dom kan dra dubbel kangaroo.
Okej , Jämnför Jon och en freestyleåkare och se vem som gör den där kangerooflipen snyggast?...

Enlitenjibber sa:
Noa_Julin sa:
Okej , Jämnför Jon och en freestyleåkare och se vem som gör den där kangerooflipen snyggast?...
Men jon kan inte dubbel kangaroo.

Deespin sa:
Enlitenjibber sa:
Noa_Julin sa:
Men jon kan inte dubbel kangaroo.
Vem har sagt att de ska göra det?

Detta är som att jämföra äpplen och päron!

Skydivers är mycket bättre än freestylesnubbarna, de klarar nämligen av 48 baklängesvolter följt av 19 framlängesvolter och sedan tretton 360 upp och ner innan de landar. :-P

freppen sa:
henning21 sa:
Det är ju inte ens samma sak jibbers och freestyle åkare !

Dra upp en freestyle åkare till en rail och kolla hur det går !
ja undra hur de skulle se ut på railen=D=D haha
tror faktiskt dom har så bra ballans att dom inte har några problem med rails. heller.. men jibb handlar ju inte om att snurra så mkt som möjligt åt alla holl samtdigt, den handlar vell om stil? de tkr jag iaf..

victorsallander sa:
freppen sa:
henning21 sa:
Det är ju inte ens samma sak jibbers och freestyle åkare !

Dra upp en freestyle åkare till en rail och kolla hur det går !
ja undra hur de skulle se ut på railen=D=D haha
tror faktiskt dom har så bra ballans att dom inte har några problem med rails. heller.. men jibb handlar ju inte om att snurra så mkt som möjligt åt alla holl samtdigt, den handlar vell om stil? de tkr jag iaf..
true^^

paddnacke sa:
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sa:
Bjurlid sa:

Hur häftiga och balla ni jibbare än tycker ni är i parken, så skulle en skidbalett åkare knäcka er fundamentalt
Det där blir något att träna på!
så ni tror alltså att dom kan göra tex en sw 1440 med en mute?
eller cork 180 med reverse tail?

det tror inte jag
Hur tänkte du där?
En Jibber lär ju inte heller kunna åka 300 på platt mark som en F1 bil kan fast F1 bilen kan ju kanske inte heller göra sw 1440 med en mute lr cork 180 med reverse tail så då jämnar de väll ut sig:)

Men den sporteen går ju bara ut på att dampaaa låss massa skruvar , jibbin, där ska man utrståla sig me stil ,

och föresten jag vill se en 14 årig gymnast göra sw 1440 mute i förra årets joi hopp om dom är så mycket bättre än jibbers?

Tillbaka
Topp