freestyle skidor? passar mina?

Lohan52

Ny medlem
Tjena kör vanligtvis FMX så kan INGET om skidor men hade tänkt testa på lite skidor i vinter så man har nått för sig kommer bara köra freestyle 360,backflip,rails osv.. har ett par fisher RXJ hemma kan dessa funka? dom är 138cm långa och jag är 182cm och väger runt 65kg ska skidorna va korta eller långa fördel för freestyle? mvh L

Haha, sanning eller klockrent troll.

Men i vilket fall som helst, om du är seriös så bör du ha ett par twintips runt 170-180cm. Kolla runt bland de begagnade här på freeride.

Lohan52 sa:
varför skulle jag ljuga? :S okej twintips får kolla på ett par såna tack för ett seriöst svar=)
Haha, kan förklara varför han trodde att du "ljög". Då du inte kan något om skidor så kommer du undan den här gången ;-). Det är ungefär som att fråga:

"Hej, jag ska börja köra FMX, räcker det om jag tar brorsans moppe eller kommer jag behöva en riktig cross?".

Du förstår säkert skillnaden. Dock kan det vara kul att köra med korta skidor också, ungefär som att köra en moppe på crossbanan, det funkar men det är inte så speciellt spännande....

Senast ändrad:
Utter sa:
Haha, sanning eller klockrent troll.
Tänkte på samma sak, började skratta när jag läste "dom är 138cm långa och jag är 182cm" :D

Nog med OT nu, kolla lite på www.sport-conrad.de, skidbutiken.com eller på freerides köp&sälj. Vad har du tänkt dig för budget ungefär?

Sen borde mod flytta tråden till Jibb.

Tillbaka
Topp