Passar marker squire 10 på junior skidor?

Skid Ludvig

Medlem
Hej! Köpte ett par junior skidor för ett tag sedan (Line tom wallich shorty) och sen även marker squire 11 100mm men då visa det sig att skruvarna till bindningarna var för långa för skidorna. Vet någon om marker squire 10 85mm passar? Har hört många som kör med dom till junior skidor!

Brukar väl följa med kortare skruvar också, i alla fall fick jag det till Squire 11 förra året och har fått det till den tidigare Marker Free Ten vid två tillfällen

Brukar väl följa med kortare skruvar också, i alla fall fick jag det till Squire 11 förra året och har fått det till den tidigare Marker Free Ten vid två tillfällen
Följer inte med kortare skruvar på Squire 11.

Men följer både med långa och korta skruvar på Squire 10(f.d. Free Ten).

Kan ibland funka med långa skruvar även fast det står 3,5x7 på skidan, beroende på vilket sulmått du ska montera för (mindre desto bättre). Om du håller det längre borret (9mm) där de yttersta borrhålen kommer vara så ser du om du kommer borra igenom eller ej.

Om det ser ut som du har viss marginal så kan du provborra och prova skruva i en skruv, bra att hålla ena handen på belaget under skruven medans du skruvar i. Om du känner att det börjar bukta ut så är skruven för lång.

Följer inte med kortare skruvar på Squire 11.

Men följer både med långa och korta skruvar på Squire 10(f.d. Free Ten).

Kan ibland funka med långa skruvar även fast det står 3,5x7 på skidan, beroende på vilket sulmått du ska montera för (mindre desto bättre). Om du håller det längre borret (9mm) där de yttersta borrhålen kommer vara så ser du om du kommer borra igenom eller ej.

Om det ser ut som du har viss marginal så kan du provborra och prova skruva i en skruv, bra att hålla ena handen på belaget under skruven medans du skruvar i. Om du känner att det börjar bukta ut så är skruven för lång.
Ok, då minns jag kanske fel, Squire 11 funkade i alka fall att montera på ett par Line Shorty, men de kanske är gjorda för 9mm skruv, rätt tjocka nu när jag tänker efter. Men Fre ten och då förmodligen Squire 10 som du säger.

Tillbaka
Topp