frontflip lr backflip?

Ewestman

Medlem
frontflip lr backflip?
hej vad är svårast ? frontflip eller backflip? själv har ja bara gjort bakotvålter ja vågar inte riktigt prova framåt ja tycker de skulle ´va så läskigt att slänga sej framåt..

frontflip lr backflip?
Kan ju tipsa dig om en annan volt som jag gjorde i förrgår uppe i Tänndalen, gör en 180 i backen så du åker baklänges och samtidigt som det, så gör du en bakåtvolt när du åker baklänges och landar på skidorna :D:Baklänges!!. Skit snyggt :)... Prova!

frontflip lr backflip?
håller med Radical360! kimbadar menar du en switch backflip eller va?

frontflip lr backflip?
Joo blunt en sådan menar jag nog, var inte direkt meningen att det skulle bli en sådan, men det blev det och lyckades landa på skidorna :D.. Så det var grymt snyggt!

frontflip lr backflip?
Många tror att det är mycket svårare med bakåtvolt,men så är det inte.Det gäller bara att våga.Framåtvolt är svårare egentligen:=)

frontflip lr backflip?
jag tänkte precis på det där med switch b/fflip... är det någon som behärskar det? ger det sköna poäng eller :D?

morsning

frontflip lr backflip?
Själv är ja ganska dålig på sånt här men ni som kan:Testa switch frontflip! då behöver ni ju bara snurra typ 300 grader...(istället för 360 grader)

frontflip lr backflip?
backflip är lättare om du hoppar på bigjump meddans front från klipp dropps.

frontflip lr backflip?
Swichtch frontflip lär ändå vara ganska skönt, precis som JiBBerJonas sa.

frontflip lr backflip?
Har gjort x antal backflips, över i stort sett allt mellan 3m och 16m, har dock aldrig vågat prova front på snow, skulle ändå säga att front e svårare eftersom du måste för d första bryta rotationen i upp hoppet liksom, att kasta sig framåt kräver ju att man d blir lite åt "fel håll". Backflip följer man ju mest med kicken o trycker ifrån. D läskiga me front anser ja vara ändå att man inte ser landningen förrän d e dags att sätta ner brädan/laggen, en backflip hänger man ju runt tills man ser landningen o då e d bara o stämma av.. Min åsikt, piz out holla!!

Tillbaka
Topp