Fruktansvärt ont i hälen

• Trådstartare Trådstartare koppen89
  • Start datum Start datum
K

koppen89

Guest
Fruktansvärt ont i hälen
Hejsan!
Før en vecka sen (lørdags) så åkte jag i ett väldigt stort hopp i Vierli snowpark.

Dum som jag var så bromsade jag lite før mycket så jag landade precis på kanten, och en fruktansvärd smærta i båda mina føtter uppkom.

Så här en vecka senare så är all smärta borta, utom i høger häl.

Det gør fruktansvärt ont när jag sätter ner den hårt.
Jag kan åka skidor och så, men om jag lyfter på skidan och sätter ner den så gør det ont.
Jag førsøker att gå på den främre delen av foten bara før att skona hälen.

är det nån som har haft liknande, eller vet vad det kan vara før något?
Notera att det ionte är hälsenan spom gør ont, utan bara under hälen.

jag skulle gärna gå till en läkare, men här på rauland så är det ganska ont om dom.

Extremt tacksam før svar!

Fruktansvärt ont i hälen
Om du säger att det gör ont just när du sätter ner foten så pressar du bort blodet, jag skulle gissa på att det är något ganska ytligt:) Och vad jag vet så är en häl rätt så stor och hård så det skulle nog gjort fruktansvärt ont om du hade brutit någonting. En spricka skulle nog inte en läkare göra så mycket åt, fast jag är nu ingen expert;)

Fruktansvärt ont i hälen
Hälsporre... låter det som iaf. Googla det, men (om det nu är det så) det bästa att göra är att... vila tills det går bort.

Detta var givetvis en fullständigt korrekt bedömning av din häl och du behöver aldrig mer besöka en läkare. Eller gissade jag bara? :P

Fruktansvärt ont i hälen
Jag hade precis samma symtom efter att ha hoppat över ett stängsel på ca 3m i lumpen. Läkaren sa att en fettkudde i hälen hade gått sönder. Den fungerar som naturlig dämpning i foten och läker efter ett tag. Det kinns inlägg för skor och pjäxor att köpa som gjör att man kan gå bättre, jag kunde spela fotboll då iaf.

http://www.brunngard.se/media/produktkatalog_sulor_pedag.pdf

Finns i kork här och kostar ca 7kr i skoaffär eller i gummimaterial på sportaffär men kostar då 15ggr mer. Testa, dom funkade för mig

Fruktansvärt ont i hälen
koppen89 sa:
Hejsan!
Før en vecka sen (lørdags) så åkte jag i ett väldigt stort hopp i Vierli snowpark.

Dum som jag var så bromsade jag lite før mycket så jag landade precis på kanten, och en fruktansvärd smærta i båda mina føtter uppkom.

Så här en vecka senare så är all smärta borta, utom i høger häl.

Det gør fruktansvärt ont när jag sätter ner den hårt.
Jag kan åka skidor och så, men om jag lyfter på skidan och sätter ner den så gør det ont.
Jag førsøker att gå på den främre delen av foten bara før att skona hälen.

är det nån som har haft liknande, eller vet vad det kan vara før något?
Notera att det ionte är hälsenan spom gør ont, utan bara under hälen.

jag skulle gärna gå till en läkare, men här på rauland så är det ganska ont om dom.

Extremt tacksam før svar!
hälsporre låter det som, jag har samma problem, det man kan göra är att vila och hålla det varmt så vitt jag vet..

Fruktansvärt ont i hälen
Tror nog du kan ha pressat sönder hälkudden, har gjort det själv och det gör ont som faan! Läkaren sa till mig att det aldrig blir riktigt bra igen, så nu efter tre år får jag forfarannde känningar ibland:/

Fruktansvärt ont i hälen
Gjorde samma sak i ett hopp och träffade med båda hälarna på kanten/landningen och kunde inte gå riktigt på 2 veckor, man fick liksom gå på hälarna för smärtan av att ens sätta ner hälarna det minsta gjorde för ont.

Ringde doktorn och han rekommenderade voltaren (smörj) så ofta det behövdes. Så jag drog på ganska många gånger per dag för jag skulle till åre 2 veckor efter skadan så ville att de skulle läka. Så skaffa voltaren, tigerbalsam eller annat som ska vara läkande och använd tex: 2 ggr per dag eller mer. Och vila, vila, vila!

Fruktansvärt ont i hälen
plattade med circa 3m i åres största svarta och tog en och en halv månad innan jag kunde åka igen. jag hade inget inlägg jag bara gick på kryckor

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp