Fujative eller 1080?

• Trådstartare Trådstartare rocknroll_suicide
  • Start datum Start datum
R

rocknroll_suicide

Guest
Fujative eller 1080?
Tja, jag hade tänkt att köpa nya skidor till vintern! Någon som har en åsikt om jag ska köpa K2 Fujative med bindning för 3500:- eller förra årets modell av Salomon 1080 med bindning för 4000:-?????

Kör mest park och offpist och gillar starkt mittmontering...

Tackar för många åsikter!

/Anders

Fujative eller 1080?
beror mycket på vad du ska åka.
fujative är ju anpassad till park å pipe medans 1080:in platsar lite varstans på berget.

Fujative eller 1080?
Fujative röstar jag på eftersom den klarar sig bättre i pudret om du nu har bindningen lite längre fram eftersom den är så pass mjuk + bred midja.

Fujative eller 1080?
1080 så klart! De va väll en dum fråga eftersom Fujativen är så pass mjuk att den inte klarar pist och stora hopp särskilt bra.

pz..

Fujative eller 1080?
Säger som Peter!
Men skulle helt klart valt 1080n.. valde mellan samma skidor tidigare i år!

Lycka till me köpet.

Fujative eller 1080?
Prova för satan.... Vilka som passar dig avgörs inte av självutnämnda expertmesserschmitts i ett forum på nätet! Och klarar du ändå inte av att reda ut vilka som passar bäst så kolla vilka bindningar som ingår(billigare paket kan medföra sämre bindning) annars så kan du ju tjäna 500:- på och ta dom billigaste om bindningen är jämförbar och du tycker dom känns likvärdiga.

Fujative eller 1080?
appetizer: jag skulle knappast lita blint på vad dessa snubbar säger. Tror inte att alla som har skrivit ett inlägg har åkte på BÅDA skidorna och ger därför inte ett "rätt" svar. Så testa båda två eller prata med någon hos din lokala skidshop och ta lite hjälp av dessa inlägg.
Själv skulle jag ta Fujisen.

Lycka till
//pep

Fujative eller 1080?
Har prövat båda, jag säger Fujative för pengarna! :D
Fujative funkar mycket bra i parken och oväntat bra i offpisten tack vare att den är lite bredare än vanliga park skidor.

Fujative eller 1080?
spelar nog inte så stor roll,men fujative e ju lite bredare så den kan va lite tyngre men ockse bättre i pudersnön och funkar ända bra i park.1080 funkar överallt men e lite sämre i puder.

jag rekomenderar nog fujative.den funkar överallt,speciellt park och puder och den e snyggast

Fujative eller 1080?
Ja har fujan men ja har inte åkt på 1080:n, men ja kan säga att ja blev förvånad när ja åkte på fujan första gången och ja kan säga för de priset finns nog inte många skidor som är lika prisvärda som den.

Den var som en dröm i parken och funkar allllldeles utmärkt i puder också, men att många säger att den är för mjuk för att åka park och puder med fattar ja inte? en park/puder skida ska vara mjuk fast de e klart att 1080:n borde funka bättre i pisten eftersom den e smalare, men ett + med fujan är att den är 85 i midjan och att tailen går upp lika mycke som nosen och att den är GRYMMMMMMMT prisvärd.

Men det är klart att 1080:n är ju mer en skida som passar på hela berget och den har ju alltid varit en höjjjdare, men ett minus är att
tailen och nosen inte sticker upp lika mycke,
och den är inte så bred, men ja ska inte uttala mig om hur den är att åka på för det har ja inte gjort.....

Men ja skulle säga om du vill ha en skida som överraskar i puder och som är GRYMM i parken så ska du köpa fujan...

Fujative eller 1080?
om fjolårets kostar 4000 så ta fujativ den e bättre i park och offpist.. alltså fujativ i vilket fall

Tillbaka
Topp