Full Tilt

mansdohns

Ny medlem
Full Tilt
Jag kör på ett bar hotdoggers, och jag får ont som faaan i fötterna fortfarande, har kört på dom hela säsongen. Någon som har tips eller något?

Full Tilt
Fötterna eller benhinnorna?

Mät bredden på den bredaste delen av foten och jämnför med 98mm vilket är Fulltilts bredd.

Du kan alltid bredda pjäxan några mm hos någon bootfitter.

Senast ändrad:
Full Tilt
Rent spontant skulle det kunna vara:
-Du har inte en formgjuten sula i pjäxorna
-Pjäxan är inte anpassad till din fot (Val/tillpassning av rätt skal)
-Du har en för stor pjäxa (och spänner för hårt.)

Baserar mitt svar på att jag uppfattar det som att du har ont i fotens muskler, inne i foten. Lite krampakgigt... stämmer det?

Full Tilt
asså jag vet inte vad delen på foten heter där jag har fått exakt lika ont varje gång jag åkt på senaste, men det är i främre delen av foten, under ""vingen"" om man kan säga så, någon som förstår? Jag vet ju att fulltilt har en känslig sko för att få en bra passform på foten, jag kanske har lyckats missköta dom så bra att dom är fuckade, men jag funderar på att gå in till någon butik o värma om dom o kolla om det funkar, tack för svar!

Full Tilt
mansdohns sa:
asså jag vet inte vad delen på foten heter där jag har fått exakt lika ont varje gång jag åkt på senaste, men det är i främre delen av foten, under ""vingen"" om man kan säga så, någon som förstår? Jag vet ju att fulltilt har en känslig sko för att få en bra passform på foten, jag kanske har lyckats missköta dom så bra att dom är fuckade, men jag funderar på att gå in till någon butik o värma om dom o kolla om det funkar, tack för svar!
Har du en formgjuten sula? Om inte så börja där. Borde inte vara lagligt att sälja pjäxor utan. Det är som att köpa en BMW 740 men sitta på parkbänkar istället för vanliga säten.

Full Tilt
var sitter "vingen" på en fot? Det låter annars som att det klämmer någonstans bara. Gå med den till någon bootfitter så ordnar det sig, jag har problem strax under "knölen" ovanför hälen (var fan sitter "knölen" =) men det avhjälptes snabbt o lätt hos fittern och nu är de som en dröm att åka i.

Full Tilt
Dock är ju full tilt en av dom svårare pjäxorna att trycka pga designen :P

Det enda jag kan säga om full tilt är att när det sitter är det jävligt skönt men det är en bit att gå för att komma dit

Full Tilt
linder sa:

Det enda jag kan säga om full tilt är att när det sitter är det jävligt skönt men det är en bit att gå för att komma dit
Oh word?
Helt underbara när dom sitter rätt men ett helvete annars.
Värt det dock!

Full Tilt
Hogizz sa:
linder sa:

Oh word?
Helt underbara när dom sitter rätt men ett helvete annars.
Värt det dock!
mhm! Tryckte mina på 3 ställen förra vintern (inre och yttre fotknöl samt vid lilltån)

Funderar på att göra lite utfyllnad över foten samt lite mer hälgrepp så blir det nog bra! :D

edit: Om ni som inte vet vad trycka är så är detta något en bootfitter kan göra.
Det dom gör är att dom värmer plasten och trycker ut den så ytterskalet helt enkelt blir bredare på vissa specifika punkter.

Senast ändrad:
Full Tilt
Vad rekommenderar ni mig att skaffa för pjäxor och vad för justeringar ska jag göra på dom så mina fötter orkar med dom en hel säsong? Ska nämligen säsong en vinter nu i kläppen och det kommer bli parkåkning i stort sett varje dag. Förra säsongen körde jag med ett par Salomon SPK pjäxor samt formgjutna sulor till det och och jag hade så sjukt mycket problem med mina benhinnor just då. Det var ett rent helvete. Så vad ska jag göra för att få en lindrare vinter? Jag vet inte ens om SPK passar min fot så vart ska jag vända mig för att få någon att välja ut en pjäxa för just mig och forma den precis efter min fot? Det här med att trycka, vad kostar det ?

Need serious help!!!

Full Tilt
christian_L sa:
Vad rekommenderar ni mig att skaffa för pjäxor och vad för justeringar ska jag göra på dom så mina fötter orkar med dom en hel säsong? Ska nämligen säsong en vinter nu i kläppen och det kommer bli parkåkning i stort sett varje dag. Förra säsongen körde jag med ett par Salomon SPK pjäxor samt formgjutna sulor till det och och jag hade så sjukt mycket problem med mina benhinnor just då. Det var ett rent helvete. Så vad ska jag göra för att få en lindrare vinter? Jag vet inte ens om SPK passar min fot så vart ska jag vända mig för att få någon att välja ut en pjäxa för just mig och forma den precis efter min fot? Det här med att trycka, vad kostar det ?

Need serious help!!!
På alpingaraget i sthlm har dom jä*ligt bra personal som kan väldigt mycke.Dom tittar först på foten för att se hur den är formad och vilken pjäxa som skulle passa bra. sen får man prova sig fram :) där formgjuter dom också.

Full Tilt
christian_L sa:

Need serious help!!!
Kan hålla med om att du behöver seriös hjälp när det gäller pjäxor och det finns inte på internet!

Det kostar inget extra att gå till en bootfitter/kunnig personal.

Har för mig att Åke på verkstan i Åre tar 350 för att trycka ett par pjäxor på ett ställe men är inte 100.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp