"Fun parks", detta otyg!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Fun parks", detta otyg!
På en gång jag såg rubriken, förstod jag att det var du "KaptenStofil"

"Fun parks", detta otyg!
Skön tråd KaptenStofil

sen kan man ju hoppas att nån under åldersgränsen fattat vad ironi innebär i och med denna tråd...

snygg koppling centralbyråkraten

/För övrigt älskar jag också djur.....med sås

"Fun parks", detta otyg!
lommasurfarn: vad är ironi? Är det ätbart?

Nojlas skrev: "Nej branternas verkliga otyg stavas BACKCOUNTRYJIBBING!
Att bege sig ut i det underbara pudret för att förstöra det med att bygga hopp i det är groteskt, men det största helgerånet är att de flyger över flera meter av orört, fint, fluffigt, torrt, underbart puder till ingen som helst nytta. Vill man ha en luftfärd - köp en studsmatta!"

Svar på tal: jag tror att hoppa över orört puder är ungefär som att köpa en Chrysler Crossfire. Det svider (i plånboken) och det är dumt (den är ful som stryk). Men man köper den för att man KAN!

"Fun parks", detta otyg!
ojOjoj pojkar och flickor känns om irni diskutionerna tagit fart ordentligt här på freeride, trevligt värre.

Och så måste ja tacka Sofia23 för den fina citeringen av mitt inlägg: TAck sofia!

Jävlar va gött de va, åt rådjurssadel förra veckan, och nu är ju älgjakten igång och då fyller de ju på i frysen.

"Fun parks", detta otyg!
Kul å se stofilen på banan igen. Men det har inte blivit så mycket skidor i praktiken sista tiden , va? kanske dags att göra ett besök i norr i vinter. Vet ett ställe som är garanterat parkfritt. ( förutom nationalparken) JA faktiskt fritt från allt som skulle kunna beskyllas för att vara modernt. Dessutom har stället en värdig lift som ger tid att tänka. /kalkyl

"Fun parks", detta otyg!
Ja ja. alla åsikter måste ju få finnas. Men kan du kanske vidga dina vyer lite med att lära dig pist kartan så kan enkelt UNDVIKA o hamna i sådana situationer. När du lärt dig pist kartan, så har du antagligen betydligt mer vidder o åka på en vi som utnyttjar parken likaväl. Så plugga pistkarta i vinter o ta fram skidorna en annan vinter. Kan också föreslå rullskidor om sommaren. Mvh

"Fun parks", detta otyg!
Kalleballe: Jag håller med dig, man ska fan inte dra alla över en kam.

Men skolans system idag är förjävligt och man förundrar sig ofta om så många verkligen är så dumma. Sen så verkar ju en del "försöka" var dumma som om det är fel på att vara smart!

"Fun parks", detta otyg!
Uj Uj Uj jag bugar inför alla allsmäktiga som förstår ironi! Kan vi inte ha en liten V.I.P del av Freeride för alla lyckligt lottade som förstår ironi. "Club Irony" skulle kunna vara ett tänkbart namn. Självklart ska man då ha inträdes prov så att ingen, då menar jag ingen som inte förstår ironi kommer in i denna kräääm dää laa krääm! Det ska självklart också bara vara den ironiska-klubben (Club Irony) på forumet som får skriva ironiska inlägg. Man kan ta det så långt att bara de som klarat proven får läsa dessa inlägg allt för att minska missförstånden och de personliga påhoppen. Det här med ironi är få förunnat att haja, det är inte lätt alltså....uj uj uj kan det vara så att ironi och skidåkning är närmare varann än man tror? Kanske är det så att de som förstår ironi kan vara de som åker skidor bäst? De som skriver de flesta och mesta ironiska inläggen är de som äger fetast i backen? Så kan det faan vara!

Jag minns en tid, när det inte fanns några parker, rails, pistmaskiner, liftar, liftkort, sjukvårdare, skidshoppar, sporthotell, Danskar, Tyskar, gamla gubbjävlar med fjällräven ryggsäckar och skinnchocklad. Det vara bara jag och bergen....Dessa stora tysta fulla-med-snö berg...aah Som på Arlanda en tidig söndagmorgon, helt tyst och rent.

Det är samma sak som att Japanerna tror att det var dom som var först med Sake, eller Tyskarna som tror att dom var dom första som åt en Bratwurst, eller Fransoserna (Grodätarna) som tror att det var deras fruar som slutade raka sej under armarna först, eller USA:arna som tror att dom var först på månen, eller Ryssarna som tror att det bara var dom som började med den där killen som aldrig kom i tid till maten, eller Engelsmännen som tror att det bara är i deras land som det föds en snygg tjej var 10:e år...Förövrigt kan jag en hel del om "Process Orientering, en grund för framtidens organisationer"

"Fun parks", detta otyg!
Dm inte parkerna fanns så skulle hoppen finnas ute i backarna igen, ellerhur? Och det kulle inte vara nå bra för er "seriösa" åkare?

Det som verkligen skulle bort är alla 50+ gubbar med en gul/råsa dresser och trä plankor till skider som kör slalom i våra parker och över våra landningar.

Det finns ju olika backar för olika åkare. Om man skulle jämnföra backar med jobb är det som att säga att alla måste jobba som korvbröds bagare, och hur skulle vårt samhälle se ut då? och om all måste åka i vanliga backarna hur skulle skidorterna se ut då? Jo som tidigare sagt ungjävlarna busar för det är för tråkigt att bara åka, kärringen står still och blocar i backen för att backen är för brant lr för att hon fryser, mannen som enligt "vissa" gör det ända "rätta" kan inte åka för han måste väjja för kärringen samtitg som han måste hållakoll på ungjävlarna, min poäng: allt har hänt av en andledning.

"Fun parks", detta otyg!
hur fan orkar han?han är en jävel på å göra såna här trådar.=@

"Fun parks", detta otyg!
hoppas du var riktigt oseriös, annars kan ja bara säga att

1. "oss seriösa skidåkare" ? du påstar att parkåkare inte är seriösa? svar: jo vi är faktist seriösare och har högre ambitioner än de flesta svennar som åker omkring i "vanliga" backar.

2. Backarna tjänar jättemycket pengar på att folk som är intresserade av parkåkning attraheras till deras backar .

3. Ju bättre/större park de bygger desto mer pengar tjänar de, pga det jag skrev där uppe !

4. det är just parkåkning som gör att många av oss här på fr håller igång med skidåkning. Vad hade hänt med fr utan parker ;) ?

5. Vad hade du sagt om någon skrev ett likadant inlägg fast riktat mot piståkning ? att man skulle ta bort pisterna helt och bygga hopp överallt så att de seriösa åkarna (parkåkarna) kunde leva ut sina impulser?

Peeeeace

"Fun parks", detta otyg!
btw sorry för bump märkte nu att den var 5 år gammal, men ändå, blir förbannad om han e seriös!

"Fun parks", detta otyg!
hyllengren sa:
När jag såg denna tråd på startsidan så sa ja högt för mig själv en hundring på att kapten stofil skrivit detta, synn att ja inte satte en tusenlapp bara!
Men iaf, är det inte bara att ni "seriösa" skidåkare håller er borta från parkerna, vore inte det riktigt enkelt? iom att alla hopp och rails osv är samlade på samma område så borde de inte va några problem att hålla undan för dessa?

Eller är det så att "seriösa" skidåkare inte lärt sig svänga som folk?
WORD håller med ;)

"Fun parks", detta otyg!
Om du nu är en seriös skidåkare tror jag att du skulle kunna svänga undan hopp och rails och komma ut ur parken ? fast du kanske är en seriös skidåkare som inte kan svänga eftersom du kommer in i parken av misstag från första början ..

"Fun parks", detta otyg!
Boardberg sa:
Om du nu är en seriös skidåkare tror jag att du skulle kunna svänga undan hopp och rails och komma ut ur parken ? fast du kanske är en seriös skidåkare som inte kan svänga eftersom du kommer in i parken av misstag från första början ..
oj såg inte att hyllgren hade skrivit typ samma sak ^^

"Fun parks", detta otyg!
Tror att de flesta kidsen här borde lära sig att läsa mellan raderna, vad ironi är och att kolla vad författaren heter innan dom börjar knacka på tangentbordet.

Sen är det smått onödigt att dra upp en tråd från 2005.

"Fun parks", detta otyg!
mooden94 sa:
Dm inte parkerna fanns så skulle hoppen finnas ute i backarna igen, ellerhur? Och det kulle inte vara nå bra för er "seriösa" åkare?

Det som verkligen skulle bort är alla 50+ gubbar med en gul/råsa dresser och trä plankor till skider som kör slalom i våra parker och över våra landningar.

Det finns ju olika backar för olika åkare. Om man skulle jämnföra backar med jobb är det som att säga att alla måste jobba som korvbröds bagare, och hur skulle vårt samhälle se ut då? och om all måste åka i vanliga backarna hur skulle skidorterna se ut då? Jo som tidigare sagt ungjävlarna busar för det är för tråkigt att bara åka, kärringen står still och blocar i backen för att backen är för brant lr för att hon fryser, mannen som enligt "vissa" gör det ända "rätta" kan inte åka för han måste väjja för kärringen samtitg som han måste hållakoll på ungjävlarna, min poäng: allt har hänt av en andledning.
seanste inlägg skrevs 2005 känns lite efterblivet och onödigt att svara nu!

"Fun parks", detta otyg!
Nojlas sa:
Fel fel fel KaptenStofil. Faktum är att parkerna utgör en viktig del av skidåkningen.

För det första så ska det klargöras att parkerna inte förorenar bergets fina åkytor nämnvärt, då de ofta placeras på flacka och obetydliga områden, gärna brevid barnbackarna (/kärringbackarna). Med andra ord så påverkas inte den riktiga åkningen negativt på något sätt av detta.

Parkerna har numera en rent familjeteknisk funktion. För en modern skidåkande familj så är skiddagarna ofta begränsade till en, möjligtvis två veckor, och det gäller att utyttja skiddagarna maximalt innan man återvänder till vardagens snöfattiga tristess. Då tempot och åkskickligheterna varierar mellan familjemedlemmarna så kan det te sig lockande att dela upp sig.

Som vi alla vet så delas familjen in i tre kategorier; Mannen, Kärringen samt Ungjävlarna. För riktiga skidåkare (läs: Män) med ungdomar som är för gamla att gå i skidskola är detta ett magnifikt system för att skaka av sig resten av den tråkiga familjen. Efter att twintips och spegelbrillor införskaffats åt ungjävlarna så lämnar man dem i parken och kärringen i kärringbacken.

Helt plötsligt har familjens överhuvud skapat en ledig skiddag utan snoriga ungjävlar eller frysande kärringar. Om man åker i sällskap med en annan familj så har ungjävlarna i alla fall några kompisar att slå sig fördärvade med, kärringen slipper frysa ensam och framförallt; Herrn i huset har nu ett värdigt sällskap för en dag med skidåkning, järntagning och rövarhistorier.

Som bonus med detta system så rensas branterna på de näst största irritationsmomenten; kärringar och ungjävlar! Det största irritationsmonentet kvarstår dock, tyskarna!

Tänk om hela världen bestod av män...
Hitlers okände son har talat

"Fun parks", detta otyg!
Kapten Stofil har ju helt missförstått detta fenomen. Att skadefrekvensen i dessa parker är hög har inte bara negativa aspekter. Icke att förglömma är sysselsättningsaspekten samt underhållningsvärdet i skadorna. Vidare så kan man lätt konstatera att underhållningsvärdet är åtminstone 3-falt.

1. Parkåkarna saknar i många fall nödvändig kroppskontroll för att kunna landa på smärtfritt sätt och framkallar stor skadeglädje när de fastnat på video och läggs ut på freeride. Efter att ha precisionslandat på huvudet eller arslet så transporteras de iväg för att sysselsätta läkarkåren. https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=8628&p=6

2. Lars Örarbäck, verksamhetschef på läkarmottagningen i Sälen säger:
"Vi vill ju ha jobb också, vi tycker att det är kul med lite skidskador."
Notera att en representant för läkarkåren utöver önskan om mer sysselsättning tycker det är KUL med skidskador. Därvidlag så måste det ju vara så att den stora variation av skador som kan uppstå i parken är betydligt roligare än de trista benbrott som uppstår i pisten.

3. Vidare så är den sista posten i den trefaldiga underhållningen i parkrelaterade skador förbehållen åkaren själv. Är det någon ordning på läkarkåren så delar de ut rejält med smärtstillande och kanske t.o.m hallucinogena mediciner vilket måste vara betydligt mer roande än att vara utan droger.

Kapen Stofil har alltså utöver att helt ha förbisett underhållningsvärdet missuppfattat läkarkårens inställning till det av kaptenen upplevda problemet.
http://www.sr.se/cgi-bin/dalarna/ny...riodStart=2010-01-04&Period=2&Artikel=3355136

"Fun parks", detta otyg!
snorkel sa:
Kapten Stofil har ju helt missförstått detta fenomen. Att skadefrekvensen i dessa parker är hög har inte bara negativa aspekter. Icke att förglömma är sysselsättningsaspekten samt underhållningsvärdet i skadorna. Vidare så kan man lätt konstatera att underhållningsvärdet är åtminstone 3-falt.

1. Parkåkarna saknar i många fall nödvändig kroppskontroll för att kunna landa på smärtfritt sätt och framkallar stor skadeglädje när de fastnat på video och läggs ut på freeride. Efter att ha precisionslandat på huvudet eller arslet så transporteras de iväg för att sysselsätta läkarkåren. https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=8628&p=6

2. Lars Örarbäck, verksamhetschef på läkarmottagningen i Sälen säger:
"Vi vill ju ha jobb också, vi tycker att det är kul med lite skidskador."
Notera att en representant för läkarkåren utöver önskan om mer sysselsättning tycker det är KUL med skidskador. Därvidlag så måste det ju vara så att den stora variation av skador som kan uppstå i parken är betydligt roligare än de trista benbrott som uppstår i pisten.

3. Vidare så är den sista posten i den trefaldiga underhållningen i parkrelaterade skador förbehållen åkaren själv. Är det någon ordning på läkarkåren så delar de ut rejält med smärtstillande och kanske t.o.m hallucinogena mediciner vilket måste vara betydligt mer roande än att vara utan droger.

Kapen Stofil har alltså utöver att helt ha förbisett underhållningsvärdet missuppfattat läkarkårens inställning till det av kaptenen upplevda problemet.
http://www.sr.se/cgi-bin/dalarna/ny...riodStart=2010-01-04&Period=2&Artikel=3355136
HAHA så jävla bra!

Jag har för mig man börjar förstå ironi vid 6 år ålder, men kanske är högre här på freeride:P

"Fun parks", detta otyg!
Ja den här tråden är onödig. Här på Freeride diskuterar vi viktiga utrustningsfrågor och annat. Den viktigaste utrustningen måste vara klistermärken eftersom den toppar utrustningsdelen på forumet med över 82000 besök. Ingen annan utrustning kommer i närheten av det intresset. Klart mer vuxet och skidnära än denna tramsiga tråd. Kanske går det att kombinera trådarna, nån som vet om de har klistermärken på landstinget, kan man få ett på gipset när man kraschat i parken?

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=46114

"Fun parks", detta otyg!
DavidKarlsson sa:
hur fan orkar han?han är en jävel på å göra såna här trådar.=@
mooden94 sa:
Dm inte parkerna fanns så skulle hoppen finnas ute i backarna igen, ellerhur? Och det kulle inte vara nå bra för er \"seriösa\" åkare?
Grattis till er två som lyckades gräv upp tråden igen!

Moden94 lyckades 2009 och DavidKarlsson 2010!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp