Funäsdalen, Tänndalen, Ramundberget 07.

hultqvist

Ny medlem
Tjena.

Är det några som man kommer att återfinna i Funäsdalens alpina område 07?
Vi är 5 grabbar som drar upp vecka 13 - 14 för lite fet skidåkning.

vi brukar vara där men utelivet är ju inte mycket att hurra för. Hade varit gött o träffa ett gäng man kunde knäcka lite bärs me i alla fall =)

Så anmäl er på listan!

simpla människa, är du ensam ska du förbli ensam. alkohol bryter ner kroppen och hororna kollapsar fullständigt. ond bråd död!

Som du läser i inlägget så står det liiiite bärs =) Vi ska ju inte toksupa ner oss.

Måste ju kunna hålla stilen i backen!

Vi är ett gäng som drar nu på söndag.
Inte riktigt då du är där..

Har aldrig varit där tidigare men det ska bli nice..

Peace

min pappa försöker lura med mig dit? är de värt de? jo klart de är värt de om man väljer mellan att vara hemma och i dunäsdalen.. men jag vill att vi drar till åre..

är funäsdalen något som är värt att åka till ?

Ett av sveriges bästa parker i Ramis, bra off-pist med mera..

//H

Enligt mig har Åreområdet bara två fördelar. Fallhöjd och krogutbud. Kanske lite mer offpist lite mer lättillgängligt... På alla andra punkter tycker jag att Ramis och Funäsdalsområdet är så mycket bättre... Trevligare människor, inga köer, 14 ggr bättre underlag, mer snö, tokrolig skog... Man kan hålla på länge!

Jag planerar att dra upp med polare någon vecka innan eller efter påsk så att vi slipper ev. anstormningar just vid påsk.
I sådana fall skulle vi kunna ta en öl och åka lite v. 14 om vi är där då...

Carled sa:
Enligt mig har Åreområdet bara två fördelar. Fallhöjd och krogutbud. Kanske lite mer offpist lite mer lättillgängligt... På alla andra punkter tycker jag att Ramis och Funäsdalsområdet är så mycket bättre... Trevligare människor, inga köer, 14 ggr bättre underlag, mer snö, tokrolig skog... Man kan hålla på länge!

Jag planerar att dra upp med polare någon vecka innan eller efter påsk så att vi slipper ev. anstormningar just vid påsk.
gärna om du köper ut =) är bara 16 :D

kör jäger isf:D

Carled sa:

Jomen det låter underbart. Vi brukar åka upp vid påsk just för det fina vädret, minimala köerna och det underbara underlaget.

Jämför man Åre - Funäsdalen så är det som någon skrev över här. Mer uteliv i åre men bättre skidåkning i Funäsdalen, iaf enligt min åsikt.

Tillbaka
Topp