Fundering på placering av bindning.

Bjorkkis

Medlem
Tjena!

Jag har ett par Armada TST som jag är mycket nöjd med. Detta är mina första skidor sedan jag var 11år, har åkt bräda där mellan.
Det jag har börjat fundera på är placering på mina bindningar, är lite nyfiken på vad folk här har lite generellt. Själv tycker jag kanske att mina är placerade lite väl långt bak, fast man kanske inte brukar köra så mycket mitt mitt på denna typen av skidor? Vad vet jag...Min känsla är bara att jag kanske skulle få ut ännu mer av skidan om jag placerade bindningen lite mer mitt mitt?

Bild på dom.

Du säger att du tror att du skulle få ut lite mer av en mer mittorienterad montering, vad är det som gör dig missnöjd med nuvarande montering?

Hur är dom monterade idag enligt skidans markeringar? Sätt i pjäxan i bindningarna, på undersidan av pjäxan finns en markering - oftast med en pil eller ett streck, se var detta streck korrelerar med för streck/markering på skidan.

Detta var bara något jag började fundera på. Jag är inte missnöjd med hur dom sitter men är nyfiken på vad folk tycker rent generellt på denna typen av skidor.

Den markeringen på skidan finns inte på mina, vet att dom hade lite problem med det när dom monterade bindningarna i butiken.

tycker mig kunna se en markering på skidan på bilden, vissa k2 lagg för 2-3 år sedan körde markeringen på toppen av skidan, står det något på det stora vita strecket som syns på bilderna?

Nej det står inget där, när jag köpte skidan så fick personalen i butiken som skulle montera mina ta kontakt med ARMADA för att få reda på vart standard fästet skulle vara eller hur man nu säger.

Men ni som kör liknande skidor eller helt råda puder skidor, hur har ni era bindningar?

Tillbaka
Topp