funderingar kring bindningar.

Toem

Medlem
Jag har precis köpt en ny bräda (en k2 fuse) som jag kom över till ett förmånligt pris och ska nu köpa bindningar men vill inte spendera en förmögenhet MAX 2000:-, jag är sugen på flow vore ju kanon med den snabba snap funktionen, men vet inte om det funkar till mina Vans boots? andra jag tittat på är burton custom och freestyle, men passar dom på brädan?, vilka rekomenderas? nån som har erfarenhet? kanske ska tillägga att jag åker mkt lite eller ingen park mest pist eller offpist och lite småhopp så en bra all-round bindning tror jag passar mig, det kanske är nån som har nåt annat förslag än dom jag nämnt?

Tacksam för svar // Toem

Senast ändrad:
Ja, man får med 2 olika discar till burton bindsen så dom passar på vilken board som helst.

För 2k får du i stort sett vilka 09 binds du vill, jag skulle kört på ett par union force. Ring lite butiker runt i Sverige som moyo och sånt och se om dom har några kvar sen förra säsongen..

Eller så kan du ringa svenska distributören Mob. (http://www.mobdist.com)

Senast ändrad:
men jag måste säga att jag lutar åt union cadet, verkar passa mig på alla sätt och har inte hört ett ont ord om union på nåt forum..

Nu är det klart! köpte bindningar idag, tänjde lite på budgeten och köpte ett par Union contact. hoppas att dom funkar =)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp