Funkar en Bell Faction hjälm att åka bräda med.

  • Trådstartare Trådstartare Deleted member 83512
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 83512

Guest
Funkar en Bell Faction hjälm att åka bräda med.
Undrar vad alla tycker om att åka med en bmx/skate hjälm när man åker snowboard.
Ser det konstigt ut?.
Har iaf köpt en Bell Faction Neon Green Cooke hjälm och åker snart till stryn.
Vill bara veta vad alla tycker. själv känns det lite konstigt men har aldrig kört med hjälm tidigare.
Köpte hjälmen för att ha till bmx:en men tänkte om det funkar till brädan med?
Bomba med svar.
/daniel
 
Funkar en Bell Faction hjälm att åka bräda med.
Varför köpa den om det känns fel? =/
Klart det går, på sommaren är det väl bara skönt utan öronpads också...
 
Funkar en Bell Faction hjälm att åka bräda med.
Skrev kanske lite otydligt, mitt fel.
Känns ju bra i rampen med bmx:en men kanske inte i backen.
Men så ni menar att den funkar :D.
 
Funkar en Bell Faction hjälm att åka bräda med.
Har sett en snubbe som kört i en gul falu rågrut skatehjälm i åre, så d ska väll funka... Faction hjämarna e ju grymt snygga
 
Funkar en Bell Faction hjälm att åka bräda med.
den är någon på blocket som säljer en Kex chocklad hjälm.
Neon grönt står ut också :D.
Sen några klibbor på.

Hur lägger man upp en bild?.
 
Funkar en Bell Faction hjälm att åka bräda med.
alltså om den inte är klassad som "snowboard" hjälm så kan de hända sig att du inte får ut försäkringspengar om du nu skulle crasha allvarligt och slå dig med den..
samma som med bern baker som bara klassas som "hardhat" och inte som hjälm..

annars borde de väl funka som vanligt?
 
Funkar en Bell Faction hjälm att åka bräda med.
VARFÖR FRÅGA VAD ALLA ANDRA TYCKER? Använd det du tycker känns bra att använda och inget annat.
 
Funkar en Bell Faction hjälm att åka bräda med.
jeppenator sa:
alltså om den inte är klassad som "snowboard" hjälm så kan de hända sig att du inte får ut försäkringspengar om du nu skulle crasha allvarligt och slå dig med den..
samma som med bern baker som bara klassas som "hardhat" och inte som hjälm..

annars borde de väl funka som vanligt?
det står i ägarens manualen att det inte täcker försäkringen.
 
Funkar en Bell Faction hjälm att åka bräda med.
Stepup sa:
VARFÖR FRÅGA VAD ALLA ANDRA TYCKER? Använd det du tycker känns bra att använda och inget annat.
sant man ska köra med det man trivs med, men alltid trevligt att höra vad andra tycker.
 
Funkar en Bell Faction hjälm att åka bräda med.
After-ski sa:
jeppenator sa:
alltså om den inte är klassad som "snowboard" hjälm så kan de hända sig att du inte får ut försäkringspengar om du nu skulle crasha allvarligt och slå dig med den..
samma som med bern baker som bara klassas som "hardhat" och inte som hjälm..

annars borde de väl funka som vanligt?
det står i ägarens manualen att det inte täcker försäkringen.
okey surt.. men om du åkt alla år utan så lär de ju inte skada att ha lite skydd på skallen iallafall
go for it! bättre än å köra utan
 
Funkar en Bell Faction hjälm att åka bräda med.
jeppenator sa:
After-ski sa:
jeppenator sa:
alltså om den inte är klassad som "snowboard" hjälm så kan de hända sig att du inte får ut försäkringspengar om du nu skulle crasha allvarligt och slå dig med den..
samma som med bern baker som bara klassas som "hardhat" och inte som hjälm..

annars borde de väl funka som vanligt?
det står i ägarens manualen att det inte täcker försäkringen.
okey surt.. men om du åkt alla år utan så lär de ju inte skada att ha lite skydd på skallen iallafall
go for it! bättre än å köra utan
instämmer, bättre nått än inget. den lär skydda.
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp