funkar hojjen till FR/DH?

Elias5

Medlem
HEJ HEJ, jag undrar om den här cykeln håller måttet för FREERIDE/LIGHT DOWNHILL? Med tanke på att det inte är en dubbelkronad gaffel mm fast den har ju andra bra komponenter, och den ska ju ha 9" slag bak så det är väl positivt eller? (Jag är en nybörjare)

http://www.blocket.se/vi/18292726.htm?ca=11_s

Tack på förhand//Elias;)

OscarLk2 sa:
Det är en grym cykel, totem gaffeln är jävligt mycket bättre än de flesta dubbelkronade, dessutom smidigare!
ok, för jag läste ngn stans på internet att den inte håller så bra men det var ju bara vad den personen tyckte;) men det låter ju lovande hittills, ska försöka övertala pappa att "sponsra" lite, eftersom jag är snart 15 har jag själv inte så mycket pengar:(

den är ju jä***gt snygg om jag får säga det själv:P

Är du nybörjare och ska köpa en cykel för 20 tusen? Eller jag tycker det låter svindyrt... men håller inte på med cykling heller, så vad vet jag.

Erik_Lundmark sa:
Är du nybörjare och ska köpa en cykel för 20 tusen? Eller jag tycker det låter svindyrt... men håller inte på med cykling heller, så vad vet jag.
Man får ju pruta lite:P Men ny kostar ju en DH cykel typ 40-nästan60 tusen så det är ju inte så jätte dyrt, fast visst det är en hel del pengar;) men vad gör man inte för sitt intresse!

Den där hojjen är mer än duglig du!
Önskar jag också hade 20k och lägga på en hoj, hade varit sweet!

Lirade med 4" i Åre (under mayhem, brakebumps jahej) och det funkade prima imo. Så nog ska den där funka alltid!

Elias5 sa:
Erik_Lundmark sa:
Man får ju pruta lite:P Men ny kostar ju en DH cykel typ 40-nästan60 tusen så det är ju inte så jätte dyrt, fast visst det är en hel del pengar;) men vad gör man inte för sitt intresse!
Okej, det kanske det cyklar kostar nu för tiden:) då var det betydligt billgare än nya DH-cyklar iaf!

Erik_Lundmark sa:
Elias5 sa:
Erik_Lundmark sa:
Okej, det kanske det cyklar kostar nu för tiden:) då var det betydligt billgare än nya DH-cyklar iaf!
aa, men jag kan hålla med om att 20lax är dyrt men det är ändå billigt om man ser på de nya cyklarna ju XD

om det är någon här som hittat en eller som har likvärdig cykel till bättre pris skriv järna:P

alllwiz sa:
ah hah "håller" ja de lär ju säkert gå i 1000bitar efter ett hopp... ^^

klart den håller:P heh
så den klarar typ tuffare downhill. haha så det är en bra cykel xD

vore kul om den gick i 1000 bitar första hoppet (om jag köper cykeln)xDxD

Jag får försöka skrapa ihop lite pengar;) och hoppas att ingen annan tycker den är bra, som har pengar xD

(Citat till alllwiz ovan:P)

demo hojarna e gryma, köp o, du har lust å punga ut 20k på en cykel även fast du e nybörjare . den kommer nog hålla. gaffeln har ja härt ska läcka en heldel.
tror inte du kommer lyxas pruta mykt på den så var berädd på att du kanske kommer få punga ut 20k. sen så är den nog kanska stor som han skriver så om du är ganska kort så skulle jag nog satsa på¨nå annat, fast åk ditt å kän lite å så på den så märker du=)
cykla är naajs xD
Mvh

Snoeret sa:
demo hojarna e gryma, köp o, du har lust å punga ut 20k på en cykel även fast du e nybörjare . den kommer nog hålla. gaffeln har ja härt ska läcka en heldel.
tror inte du kommer lyxas pruta mykt på den så var berädd på att du kanske kommer få punga ut 20k. sen så är den nog kanska stor som han skriver så om du är ganska kort så skulle jag nog satsa på¨nå annat, fast åk ditt å kän lite å så på den så märker du=)
cykla är naajs xD
Mvh
Problemet skulle nog vara att jag är lång jag är 187(cm)xD.
så gaffeln läcker en hel del generellt?, det låter inte bra men det går nog å fixa kanske.
men jag såg att det är ngn som säljer en demo 7 II här på freeride, för 1000 fast han vill sälja utan gaffel hälst. visserligen en bit från sthlm också fast det är ju demo 9:an också.. f*n det är svårt att välja en bra cykel till bra pris!xD

silentpower sa:
det får du fan inte köpa den e min!!!! jag är villig att lägga mer ne 20k så du vet
Det är jag med men otur nog så har jag inte cashen:(:P men du kan väl köpa den om du vill jag har kanske hittat en annan??;) nej men jag är jä**igt sugen på demo 9:an, men om du kan fixa pengarna snabbare så kan du ju köpa den och jag kan ingenting göra (än att leta vidare)

Elias5 sa:
silentpower sa:
det får du fan inte köpa den e min!!!! jag är villig att lägga mer ne 20k så du vet
Det är jag med men otur nog så har jag inte cashen:(:P men du kan väl köpa den om du vill jag har kanske hittat en annan??;) nej men jag är jä**igt sugen på demo 9:an, men om du kan fixa pengarna snabbare så kan du ju köpa den och jag kan ingenting göra (än att leta vidare)
ne men jag moste övertyga morsan först :( så det kan ta ett tag men jag går nog på den gröna demo 7an anars fast den har en bukla men den kostar bara 13

silentpower sa:
Elias5 sa:
silentpower sa:
ne men jag moste övertyga morsan först :( så det kan ta ett tag men jag går nog på den gröna demo 7an anars fast den har en bukla men den kostar bara 13
ok, det är 13 med gaffeln va? den verkar helt ok, fast den har "bara" 200 i slag bak? demo 9 har ju som sagt 9" bak det är nice:P

silentpower sa:
jag maila han och fråga lite saker och han är bara otrevlig så jag säger köp den inte
OK, nice att du skrev det:P, för jag skulle ju isåfall behöva skicka den från åre till sthlm;) (men du kanske bara säger så för att jag inte ska köpa denXD?) men det är lugna puckar jag har ändå inte några pengar just nu och kommer inte att få det fören jag fyllt 15 (5 maj) så det är långt dit:P;)

Elias5 sa:
silentpower sa:
jag maila han och fråga lite saker och han är bara otrevlig så jag säger köp den inte
OK, nice att du skrev det:P, för jag skulle ju isåfall behöva skicka den från åre till sthlm;) (men du kanske bara säger så för att jag inte ska köpa denXD?) men det är lugna puckar jag har ändå inte några pengar just nu och kommer inte att få det fören jag fyllt 15 (5 maj) så det är långt dit:P;)
ne asså demo 9an inte den i åre den i alingsås eller va de va den du har som länk i början

aha, men då kmr det kanske att ta ännu längre tid för mig att skaffa fram pengar, men om han är otrevlig verkar det ju trist att köpa den och då lär man ju inte kunna pruta den heller?xD

men cykeln é ju nice:P synd att den har en "dålig" ägare (han kan ju vara schyst)

Ska du satsa på demo 7 II (den som finns här på freeride)??

Tillbaka
Topp