Tompan14
Ny medlem
Funktionella skidkläder
Efter att ha sökt lite i forumet så hittar jag mest trådar av innehåll "var kan jag köpa de fetaste kläderna?" alternativt "vad hade den och den skidkändisen för kläder och var kan jag köpa exakt samma?"...
Inget ont om er som gillar storabyxormodet men det är inte för mig!
Har tidigare mest haft skalkläder, vilket jag varit grymt nöjd med, men nu är det dags att köpa nytt inför nästa vinter.
Jag som skidåkare jobbar vinterhalvåret som skidlärare i alperna och gillar att promenra både till ett härligt puderåk som till diskoteken på nätterna, mångsidighet önskas alltså. Eftersom jag helst bara vill ha en jacka under hela säsongen(jaja, två med uniformen) så behövs en jacka som klara alla typer av väder och åkning.
Kraven som är alltså som följer:
snösäker
vind/vattentät
Material som andas
allmänt funktionell.
Någon som vet några nya modeller som är värda att bli tippsad om? Gärna personliga erfarenheter!
//Tompan
Inget ont om er som gillar storabyxormodet men det är inte för mig!
Har tidigare mest haft skalkläder, vilket jag varit grymt nöjd med, men nu är det dags att köpa nytt inför nästa vinter.
Jag som skidåkare jobbar vinterhalvåret som skidlärare i alperna och gillar att promenra både till ett härligt puderåk som till diskoteken på nätterna, mångsidighet önskas alltså. Eftersom jag helst bara vill ha en jacka under hela säsongen(jaja, två med uniformen) så behövs en jacka som klara alla typer av väder och åkning.
Kraven som är alltså som följer:
snösäker
vind/vattentät
Material som andas
allmänt funktionell.
Någon som vet några nya modeller som är värda att bli tippsad om? Gärna personliga erfarenheter!
//Tompan