Gamla rävar vs. kaxiga ungar

Hur gamla är de gamla rävarna egentligen? Lider de av svåra sjukdomar eller har de slutat åka skidor? JCM skriver ju nästan aldrig inlägg längre. Det är trist. Det finns säkert en massa fjortisar här på sidan som inte ens vet vem JCM är.

Frågan är om det här är ett medvetet drag för att uppnå kultstatus bland de som upskattar hans gamla inlägg. Eller har han rent av tröttnat på alla nya användare här som bara skryter och håller på att förvandla freeride till lunarstorm för ungar som åker skidor?

Samtidigt som rävarna går in i fyrtiårskrisen kommer fjortisarna in i puberteten.

Det här gäller inte bara JCM utan alla andra i det gamla gänget.
Jag tycker att Johan borde ta sitt ansvar och hota med avstängning om dem inte skärper sig. Jag börjar tröttna på den här utvecklingen. Skaffa moderatorer också när du ändå håller på. Användaren "bb_randos" kan jag rekomendera som en mycket lämplig moderator.

//Tack för mig.

Någonting säger mig att detta diskuterats förut...

http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=8770

En kopp kaffe och gott om tid är vad som behövs för att du ska kunna uppdatera dig och kommentera. =)

Med risk för att bli e-post-bombad och utstött så kan jag säga att jag tycker det är ganska jämt fördelat i åldrarna gällande folk som bara pratar massa goja. Även om HitMe, JCM, ACE m.fl. sannerligen hade (och har) smort munläder så måste man verkligen plocka bort större delen av de välformulerade inläggen för att verkligen hittar faktakärnan. Men, precis som mången poängterade så är ju alla välformulerade inlägg det som gör ett forum läsvärt.

(Med detta menar jag INTE att man bara ska försöka slänga in så mycket skit som möjligt i ett inlägg med noll fakta. Deras ("rävarnas") inlägg var i princip alltid hårt uppbackade av torra fakta.)

Trevlig läsning på bifogad länk!
//Dr. Snow

Ironi: PÅ

Vi ska ju skjuta "fjortisar" som vi unga kallas, låt oss istället ta bort all reklam som finns på freeride.nu och så kör vi ner hela sajten till vårt lilla underground hangout och ändrar URL varannan vecka så bara de mest "hardcore" kan hänga på.
förutom moderatorerna ska vi såklart ha en sajtbot som reagerar som eld mot bensin mot topics med meninger som "Twintip" och "jibbing".
Sen sätter vi åldersgräns. +40 ska det vara. Då slipper ju alla särskrivingar som ger pedanta gubbar magsår. de där kaxiga ungarna, de ska fan veta sin plats! de snackar ju till oss som vi snackar till dem! finns det ingen hyffs hos "fjortisarna". Vad hände men "ja herrn" och "tack herrn"?! nån som vill snacka om telemarksbindningar från 70-talet och balettskidor?

Ironi: AV
Jag tycker att en offentlig sajt som freeride.nu ska vara till för alla. Sen att några rynkar på näsan bara för att den yngre generationen råkar tycka om "deras" hemsida är rätt töntigt tycker jag. Precis som allt annat förnyas hemsidor och communities. Jag tycker inte att man ska klanka ner på en 13-årig kille som vill veta om madtrix är en bra skida, just därför att han, som alla andra 13-åriga killar har sett deras idol Jon Olsson åka på dem. "ännu en kille som är ny på freeride som frågar om twintip-skidor, han måste vara fjortis. Ännu en glad tjej som undrar hur man gör en 360. ännu en FJORTIS som frågar vilka skidor som är "bäääääst?!!"". Jag vet att ofta kommer samma fråga upp, men det är inte så lätt att veta att man borde ha sökt på det innan man frågade. Speciellt när man är ny. Jag ser de jobbiga disskusionerna. jag ser de oseriösa svaren. men det är sånt man får ta. Jag har bara skitit i det som jag tycker är oseriöst eller i vissa fall, skrattat åt det (skidpryot :D). Det viktiga är att utveckling sker! om alla skulle ha det-var-bättre-förr-inställningen skulle vi fortfarande åka på raka lagg och världens häftigaste trick skulle vara twist-splitt-twist. eller nåt. Jämförelsen kan verka lite långsökt och jag kan ha spunnit iväg här och där, men jag vill bara att man ska se på utvecklingen av freeride.nu med optimism!
SLuta behandla oss unga som skräp och häng med i utvecklingen. "Gamla rävar" utvecklas väl också?

Bo87 har en poäng. Alla är vi barn i början. Freeride är ju en plats för alla, och det kräver ömsesidig respekt från alla sidor, och åldrar.

jag håller med båda sidor. visst är de störande med alla xxx antal exakt likadana inlägg. men vi är ju här av samma anledning eller hur, vi älskar att åka skidor. så istället för o tjafsa så kan vi väl bara dela med oss av våra kunskaper o erfarenheter...

snacka om att dra alla över en kant... Gå i pension.... Fast jag håller med om att det finns dryga personer på den här sidan

Herr 87: Stående ovationer!

Twist-spread-twist är inte grymmast längre.
Nuförtiden ska det vara mer cleant.
Det är en singeldaffy som gäller.
Snyggast i bigjumpen säsongen 03-04.
Så det så.
Jag har förresten hittat entertangenten.
Det är nästa steg, när vi lärt oss sär skrivningar.
En mening per rad.
Förresten så heter det Free Ride.
Haha.
Ha.
Suck.

CalmTheFire: skulle det där vara ett slag i bröstet eller bara en ironisk reaktion? det gjorde inte ont.

Det me ovationer var inte ironiskt.
Det andra var väl mer... eee... sarkasm tror jag det kallas.

Och inget av det var menat att göra ont på nån.
I alla fall inte på dig.

Taggarna utåt, eh? :P

Bra skrivet Bo87. Men samtidigt måste vi nya anpassa oss till de gamla rävarna, lika mycket som de respekterar oss, så inte freeride slutar som lunarstorm. Det tror jag i och för sig inte men vi måste alla delta och jobba aktivt så att alla trivs här. För det är väl ändå därför vi är är; för att ha trevligt och roligt och för att vi alla älskar utförsåkning.

Freeride visar, bitvis, upp stora likheter med Lunarstorm just nu. Varför måste man vara +20 för att skriva riktig svenska och vettiga inlägg? Jag tycker den inställningen är tråkig. Visst ska man kunna använda vissa slanguttryck och ett på många sätt varierat språk, men det finns ingen mening med att sänka sig så att inläggen blir onödigt svårlästa, barnsliga och...tja...töntiga.

Personligen svarar jag sällan seriöst på en liknande fråga:
"Öhhh...fan azzå jag vi ha typ jibb skida vaddå...vad är bästa ´skiiisen.pleezz svara då. jag vill åka ju"

Har man nåt att säga kan man ju säga det på ett vettigt sätt. Tycker jag i alla fall...

Men vart hamnar vi som är lite så mitt emellan "fjortis" och "gubbe" då?
Lite svårt att välja läger när man både kan ha det kul i parken och köra fort i "fluffet".

Personligen tycker jag att båda grupperna (fjortisarna och gubbarna) är lika irriterande. Enligt den ena gruppen (gissa vilken...) så är inte parkåkning "riktig" skidåkning, och den andra gruppen är bara lite så där Lunarstorm dryga.

Jag säger: Skit i vad alla andra tycker och tänker så mår du nog bättre.

Demokrati och freedom of speech - självklart. Men som 30-plusare har forumet kommit att ge mig allt mindre. Den yngre generationen hänger väl mer på nätet än de i min ålder och de lite äldre. Det är bara konstatera att verkligheten ser sådan ut. Vilket får mig att förstå att jag nog inte har något att göra på detta forum. Får ut mindre och kan ge mindre.

Jag kommer fortfarande att kika in, men det blir allt mer sällan.

Man får försöka lägga tiden på att åka skidor, istället för att prata om det...

Ta hand om er - gammal som ung!!

/Stickan!!

Tillbaka
Topp