Gammal snowboardbindning. Vad är det för märke?

9simpen

Aktiv medlem
Har googlat och googlat men inte hittat vad det är.. Sitter på min sambos gamla k2 bräda.

Finns ingen text. Bara det här märket jag inte känner igen..
20200128_155706.jpg

Någon som vet vad det är?

Har efter lite grävande (tittat på brädan bindningen satt på) hittat att det är en k2 bindning..
20200205_144757.jpg

Oerhört uppmärksamt av mig 🤣

Det jag egentligen behöver är att hitta nya discar som passar.. Googlat och googlat men inte hittat något bra. Finns det något bra ställe att köpa sånt?

Egentligen så är bindningen inte mkt att ha men problemet är att det är min sambos bindning som hon gillar. Som jag råkar ha pajjat. Så nu behöver jag fixa den 😅

Senast ändrad:
Har efter lite grävande (tittat på brädan bindningen satt på) hittat att det är en k2 bindning.. Visa bilaga 2576
Oerhört uppmärksamt av mig 🤣

Det jag egentligen behöver är att hitta nya discar som passar.. Googlat och googlat men inte hittat något bra. Finns det något bra ställe att köpa sånt?

Egentligen så är bindningen inte mkt att ha men problemet är att det är min sambos bindning som hon gillar. Som jag råkat ha pajja. Så nu behöver jag fixa den 😅

Kolla med BA Sportprodukter AB, 08-544 719 60 som representerar K2 i Sverige.

Haha! Jo den är fan gammal 😅 K2 satellite från typ 2003 tror jag.. jag funderar på att förstärka den med ett lager Papier-maché 🤣 kan lägga ett overheadark oxå som topsheet 😉

Jo, hon behöver ny bräda, bindningar och boots om hon ska åka men det är lite oklart med det. Jag vill få den åkbar mer för att den ska finnas om hon blir sugen att prova igen efter ett gäng år på skidor. Känns kryddat att köpa en ny om hon inte ens tänker prova 😛

Anledningen till att den är trasig är att jag hade sönder min egen bindning när jag försökte lära mellandottern att åka. När jag hoppade av liften med ena foten lös sprack hela skiten. Både disc och basplatta.

Då lånade jag hennes bindning och tvingade hennes disc i min bräda med burtons gamla 3d system. Det gick fint tills jag var tvungen att ge mig ut i skogen en fin dag i Ullådalen medans dottern övade i pisten. Körde liiite in i ett träd.. Det var ett väldigt litet träd med 😂 då sprack discen 😬 Sen kom dottern gråtandes upp för backen bärandes på sin bräda och undrade vad fan jag inte kom för 🤣 Jag gick nedåt i backen bärandes på min.. Dålig pappa! 😏

Mina bindningar som sprack ska det dock vara livstidsgaranti på av Burton.. Om man har kvittot kvar 😒 vem fan har det..?

Nu K2 bräda är dock inhandlad till dottern som är toksugen på mer snowboard nu. Jag med efter 7 år på skidor.. 💸

Tack för tips och hjälp! Jag ska se över mina alternativ 😁

Tillbaka
Topp