gammal tråd - radera

gammal tråd - radera
En liten kommentar är att XXL är en mycket potent skida som går igenom det mesta. Detta medför dock att den väger bly, något du kanske inte är sugen på när du går på längre turer. Coomba har jag för mig ska vara marknadsförd som lätt, Gotaman är väl ett säkert kort om än lite tråkigt kanske(nästa års verkar dock väldigt fina med lite tiprocker och aningens bredare), Ant verkar vara en fin chargeskida nästan i klass med XXL men med en rejäl twintip.

Du skulle också kunna kolla på Goodha 114, Line Mothership i 195, Salomon X-wing Lab 198.

gammal tråd - radera
Jag har själv ungefär samma mått och vikt som du och jag skaffade till i år ett par Goodha 114. Hittils är jag jäkligt nöjd med dem. I pisten finns det definitivt bättre skidor men utanför funkar de fint. Jag har hunnit prova dem i allt från puder till vindpackat uppåkt och där har de levererat. De är förvånansvärt lätta att kasta runt här i snårskogarna runt Funäsdalen samtidigt som de inte bangar för lite högre fart där det öppnar upp. Jag har ett par Dukes monerade på dem men jag har inte gjort några turer än så länge. Har väl knatat som mest ett par hundra meter bara för att testa. Hur de är att tura länge på får nån annan svara på...

//TH

gammal tråd - radera
Kanske fortsätta på monster-serien men gå upp ett pinnhål i storleken? Monster 88 är väldigt trevliga. :)

gammal tråd - radera
jag håller med om att du skulle kunna testa völk ac 50. Den är gjord för främst pist, där är den suverän, men funkar även i puder genom att den är ganska bred. Den har även en skönt breda bindningar.

Tillbaka
Topp