Gäng till Japan 2011?!?

Gäng till Japan 2011?!?
marcopolo_sthlm sa:
Samma här åker för puder och hoppas träffa/bo med liknande folk på Log House. Om jag fattade det rätt är man 4 st i rummen.

Jag är i Niseko 28 Jan-11 Feb så hamnar gärna i ett lugnt rum.

Jag har även bokat 5 dagars boende i Asahikawa
och hoppas åka i Furano, Kamui Links, Asahidake och Kitataisetsu över dagarna. Kommer nog även boka några dagars boende i Asahidake. Sen kanske några dagar på Honshu ön kanske Aomori trakten.

Räknar dagarna nu bara 3 mån kvar
gött, har du nån koll på transportation mellan ställena? jag ska försöka ta mig mellan niseko å asahidake nämligen...
å de verkar minst sagt klurigt :p

Gäng till Japan 2011?!?
Kommer köpa ett 2 v JR tågpass efter Niseko så jag tar tåget från Sapporo till Ashaikawa sen går det buss vad jag sett på nätet 2ggr dag. om man varit typ 3 st borde man hyra en bil kuska runt.

Senast ändrad:
Gäng till Japan 2011?!?
Okej senaste nytt är iaf att Log house boendet på Pension Kanon är fullt och letandet efter boende fortsätter...

Hur har ni andra gjort, vi börjar fundera på att lämna kanske 1 hel vecka öppen, utan att boka boende bara för att kanske kunna se några andra ställen. Typ snacka med folk där nere och fixa nått på plats, är det några andra som är inne på samma spår? kanske vi kan styra upp någon gemensam vecka? Vi kommer åka skidor mellan 12 jan - 10 feb... :)

Gäng till Japan 2011?!?
Sådär, nu är boende bokat för oss.

Vi kommer bo från 12:e jan till 3:e feb på Niseko Powder Lodge.
Har ingen aning om hur det boendet är men det verkar ligga rätt bra till och bara vi får ett golv att sova på så kommer det nog fungera.. Rätt okej pris vart det också.

Mer viktigt är att vi har en vecka, 3:e feb till 10:e feb utan något som helst bokat. Kanske blir det läge att prova några andra orter under den tiden. Kanske hyra en bil och dra iväg? Någon som är på plats samma tid och går i liknande tankar?

Efter 10:e drar vi ner till Tokyo några dagar och tänkte spana in stan lite...

Några fler där ute som är SJUUUUKLIGT taggade på lite japanskt fin-puder nu?! :):):)

Gäng till Japan 2011?!?
Är det nån som vet var man kan hitta flyg från Tokyo till Sapporo för ett bra pris. Jag hittar bara flyg för 2000-3000 kr.
och en annan sak var har dom för el-kontakter i Japan måste man fixa nån adapter?

Gäng till Japan 2011?!?
patr sa:
Är det nån som vet var man kan hitta flyg från Tokyo till Sapporo för ett bra pris. Jag hittar bara flyg för 2000-3000 kr.
och en annan sak var har dom för el-kontakter i Japan måste man fixa nån adapter?
A tip when flying domestically in Japan, is to book through the Japanese version (though it should still have an English language option) of the website of whichever airline you wish to fly with. This can save you loads of money. For example, ANA has special fares that can only be bought online, called Tabiwari fares. As an example on how much can be saved, a normal one way fare from Osaka to Sapporo is around 40000 yen, however the Tabiwari fare for the same flight is around 13000 – 15000 yen.

Och detsamma tror jag gäller för JAL..

Gäng till Japan 2011?!?
patr sa:
Du måste ha adapter, det är andra kontakter. Finns på Clas Ohlson till billig peng.

Gäng till Japan 2011?!?
Jag och min sambo drar dit hela februari månad. Vi kommer bo i Annupuri, mycket billigare där än i Niseko-Niseko. Du kan fortfarande köpa ett all mountain pass och åka över hela Niseko. Sjuuuuukt taggad nu. Ska värma upp med 3 veckors pistsmiskning i Vemdalen nu.

Kolla in stället här: http://www.annupurilodge.com/

Gäng till Japan 2011?!?
För er som flyger till Tokyo och sen vidare till Sapporo. Om ni inte bokat inrikesplan än så kan jag tipsa om att JAL och ANA erbjuder tillsammans med Oneworld och Star Alliance rabatterade priser för utlänningar.

Kolla in http://www.japan-guide.com/e/e2364.html

800 kr enkel väg.

Skidtestarhelg i Vemdalen den 29 dec!

Gäng till Japan 2011?!?
tjo tjena, ska till japan en svang igen for lite puder i feb pa vagen hem till NZ. Sa blir 2 veckor o hade tankt dra runt nagano nan vecka da en polare kan fixa boende o liftkort dar+att det ska va nat stort event dar 21a feb,nan freestyle grej :) Efter det sa blir det myoko kogen+seki onsen http://myokokogen.net/resorts/seki_onsen.htm vilket jag verkligen ser fram emot.
Nan annan som kommer vara i narheten sa skulle det ju va kul att traffas :D
Som nan lankade till tidigare sa e snowjapan forumet riktigt bra att hitta kontakter dar o fa bra tips. Hittat tokskona typer dar som jag couchsurfade hos tidigare :)
Lemme know

Gäng till Japan 2011?!?
Hej DJElo!

Jag har bokat boende fram till 20 Feb på Hokkaido, sista stopp blir Asahidake. har sedan en vecka till före återfärd till Svearike. Har då Japanese railpass så hänger gärna på till Honshu för åkning även där

Gäng till Japan 2011?!?
DJElo sa:
tjo tjena, ska till japan en svang igen for lite puder i feb pa vagen hem till NZ. Sa blir 2 veckor o hade tankt dra runt nagano nan vecka da en polare kan fixa boende o liftkort dar+att det ska va nat stort event dar 21a feb,nan freestyle grej :) Efter det sa blir det myoko kogen+seki onsen http://myokokogen.net/resorts/seki_onsen.htm vilket jag verkligen ser fram emot.
Som nan lankade till tidigare sa e snowjapan forumet riktigt bra att hitta kontakter dar o fa bra tips. Hittat tokskona typer dar som jag couchsurfade hos tidigare :)
Lemme know
kul att du ska till myoko, det är nära mina hemtrakter i japan!
tyvärr är jag nog uppbokad då du kommer dit (vilka datum exakt?), annars kan jag erbjuda er en guidning i området. :)

Gäng till Japan 2011?!?
marcopolo_sthlm sa:
Hej DJElo!

Jag har bokat boende fram till 20 Feb på Hokkaido, sista stopp blir Asahidake. har sedan en vecka till före återfärd till Svearike. Har då Japanese railpass så hänger gärna på till Honshu för åkning även där
ja,man kan val halla kontakt lite :)
Jag landar i tokyo den 20e o tankte forsoka dra pa den dar freestyle eventen den 21a.haller pa att kolla lite med nagra polare dar som ska med om hur vi ska fixa allt,will keep you updated ;)

Gäng till Japan 2011?!?
Lee-nus sa:
DJElo sa:
Lemme know
tyvärr är jag nog uppbokad då du kommer dit (vilka datum exakt?), annars kan jag erbjuda er en guidning i området. :)
haha,nice nice :) ja,ser otroligt fint ut dar sa ska bli spannande.
E i japan 20feb-4e mars.
Om inte denna gang sa skulle det va grymt att fa en guidning nar jag val flyttar till japan july eller november(far se om jag kor en till sasong i NZ eller inte)

Gäng till Japan 2011?!?
DJElo sa:
Lee-nus sa:
DJElo sa:
Lemme know
haha,nice nice :) ja,ser otroligt fint ut dar sa ska bli spannande.
E i japan 20feb-4e mars.
Om inte denna gang sa skulle det va grymt att fa en guidning nar jag val flyttar till japan july eller november(far se om jag kor en till sasong i NZ eller inte)
haha, jag bor i japan till 2013 som det ser ut, så det är väl inte omöjligt. är det antingen juli eller november som gäller? välj november, sommaren i japan är svettig! :)

Gäng till Japan 2011?!?
joooo..jag vet.va dar i 4 veckor juni/july i ar ;) reste en del mellan hiro/kyoto/tokyo etc o traffa polare.
Far se hur det blir med jobbet..ska pa tva intervjuer for mjukvaru bolag nar jag kommer i feb sa ska bli spannade. Om du e kvar till 13 sa kommer jag def va sugen att halsa pa o checka laget ;) sa nan annan kan guida runt dar nar du drar :D
var bor du btw?

Gäng till Japan 2011?!?
DJElo sa:
joooo..jag vet.va dar i 4 veckor juni/july i ar ;) reste en del mellan hiro/kyoto/tokyo etc o traffa polare.
Far se hur det blir med jobbet..ska pa tva intervjuer for mjukvaru bolag nar jag kommer i feb sa ska bli spannade. Om du e kvar till 13 sa kommer jag def va sugen att halsa pa o checka laget ;) sa nan annan kan guida runt dar nar du drar :D
var bor du btw?
ah, allright! jag bor i osaka men har min bas vintertid i nagano. :)

Gäng till Japan 2011?!?
nice nice,osaka har ajg varit ett par ganger, love the okonomiyaki and kushi katsu ;)
Btw, vet du om det ar vart att vanta tills jag kommer till japan i feb att kopa nya skidklader (framst jacka o byxor) da jag hort att de brukar salja av forra arets modeller skitbilligt etc.. eller fixa har efter jul pa rea ? :)

Gäng till Japan 2011?!?
Jag är lite nyfiken på vilka skidor/snowboards folk kommer köra på där nere? Jag själv har ett par förra årets Gotama (106mm midja) och börjar nojja att dom kommer vara alldeles för styva och smala för att njuta fullt ut i japan?Grejjen att jag vill ha med just dom är för jag har Dukes och hudar till dom, vilket jag tänkte kan vara bra att ha för lite hajkande här och där..

Vad kommer ni andra köra på?

Gäng till Japan 2011?!?
Sonite sa:
Jag är lite nyfiken på vilka skidor/snowboards folk kommer köra på där nere? Jag själv har ett par förra årets Gotama (106mm midja) och börjar nojja att dom kommer vara alldeles för styva och smala för att njuta fullt ut i japan?Grejjen att jag vill ha med just dom är för jag har Dukes och hudar till dom, vilket jag tänkte kan vara bra att ha för lite hajkande här och där..

ski logik howitzer, bomb squad, depth hoar samt ett par hemliga... :)
är du inte stor och tung tror jag du klarar dig bra med dina gotama. hur långa är skidorna? och du? och var i japan ska du åka?

Gäng till Japan 2011?!?
tja,forra gangen sa hade jag med mig ett par legend 8000,gamla par som jag tog hem till sverige for brorsan skulel ha dem.. riktigt skona men denna gang drar ajg med mina nya legend pro 190's som nog blir skona att roja med ;)

Gäng till Japan 2011?!?
Lee-nus sa:
Sonite sa:

är du inte stor och tung tror jag du klarar dig bra med dina gotama. hur långa är skidorna? och du? och var i japan ska du åka?
Låter som du har ett par fina lagg i kistan.. :)
Njäae jag är inte speciellt tung, runt 75 och skidorna är 186. vi kommer åka mest i niseko och runt där, sen 1 vecka som är obokad och vi får se vart vi tar vägen... Vi tänkte försöka hitta sällskap och lyssna runt med lite folk vad som kan vara värt att spendera sista tiden. :)

Gäng till Japan 2011?!?
Sonite sa:
Lee-nus sa:
Sonite sa:

Njäae jag är inte speciellt tung, runt 75 och skidorna är 186. vi kommer åka mest i niseko och runt där, sen 1 vecka som är obokad och vi får se vart vi tar vägen... Vi tänkte försöka hitta sällskap och lyssna runt med lite folk vad som kan vara värt att spendera sista tiden. :)
har ni boende för en ensam träl i niseko under några dagar så är jag all ears. i utbyte styr jag upp nåt bra på annan ort. ;)

Gäng till Japan 2011?!?
Lee-nus sa:
Sonite sa:
har ni boende för en ensam träl i niseko under några dagar så är jag all ears. i utbyte styr jag upp nåt bra på annan ort. ;)
Hade jättegärna erbjudit det men vi ska bo på ett hostel i Niseko, så jag tror inte det är okej att göra så, men vi åker gärna med någon som hittar och har du lite koll på andra bra orter och så vore det verkligen intressant att styra ihop nått. Egentligen så räknar vi med att träffa lite folk när vi väl är i Niesko att utforska andra orter med, annars lär vi försöka gott på egen hand :) har du några orter i norra japan, hokkiado eller "fastlandet" som du kan rekomendera?

Gäng till Japan 2011?!?
Befinner mig i japan i skrivande stund och stannar här i Niseko till den 19 jan. Någon fler svenska som är här nu och vill ta en bira? Bor just nu på Owasho lodge med en kompis!

Fred ut

Gäng till Japan 2011?!?
Hej!

kanske en dum fråga, men finns det havregryn att köpa i Niseko (finns säkert i Japan men om det inte är stapelvara kan det vara svårt att hitta) eller ska man ta med från Svedala om man vill ha grötfrukost?

Gäng till Japan 2011?!?
marcopolo_sthlm sa:
Hej!

kanske en dum fråga, men finns det havregryn att köpa i Niseko (finns säkert i Japan men om det inte är stapelvara kan det vara svårt att hitta) eller ska man ta med från Svedala om man vill ha grötfrukost?
Jag har inte hittat havregryn. Dock har jag inte riktigt letat heller. Kan kika nästa gång jag besöker någon affär.

Gäng till Japan 2011?!?
skutthehehe sa:
Befinner mig i japan i skrivande stund och stannar här i Niseko till den 19 jan. Någon fler svenska som är här nu och vill ta en bira? Bor just nu på Owasho lodge med en kompis!

Fred ut
Änländer den 5e januari. Då lär det bli!

Gäng till Japan 2011?!?
bara en funderare ..tankte kolla om nan har vet typ hur mycke det kostar att hoppa upp till niseko fran nagano/tokyo i mitten feb nar jag e dar..pratar just nu med polarna om att kanske varma upp lite i nagano,hoppa upp till niseko och antingen stanna dar om det dumpar eller bara ett par dar innan vi drar till seki .skulle ju va kul att traffa lite fr folk och ni ser ut att alla dra niseko :p annars far det bli nasta vinter nar jag bor i jpn :P

Gäng till Japan 2011?!?
Vet in om nu läst det men kan vara värt att veta om iaf, kanske inget att berätta för mamma dock.

Nyårsdagen i Niseko skördade årets första (vi hoppas också sista) lavinoffer. Rest in Peace.

Saxxat från Snowjapan:

"Report of the avalanche accident on January 1st.

Although unconfirmed, the starting zone is seen to be the top of the Backbowl sidewall (NW ridge from the summit) around 1250m elevation. The crown could not be identified but the avalanche type would have been a shallow surface slab avalanche. The victim has been found unconscious and CPA in the bowl at 950m at 10am on the 2nd Jan, 60cm under the surface and roughly 500m from the estimated starting zone. Although there was no clear signs of debris, sasa bamboo were unnaturally thick in the potential track area at 1100m, probably due to the avalanche scraping snow blocks off the slope. A mixed team of Hokkaido Police and Niseko ski patrollers did the search and rescue operation on the 2nd. One ski was found at 9:45am, followed by beacon search and identified the victim. He has been dug out and taken to Sapporo hospital by the police helicopter. The estimated causes of the avalanche are: 1. Skiing stimulation made unstable snowdrifts (developed by strong 25-30m/s ENE wind) collapse. 2. Sliding of depth hoar layer that formed and developed above 1200m area due to sun reflection effect.
According to the companion, the accident would have happened at 11:10am on the 1st Jan. 300m of altitude difference between the start and rescued point.
The whole slope seemed to have composed a big slab with partial hard-packed snowdrifts of windblown snow.
The cause of the accident would be that this person tried to ski Backbowl's sidewall without considering the poor weather and strong wind consequences. No matter the amount of snow, avalanches happen in the right conditions.
We would like to offer all our sincere condolences to the victim and his family.

All access gates are kept closed due to insufficient snow; do not duck ropes to seek fresh lines. Mountain base 6am: -4℃, light snowfall and no notable development of snowdrifts. The snow in the trees seems good."

Gäng till Japan 2011?!?
:( laste lite mera pa snowjapan traden om det..mycket erfaren skidakare! ser ut som om niseko BC kan bli ganska farligt denna sasong sa se up.
R.I.P.

Gäng till Japan 2011?!?
Nu är vi på plats på Log house Kanon i Niseko!

Åkte första dagen idag, det öser ner! Sjukt mycket snö!

Gäng till Japan 2011?!?
later riktigt grymt..drygt 43 dagar tills jag landar i narita :p..far garna snoa varje dag fram tills dess. far ta o kolla upp om man kanske svanger forbi niseko nagra dagar da om det ar sa manga fr som ska dit sa man kanske far sig lite guidning :)

Gäng till Japan 2011?!?
Tja!

Vi är 2 glada lirare som ska ner till Niseko mellan 21a jan och 6e febr :D

Vi bor på något ställe som heter Owashi Lodge, är det någon annan som bor där i närheten?

Har någon lite tipps på sköna barer/afterski ställen? :)

Gäng till Japan 2011?!?
Idag drar jag och kompisen ner mot Niesko! Senaste dagarnas snöande ser ju ut att erbjuda en del roligt, vi ses där nere. Vi två kommer bo på Niseko Powder Lodge, ligger typ 300 meter från liftarna tydligen..
Fy fan va sjukt taggad jag är nu, vi ses där nere!

:)

Gäng till Japan 2011?!?
fett hörni!

jag är på mitt hotel här i niseko east village (shizenkan lodge)
har åkt tre dagar nu å har typ 13 dagar kvar här innan vi drar till asahidake..

är de nån som har lust att åka lite måhända?

Tillbaka
Topp