Går denna att repa?!

Puifish

Ny medlem
Går denna att repa?!
Fick en skrapskada på sidan av min bräda förra året och är väl hög tid att åtgärda det nu före jag börjar åka igen. Frågan är dock hur allvarlig skadan är!? Går detta att repa bra? Är rädd att det kan åka in fukt..

Går denna att repa?!
Är det på ovansidan ?

Skulle nog inte oroa mig alltför mycket, borde va mycket mtrl där innan du når trä.....men om du är
Orolig så kleta på epoxi och om du kan värm upp det lite, tänk typ hårfön lite lätt :)

Går denna att repa?!
Jo det är på ovansidan.

Har varit och pillat lite och pillar man mycket där så flisar glasfibrerna, kan ju vara bra att fixera dem i alla fall. Ska se om någon skidbutik kan fixa detta, behöver ändå gå igenom belaget.

Går denna att repa?!
Det som havs det skavs :rolleyes:

Och jag tvekar på att någon seriös butik skulle göra något åt det, om dom nu inte bara vill mjölka dig på pengar.

Skadan är ju ytlig och knappt 5mm djup, längden spelar ju ingen roll :)

Går denna att repa?!
Max_Faktor sa:
Doughboy sa:
Absolut inget att bekymra sig över.
Instämmer.

Puifish sa:
Alright! Har dock lite epoxi hemma som jag kan spackla dit så :)
Testa i så fall att sätta en tejp längs kortsidan så att det bildar en vall för epoxit. Annars rinner det bara ut innan det härdat.
Jorå det löser sig. Har ett två komponents epoxy lim som inte rinner särskilt mycket. Behövs bara lite för att få göra det tätt. Kanske drar en sträng svart lack på de bara för syns skull.

Går denna att repa?!
Hur blir epoxyn när den härdat då? Stenhårt så det spricker vid första flexningen?

ontopic: Ja, brädan går att repa. Det enklaste är bara köra på sten så blir den repig under eller stå i någon liftkö så blir den repad på ovansidan ;)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp