Går det få billigare?

jonaaas

Ny medlem
Går det få billigare?
Har letat en enveckas resa nu i några timmar ner till alperna mellan datumen 16/2 - 3/3. Det billigaste jag har hittat för oss 6 personer är ~5000 per skalle exklusive mat&dryck.
buss ner 1,9
boende i ett 6 pers rum en vecka 1,3
1,5 för liftkortet
Detta var till Bad Gastein då vi hade tänkt oss Österrike. Kan man hitta billigare till någon annan trevlig ort i Österrike t.ex. St.Anton? Eller vart finns det billigare boende i Bad Gastein än det vi hittat? Jag antar att inte sista minuten för 6 personer är särkilt aktuellt heller.

Tack på förhand.

Går det få billigare?
Tack för svaret

Glömde nämna att då ingen av oss ser sig själv lämplig att hyra en bil och köra i Alperna med en inte så lång bilerfarenhet går tyvärr bort. Därför skulle vi istället behöva ta oss till en tågstation från flygplats och sedan till skidort. Resan till skidorten om det t.ex. är St.Anton är väl inte så svår då jag minns att det ligger en tågstation relativt centralt men funderar mer över resan från flygplats->tågstation och tågstation->flygplats. En missad/försenad Österrikisk buss kan ju faktiskt leda till ett missat flyg. Det är mer boendet jag skulle vilja reducera priset på då jag har hittat bussresor till t.ex. BS under 2000-lappen vilket inte jag tycker är smärtgränsen för en resa.

Max 6 pers. Allrum med pentry och 2-4 sovpl., sovrum med 2 sovpl., balkong. Ca 50 m². För 8000 känns som mindre för pengarna. Eller har jag fel? Finns det någon sida med 1-veckors-appartments o.s.v. i BS eller SA?

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp