Ge mig bra tips om Stryn

Linneus1

Ny medlem
Ge mig bra tips om Stryn
Behöver bra tips om när är det är som bäst att åka till Stryn, i början av juni eller juli? Saker man skall tänka på när det gäller Stryn. Har åkt på många glaciärer i alperna men inte i Norge.
>1500 skiddagar:D
Tomas

Ge mig bra tips om Stryn
ÅK idag !

nej skämt åsido :p men ju tidigare ju bättre, snön smälter fort :/

bo på folven, ha bil helst 2 :P

följa spår kan innebära överaskande oplanerade hopp över snösprickor :P

Ge mig bra tips om Stryn
Jag har åkt upp under midsommar några somrar i rad nu och vi har inte behövt snökedjor! Ena året var det extremt mycket snö för att vara sommar andra året var det mycket sämre med snö.
De åren vi har varit där har vi tältat nere i byn! Mycket härligt i stryn, om det är bra med snö kan man ta sig runt en hel del på berget.
Jag säger som linkan sa, åk så tidigt som möjligt!:)

Ge mig bra tips om Stryn
Stryn åpner forhåpentligvis den 22 mai, hvis de klarer å brøyte veien.

De siste årene har skisenteret steng i slutten av juni, så jeg ville dratt opp seinest midten av juni. Er du der kun for skikjøringen så ikke dra opp 11/ til 14/6 da er det stor festival på Folven. Men synes du det er fett med afterski og drag så anbefaler jeg å dra da.

Fineste skikjøringen befinner seg på baksiden av anlegget. Der er det en del snøsmelting, noe som gjør at det blir mye sharks og endel bresprekker som kan være vanskelige å se.

Du trenger ikke vinterdekk for å kjøre opp til anlegget.

Noe mer du lurer på så send meg PM, jeg har hatt masse sesonger på Stryn og er godt kjent.

Asle

Ge mig bra tips om Stryn
Hej! Början av juni e säkrast att åka! Man vet inte hur länge säsongen sträcker sig. Förra året stängde vi precis efter midsommar. Vi ses där o välkommen till oss! :)

Ge mig bra tips om Stryn
Det jag i huvudsak gillar med Norge är att man med sån ro i själ'n kan tokrunka å lyssna på Depeche Mode - å fara utma branter vid sääg Dalsnibba *mumsgottego* Faer ti Stryn (lr bäjse pää di å gogottes dräöum)!!

Tillbaka
Topp