Geilo?

Geilo?
Är egentligen Geilo nåt att ha om man jämför med tex Tanådalen eller Hemsedal. Jag tänker främst på åkningen själva nattlivet är jag för tillfället inte så intresserad av.

Geilo?
Ja, nu är det ju så att Tandådalen och Hemsedal skiljer sig ganska mycket vad gäller fallhöjder och offpistmöjligheter, men i all fall: Geilo har jag inte varit i men jag har fått uppfattningen att där är ganska tråkigt (kan ha fel!). Om du har bestämt dig för att åka dit kan du ju alltid skriva ett inlägg och berätta hur det var där.

Geilo?
Det är nog lite bättre än Tandådalen och väldigt mycket sämre än Hemsedal. Har inte varit i Geilo själv, men en polare har varit där och han tyckte det var värdelöst.

Geilo?
+ Parken, även om det inte underhölls tillräckligt.

- Litet berg, korta backar, obefintlig offpist.

Som Sälen ungefär. Åk till Hemsedal istället!

Geilo?
Jag var där på sportlovet förra året.

+ snabb stol lift
+ inte så mycket köer
+ relativt mycket hoppställen(park)
- inte så långa backar
- inte några riktiga utmaningar vad gäller svåra backar

jag rekommenderar området rakt under fyrstolen, när man åker från toppen och åker ner under fyrstolen, inte jättebrant men kul att försöka undvika all sten och skit.

Geilo?
Att jämföra Hemsedal med bottenskrap såsom Tandådalen är ju för det första en av de sju dödssynderna. Men om man inte har så bra koll kan jag väl komma med ett utlåtande.
Geilo ganska likt Töntådalen när det gäller berget i sig. Man åker mot Hardangervidd och vips ligger det en liten hudlort där de har klämt upp några liftar på. (Gud vet bara vad som händer när tjälen går ur...) Med andra ord är det inte mycket att ha. Fallhöjdsmässigt slår ju Geilo Tandis ganska klart och snömässigt ligger de nog ganska jämt till.
Summa sumarum kan man väl säga att Geilo är ganska jämnbördigt med Tandådalen vilket ju säger en del...

Geilo?
Geilo er et meget oppskrytt anlegg, kort bakker og dårlig offpiste. Afterskien er helt grei, men mye snobb.
Dra heller til Hemsedal eller Beitostølen, hvis du allerde har tenkt deg til det området. Beitostølen har bra offpiste og du får den for deg selv. Snøsikkert er det også.

Tillbaka
Topp