Gemensam insats?: Boende i Åre 06/07

Nosskire

Medlem
Verkar vara många som är ute efter boende i Åre fortfarande.
Skall vi inte försöka skaffa oss någon större lägenhet eller stuga och bo gemensamt?

Är det någon som har koll på en ledig lägenhet eller stuga så tycker jag att vi snabbt samlar ihop folk och fyller den.

Själv är jag intresserad utav allt, från koja till slott. Bara jag går runt på min lön i Åre så är jag nöjd.

Någon som vet några lediga lägenheter? Tipsa mig så jag kan anordna något!

mail: nosskire@gmail.com

Skriv gärna i tråden om ni är seriöst intresserade!

Senast ändrad:
Okej...

Tänkte ge några alternativ som jag har kollat på för att se om intresset finns.

nr.1
3 mil utanför åre, 16 bäddare ~ 1600 kr / månad* om vi fyller stugan vilket jag inte tror vi gör.
http://www.fritiden.se/objekt.php?id=2362
Nackdelen är att det är hela 3 mil och bil är nästa ett måste. Dock så är det billig hyra.

nr.2
Duved, 7 bäddare och en hyra på ~ 3500 kr /månaden*
http://www.fritiden.se/objekt.php?id=2222
Fördel: Duved !

nr.3
http://www.fritiden.se/objekt.php?id=2221

nr.5
http://www.fritiden.se/objekt.php?id=2068

nr.6
http://www.fritiden.se/objekt.php?id=732
Inget boende v.12 :(

Jag vet inte om dessa stugor verkligen är lediga de veckor som står på sidan, dock så finns det boende om man är villig att kombinera litegrann... eller mycket

För att göra saken lätt så är jag gärna sugen på att hoppa in i någons lägenhet eller boende så slipper jag ordna något själv, verkar lättast :) Så om ni söker en glad prick (kille) på 19 år från Uppsala så hojta till! Jag är på ALLT!

*Priset är i grov överkant eftersom jag baserar hyran på högsäsong

har du hittat jobb i åre än? annars brukar det vara enklare att hitta ett jobb först så brukar arbetsgivaren kunna fixa boende åt dig.

Tjena!

Jag är en 21 årig tjej som är i STORT behov av boende för säsongen! Har också jobb, i Åre by men inget tak över huvudet. Kan tänka mig i stort sett allt och är inte särskilt kräsen. Skulle vara görkul att dela boende med flera! Hör av mig om jag hittar något så får du gärna göra desamma!
Ha det bra!
Sofia

wuchi sa:
har du hittat jobb i åre än? annars brukar det vara enklare att hitta ett jobb först så brukar arbetsgivaren kunna fixa boende åt dig.
Nej, arbetsgivaren brukar inte kunna fixa boende åt dig. I några fall så kan detta förekomma men det är inget du ska ta för givet. Chansen är liten med tanke på hur bostadssituationen ser ut här uppe.

ElinSalomonsson sa:
men vilka är på att höra sig för om nått av ställena som länkades här uppe då?
Som sagt, jag e grymt mkt på i princip vd som helst. Tycker vi borde kolla upp alt. Letar som en tok men hittar ju för sjutton ingenting..aggro. Var har de bott tidigare säsonger???

Utter sa:
wuchi sa:
Nej, arbetsgivaren brukar inte kunna fixa boende åt dig. I några fall så kan detta förekomma men det är inget du ska ta för givet. Chansen är liten med tanke på hur bostadssituationen ser ut här uppe.
oki. alla jobb jag sökte innan jag fick det jag ska jobba på nu så ingick det boende. men det kan ha att göra med att jag började sjukt tidigt med jobbansökningar och sånt.
antar att du har bättre koll :)

elisa21 sa:
ElinSalomonsson sa:
men vilka är på att höra sig för om nått av ställena som länkades här uppe då?
Som sagt, jag e grymt mkt på i princip vd som helst. Tycker vi borde kolla upp alt. Letar som en tok men hittar ju för sjutton ingenting..aggro. Var har de bott tidigare säsonger???
har du ringt på ställena som länkades då? dom har ju legat ett tag så dom är kanske körda..

Tjena!

Men Wuchi.. Du gled ju in på en jävla haschplanka.. You own me a lot of beer.. :P

Visst finns det ställen som har boende för sina anställda men det blir sämre och sämre hela tiden...

kneecap sa:
Tjena!

Men Wuchi.. Du gled ju in på en jävla haschplanka.. You own me a lot of beer.. :P

Visst finns det ställen som har boende för sina anställda men det blir sämre och sämre hela tiden...
kan stämma. måste kolla de uppgifterna. :P

Ger ni upp å hyra en stuga?
Jag är iaf på.... skulle ha börjat jobba på Holiday Club i måndags, men både jag och personalen där har svårt att hitta nått boende, ser jäkligt mörkt ut...

Jag har bil också :o) så spelar ingen roll vart jag bor nånstarns

Jag är intresserad av att vara med och dela om ni hittar ngt. Jag får jobb om jag skaffar boende själv// maria83

HEJ!!! Jag är super på att bo ihop ett gäng. Har jobb!! Hör av dig! HJälper självklart till med letandet!! /Johanna

shooooo, är sjukt på att försöka hitta nått boende. å det verkar de ju vara fler som är :)
hjälper självklart till o letar. men nu verkar vi ju iaf vara några stycken. hör av er.

/// jens

jag letar också boende! men det verkar sjukt svårt att hitta ngt ju vill gärna ha ngn att bo med när man väl hittar ngt/ Maria

Senast ändrad:
jag letar också boende! men det verkar sjukt svårt att hitta ngt ju vill gärna ha ngn att bo med när man väl hittar ngt/ Maria

Jag letar också boende. Ska på intervju i Duved i veckan, så jag vet ju inte om jag får det. (Är de inte lite sent ute med att skaffa personal förresten?). Bäst vore ju i Duved men egentligen vartsomhelst som går att ta sig till och från jobbet. Bor gärna ihop med några andra, husvagn eller vad som helst. maila gärna mig om du har något förslag.

Fandå. Jag är på men jag måste ta mig i kragen och söka jobb.
Oroväckande att folk verkar ha så svårt att fixa kneg. Kommer inte direkt ha ett fett kapital när jag drar.

Någon som hittat ngt boende..? om det finns platser över som behöver fyllas ut så är jag inte svår! Vet inte riktigt när jag ska upp, de kom lite hastigt å lustigt.. men hör väldigt gärna av er om ni har en bädd ledig.. =)

Hej, jag håller på att fixa jobb i åre men vill veta om de finns boende,, många personer som splittar på samma för att dra ner på ugoifterna!
adda mig på msn så kan man snacka där!?

m_sundvisson@hotmail.com

Tillbaka
Topp