geneva airport - Val Thorens transfer

grottrolf

Ny medlem
Hej alla glada snö-älskare där ute.
Vinterns åkning är bokad, jag och min bror drar till val Thorens.
Vi har redan bokat våran flygresa till Geneve. Tänkte höra hur de är med transfer mellan Geneve airport och Val Thorens. Som jag har fattat de går de direkt bussar från flygplatsen.
Min fråga är iaf om detta är något man behöver boka innan eller om de inte är några problem att lösa på plats? och om det finns många bolag som åker och så så fall vilket bolag man ska välja?

Bästa svängen

Jag har ingen erfarenhet själv utan bara läst att man gör bäst i att boka innan. Verkar inte finnas så mkt o välja på och det billigaste jag hittat ligger på dryga € 100 till Val T. Men hittar du något billigare så säg till för f_n! Jag ska till Val d'isere v 15.

Ja letar transfer till Flaine. De jag hittat e gare-routiere.com. Vet inte hur billiga dom e. Men köper man nu kanske man tjänar lite mot euron=)

Har åkt med Lion alpin från Val T till Geneve. Antar att de går att åka motsatt riktning också. Annars finns tåget som går från flygplatsen. Då hamnar du i moutiere(?) och kan därifrån ta skidbussen upp till Val T.
Lycka till

Lånar tråden och ställer frågan hur man tar sig från Bergamo till nära och bra alpby.

Babek sa:
Jag har ingen erfarenhet själv utan bara läst att man gör bäst i att boka innan. Verkar inte finnas så mkt o välja på och det billigaste jag hittat ligger på dryga € 100 till Val T. Men hittar du något billigare så säg till för f_n! Jag ska till Val d'isere v 15.
Om man går in på geneva airports hemsida finns det länkar till bussbolag som kör direkt till val thorens (och i ditt fall val di´isere) men sidan är helt mupp, fattar verkligen inget av den, allt är i PDF-format på franska. det var lite därför jag frågade om man måste boka innan eller om det går att lösa på plats. jag tror vi kommer att köpa dom väl framme i Geneve. eftersom vi är 4 st så fka vi nog ta en minibuss i värsta fall om det skulle vara helt fullt. tänkte bara höra här om de av någon som hade rest den vägen tidigare och kände till hur de fungarade. det löser sig alltid.

st3k sa:
Lånar tråden och ställer frågan hur man tar sig från Bergamo till nära och bra alpby.
Geneve är en bättre plats att flyga till, (om du inte redan har bokat vill säga då) många av de stora orterna i frankrike, italien och schweiz ligger i närheten. sedan så går det knas mycke flyg till geneve från arlanda också

st3k sa:
Beror nog på vart du vill någonstans.

franska alperna är det nog en bit till, men om du kollar kartan över skidorter i schweiz så finns det några som inte ligger allt för långt iväg.

sedan finns det en hel del i norra italien osså, tror även att det går transfer bussar till en del av dom .

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp