Geografifråga

Smogen

Medlem
Geografifråga
Hur långt är det mellan Vancouver och Whistler? Går det bussar/tåg el. dylikt mellan orterna? Skall till Vancouver i påskveckan å undrar således om möjligheten finns att kika in Whistler under vistelsen.

Geografifråga
det e typ 2 timmat med buss emellan. Och det gar Greyhound/Greygoose bussar regelbundet. Borde inte vara nagra som helst problem

Geografifråga
Är ju lite sent ute insag jag men kände att jag kunde svara pa fragan sa hall till godo, kanske hjälper nagon annan...

Om du är i Vancouver ska du självklart ta en tripp till Whistler!
Resan tar cirka 1,5-2,0 timmar pa en ganska krokig och hart trafikerad väg.

Som nämnts ovan kan du aka buss med greyhound eller de bussresor som "lokaltrafiken" där har. Detta är iof förhallandevis dyrt. Framförallt returen av nan konstig anledning.

Min rekomendation är att ta en limo eller en stor taxi (van), detta gäller givetvis endast om ni är en 6-7 pers. Annars lönar det sig inte...

Taxi och Limo hittar du pa flygplatsen (finns i mängder), prova flera olika för priserna kan skilja lite. Det rör sig nästan uteslutande om fastpris.

När jag var där i mars-april hörde jag även talas om en buss för 25 can dollar, men fick aldrig riktigt klart för mig var jag kan boka den nanstans... Läste om den pa anslagstavlan pa "The Cambie" http://www.cambiehostels.com ett youthhostel, ligger i Gastown ganska nära Harbourcenter. Ring/maila och hör med dom.

Ta en limo om ni är flera, skidorna slänger ni bara in i gangen där bak, chafförerna är vana...

Glöm inte dricksen!

Tillbaka
Topp