Gesundaberget öppnar till helgen och bygger nytt!

jeppenator

Aktiv medlem
Nu till helgen så kommer gesundaberget att öppna anläggningen.. kommer troligtvis öppnas från toppen och rails/boxar kommer förhoppningsvis finnas uppe..

liftkortspriserna kommer nog inte va fruktansvärt höga utan helt ok och helt klart värt det!
så ta å masa er hit till hjärtat av dalarna och invig laggen i helgen!

lite bilder på snöläget finns här:
http://www.gesundaberget.se/sv/?sidnr=1&undersida=308
tagna i förrgår
ses där!

nej åk till järvsö i stllet:D dom öpnnar ocksÅ!!!!!:D:D:D åk me mej! titti540<3<3<3<

keffis sa:
Titties sa:
nej åk till järvsö i stllet:D dom öpnnar ocksÅ!!!!!:D:D:D åk me mej! titti540<3<3<3<
och mig,erik,axel och alex (;
och typ .. hmm kommer inte ihåg vad den/det heter .. få se ... typ carola .. nej det vart fel typ karolin , eller nej det var någon liten sak .. JUSTE !! carolina så var det .

Senast ändrad:
Är det någon som vet hur läget ser ut i Gesundaberget idag? Såg på hemsidan att 3/12 backar var öppna, någon som vet om de kommer öppna någon mer snart?

psander sa:
Är det någon som vet hur läget ser ut i Gesundaberget idag? Såg på hemsidan att 3/12 backar var öppna, någon som vet om de kommer öppna någon mer snart?
dom har ett fett hopp och en line med 3 rails/boxar. och det är öppet från toppen kanske 3-5 backa öppna inte säker.!

psander sa:
det är bra som fasen för å vara gesunda.

sittliften är öppen till toppen, pumpuhubacken är öppen med en liten rail line i
toppstugebacken är öppen också..

sen ska ankarliftarna förmodligen öppnas till toppen imorgon

vi har även ett stort Bigjum som är otroligt skönt..
detta ligger i stora backen, där parken låg förra året..! =)

kan ju också passa på att säga att dom nya cykelspåren som byggts är nått av de roligaste jag åkt skidor i i hela mitt liv!
sen så är de mycket mera på gång!

snörar nu och har kommit ca 5 cm.. får hoppas på lite mera puder till imorgon!
idag va de hårt å jävigt.. men beror på tempraturväxlingarna igår..

så förfan! ta dig hit om de finns möjlighet

Jag tänkte åka till Gesunda imorgon, men det kanske är mer värt att åka till Grönklitt istället om det är så lite öppet...

Någon chans att det öppnar fler backar imorgon?

poc sa:
Jag tänkte åka till Gesunda imorgon, men det kanske är mer värt att åka till Grönklitt istället om det är så lite öppet...

Någon chans att det öppnar fler backar imorgon?
grönklitt har väl lika mycket ungefär..

beror ju på vad man åker.. vill du hoppa å så åk till gesunda! :)
vill du njuka av lite fina pister och go stämning bör du bege dig till grönklitt

Tillbaka
Topp