Ghetto eller Jibb?

Ghetto eller Jibb?
Fattar inte jag heller. Man ska se normal ut som jibber. Lite mer baggie på byxorna dock. Men att sätta på sig en tröja som ronnie coleman får på sig då har det gåt förlångt

Ghetto eller Jibb?
Beroende på vad man har för kläder speglar inte om man är gangsta eller inte, om man vill spegla den kulturen när man åker skidor så är det ok. alla har fri rätt, men det man ska eftersträva är skidglädje och den kommer inte genom vilka kläder man bär på.

Ghetto eller Jibb?
Fan jibbing ska ju vara lite stora kläder, men har du på dig lite för stora kläder i en skidbacke är du inte gangster. Ser inga som helst likheter.

Ghetto eller Jibb?
Egentligen, om vi ska hålla på att märka på att folk säger ord som "gangster" utan att personen kan liknas vid den korrekta definitionen gangster så kan vi ifrågasätta halva svenska språket känns det som. Uttryck och ord får andra innebörder, så är det bara, man skulle kunna göra som Herr Olsson och Herr Wester gjorde för ett tag sen och ifrågasatte användandet av ordet "gay". Folk skrev att saker var "gay" men menade inte att dessa saker var homosexuella. En del säger gangster om man har stora kläder, men de är inte äkta gangsters, so what?

Jag kan kalla en person/sak etc. för "horig" eller "tung" men det innebär inte automatiskt att personen/saken säljer sex för pengar eller att den/det väger mycket. Ord och uttryck får andra definitioner och användningsområden med tiden, det är naturligt och troligtvis omöjligt att förhindra.

Ghetto eller Jibb?
pIsraelsson sa:
okey .. gangstagrejen barkar totalt. som vettiga människor tidigare nämnt finns det troligtvis inte någon som sysslar med organiserad kriminalitet för att kunna betala sin utrustning, resor, boende, räkningar mm .. men det är roligt med dom som verkar tro att dom är gangsters på riktigt ..

jag har på mig stora kläder, det är framförallt skönt och det ser bra ut.
jag lyssnar på hiphop/rap, men inte gangsterrap, utan bra rap med bra budskap och grejer. (dra inte all hiphop/rap över ett sträck).
jag är ju inte gangster för det .. jag är fortfarande en 15årig svenne från norra sverige som gillar att åka skidor .. inte ett dugg gangster alls.

sen, de flesta av mina åsikter finns i tidigare inlägg, så jag orkar inte skriva.

play it your own way, you know.
vem fan säger barka br ?;L;Dd iubte hnavg i vcarje fakkhaha då sgäer nug bg a tt det giott fel i livet !

Ghetto eller Jibb?
RailReppin sa:
Fan jibbing ska ju vara lite stora kläder, ...
Du menar, "Jibbar man ska man ha stora kläder"?
Uttalanden som det där är varför vissa blir förvirrade, jibb är väl en åkstil och inte en klädstil?

Senast ändrad:
Ghetto eller Jibb?
tittti540 sa:
jag tycker att man är jibber då man hoppar å leker å har roligt.
sedan finns det ju olika stilar, som det finns inom allt.
vissa lyssnar på hiphop vissa lyssnar på pop eller rock eller jazz eller what ever.
sedan att stora kläder å hiphop "hör till" jibbingen lite, det gör de ju.
MEN
åker man runt med pistol i backen och sånt där är det väl lite mer GANGSTA, men det är väl ännu en stil.
det finns många stilar. det har väl/ju alltid varit så att dom som har en stil som sticker ut blir mer uppmärksammad och det är därför folk WHINAR, för att folk sticker ut för mycket, bryter mot normerna å allt de där blaha.
det behöver väl inte vara larvigt och töntigt att åka "GHEEEDO" . eftersom det bara är en stil bland alla andra.
jibba är en sak, men alla har olika stilar och bara för att stilen heter gansgter/ghetto/m.m så tror jag inte att nån allvarligt tror att dom är en riktig gangster från compton.
det är väl bra att alla har olika stilar och om nu steeezzy grejer och 4bi9 kopplas ihop med pistoler och ghetton får det väl vara så, dom åker skidor och är jävligt duktiga det är väl de som är huvudsaken!!??!?
åker man runt med pistol är man väll lite WB gangsta?:P

Ghetto eller Jibb?
det finns ju gangsters som åker skidor. en del röker weed och skjuter folk då e man ju gangzter!

Ghetto eller Jibb?
Nizzon sa:
Om någon säger "Fan va gaaangstah!" så syftar väl denne på klädstil eller atityd, och inte på åkningen?
Vad är det isf för fel med att säga det om personen i fråga åker omkring med "ghettokläder" och picka?
men jag tror knappast att nån snubbe från ghettot skulle kunna har råd med skid kläder för flera tusen ... men vem bryr sej ;)

Ghetto eller Jibb?
ser mig nog som en vanlig skidåkare som hoppar lite..

jibb,jibber,jibbing låter jävligt töntigt. det ordet får mig att må illa

Ghetto eller Jibb?
jag vet inte om någon redan sagt det eller dylikt, för ja orkar inte riktigt läsa igenom alla kommentarer, Men Gangstah handlar ju fan om Kriminalitet och det är väl egentligen inget man vill förknippa skidåkningen med?

Typ om någon frågar vad man håller på med och man säger Att man är en skidåkare/jibber, inte fan vill man att den duden tänker shit han är en gangstah han kanske tar glocken å skjuter oss!

Ajja vet inte om he blev riktigt rätt skrivet men hoppas ni fattar

Ciao'

PS, FUCK THA GANGSTAA SHIIEET MAYN DUDE; slim shady

Ghetto eller Jibb?
more10 sa:
det finns ju gangsters som åker skidor. en del röker weed och skjuter folk då e man ju gangzter!
Det är i och för sej sant, Jag tydcker man har rätt att kalla sig gangstah skier om man fan är galen, Misshandlar folk, skjuter, Softar drive by saker, och sådant, men man e inte gangstah om man röker weed tycker ja,

Ghetto eller Jibb?
Haha, du skämtar antar jag.

Jag lyssnar på dödsmetall och går på mkt sådana konserter osv, ska jag kalla mig döds-snowboarder då? Man kanske skulle börja spöka ut sig med patronbälten, måla sig med blod och ha skinnjacka när man åker, fan va döds! \,,/

Eller så använder jag snowboardkläder, eftersom det är det jag pysslar med i backen.

Senast ändrad:
Ghetto eller Jibb?
hHarlaut sa:
skidåkning har fett mycket med gangsterstilen att göra!!!
om du är skitbra som ex tom wallisch, då kan du kalla han för en gangster...
han är som en gang ledare och alla vill vara som han...
"he slayed that edit" "he killed that comp" "damn homie that was soo dank" alla ord och allt du använder är inräknade i gangsta-kulturen!

Varför gör man ex. HYPHY edits?! SHIT'S GANGSTAAAAAA, att göra en edit när man kör ghost-ridin' och låtsas att vara helt galen och almänt hyphy... man shits MURDA!

alla som är gangsta åkare har nästan alltid musik med tung crunked hiphop när dom åker, BARA för att få den stillen, se mer ut som and trueeee plaaaya' liksom! SHIT'S DIRTY

(svårt att förklara hela skiten) but SHIT'S GANGSTA!!!
Om man är gangster för att man är bra och en person alla andra ser upp till så kan man lika gärna säga att skidåkning har lika mycket med sjukhus-kulturen att göra. En överläkare är antagligen sjukhusets bästa läkare och troligtvis den som de andra läkarna ser upp till. I så fall är ju Tom Wallisch en överläkare och skidåkning är sjukt HOSPITAL !!

Knappast alla åkare använder engelska och de som gör det gör det troligen inte för att de åker skidor. Utan snarare för att de bor i ett engelsktalande land. Om man gör det ändå så beror det troligtvis bara på trender och att personen i fråga tycker det är "coolt". I amerika kan jag gissa att det är populärt att uttrycka sig så, men det är lika populärt att säga "fan va sjukt" i Sverige eller som på engelska är "damn that's sick" och adjektivet "sjukt" tillhör ju sjukhus-kulturen. "Han är fan inte frisk" kan jag också känna igen mig säga. Än en gång, sjukhus. Ord som "shit" och "dirty" verkar ju vara väldigt på tapeten också och det kan ju kopplas till mänsklig hygien, vilket än en gång kan kopplas till sjukhus. SHIIIT'S HOSPITAL!

Att du, och troligen personer du åker med, använder ord och "allt sånt" som ingår i gangsta-kulturen gör knappast skidåkning till gangsta. Kanske för er dock.

Men än en gång, palla bry sig, jag låter folk göra sin grej, men jag förstår inte hur man kan kalla skidåkning för något som är "gangsta".

Senast ändrad:
Ghetto eller Jibb?
H-T sa:
hHarlaut sa:
skidåkning har fett mycket med gangsterstilen att göra!!!
om du är skitbra som ex tom wallisch, då kan du kalla han för en gangster...
han är som en gang ledare och alla vill vara som han...
"he slayed that edit" "he killed that comp" "damn homie that was soo dank" alla ord och allt du använder är inräknade i gangsta-kulturen!

Varför gör man ex. HYPHY edits?! SHIT'S GANGSTAAAAAA, att göra en edit när man kör ghost-ridin' och låtsas att vara helt galen och almänt hyphy... man shits MURDA!

alla som är gangsta åkare har nästan alltid musik med tung crunked hiphop när dom åker, BARA för att få den stillen, se mer ut som and trueeee plaaaya' liksom! SHIT'S DIRTY

(svårt att förklara hela skiten) but SHIT'S GANGSTA!!!
Om man är gangster för att man är bra och en person alla andra ser upp till så kan man lika gärna säga att skidåkning har lika mycket med sjukhus-kulturen att göra. En överläkare är antagligen sjukhusets bästa läkare och troligtvis den som de andra läkarna ser upp till. I så fall är ju Tom Wallisch en överläkare och skidåkning är sjukt HOSPITAL !!

Knappast alla åkare använder engelska och de som gör det gör det troligen inte för att de åker skidor. Utan snarare för att de bor i ett engelsktalande land. Om man gör det ändå så beror det troligtvis bara på trender och att personen i fråga tycker det är "coolt". I amerika kan jag gissa att det är populärt att uttrycka sig så, men det är lika populärt att säga "fan va sjukt" i Sverige eller som på engelska är "damn that's sick" och adjektivet "sjukt" tillhör ju sjukhus-kulturen. "Han är fan inte frisk" kan jag också känna igen mig säga. Än en gång, sjukhus. Ord som "shit" och "dirty" verkar ju vara väldigt på tapeten också och det kan ju kopplas till mänsklig hygien, vilket än en gång kan kopplas till sjukhus. SHIIIT'S HOSPITAL!

Att du, och troligen personer du åker med, använder ord och "allt sånt" som ingår i gangsta-kulturen gör knappast skidåkning till gangsta. Kanske för er dock.

Men än en gång, palla bry sig, jag låter folk göra sin grej, men jag förstår inte hur man kan kalla skidåkning för något som är "gangsta".
Hahahaha det där var fan skönaste läsningen för iår iaf!

Ghetto eller Jibb?
Nizzon sa:

Jag lyssnar på dödsmetall och går på mkt sådana konserter osv, ska jag kalla mig döds-snowboarder då? Man kanske skulle börja spöka ut sig med patronbälten, måla sig med blod och ha skinnjacka när man åker, fan va döds! \,,/

Eller så använder jag snowboardkläder, eftersom det är det jag pysslar med i backen.
Du sa det bra!

Ghetto eller Jibb?
om man ska snacka om baggystilen så är ju som sagt något som folk, inklusive mig, bara klär sig i, det har ju inget med att vara gangsta att göra... sen har den ju blivit "döpt" av vissa som "ghettostilen" och "gangstastilen", men å andra sidan, kallar ju klädmärkerna också kollektionerna för ghetto och gangsta nu, tänker på salomons the ghetto suit, och salomons gangsta jacket och pant.

men du har rätt jeppe, varför säger man fan vad dom är gangsta istället för att säga, fan vad nice dom jibbar, eller fan vad steeze dom har, jag förstår inte. Min åsikt, love it or hate it,

Peace.

Ghetto eller Jibb?
Nizzon sa:

haha det var faktiskt en kille på dundret som gled runt med någon liknande outfit som den förra säsongen

Ghetto eller Jibb?
hHarlaut sa:
fan va jibb?! om man är en bra jibber är du bra på flattricks, bra på butters på snö boxar och när man gör massor av annurlunda saker på rails/boxar som ex. nolies och shit... jibber menas ju att man leker runt bara och gör coola saker...

"fan jibb" dom är i nya 4bi9 editen, det funkar inte enligt mig... men "fan vad mycket sköna jibbs dom kör" i nya 4bi9 editen...
men det gör ju killarna till gansters någonstans? för att dom har stora kläder och kaxar med någon 35+ fritids åkare i backen? nej.

Ghetto eller Jibb?
Pohjo sa:
Jag syftar inte alls efter att bli en gangster , men jag diggar jibbers med stora baggy kläder ! Så därför har jag det , helt enkelt för att jag tycker det är shysst !

Och sen har nästa alla här missförståt vad gangster betyder ! slå upp det i en ordbok vet ja !
jag tycker att du "Pohjo" skriver helt rätt, man får väl ha vad man vill ha, gangsters har enligt mig pistoler och jag gissar på att de inte åker skidor. Sen om jag får säga mitt om "ghetto" så tror jag inte ghetto kidsen har råd med Oakley, Rip Curl och alla dem där märkena så ghetto tror jag man blir om man inte har råd med en jacka och måste åka utan.

Ghetto eller Jibb?
glindstrom sa:
pIsraelsson sa:
okey .. gangstagrejen barkar totalt. som vettiga människor tidigare nämnt finns det troligtvis inte någon som sysslar med organiserad kriminalitet för att kunna betala sin utrustning, resor, boende, räkningar mm .. men det är roligt med dom som verkar tro att dom är gangsters på riktigt ..

jag har på mig stora kläder, det är framförallt skönt och det ser bra ut.
jag lyssnar på hiphop/rap, men inte gangsterrap, utan bra rap med bra budskap och grejer. (dra inte all hiphop/rap över ett sträck).
jag är ju inte gangster för det .. jag är fortfarande en 15årig svenne från norra sverige som gillar att åka skidor .. inte ett dugg gangster alls.

sen, de flesta av mina åsikter finns i tidigare inlägg, så jag orkar inte skriva.

play it your own way, you know.
vem fan säger barka br ?;L;Dd iubte hnavg i vcarje fakkhaha då sgäer nug bg a tt det giott fel i livet !
Ganska bra stavning faktiskt. :)

Ghetto eller Jibb?
Själva grejen att vara gangster när man åker skidor är skrattretande. Vet ni vad en gangster är? Det handlar inte ett skit om kläder kan jag tala om. Anyways, det har spårat ur såpass att jag knappt orkar vara inne på sidan längre. Medelåldern verkar vara 13 år och fullproppad med wiggers. Första gången jag såg harlaut i grillz skrattade jag som fan.

Alltså, ingen som åker skidor ÄR gangster, det kan man ju utesluta. Att många som åker skidor VILL vara gangsters är mer sannolikt. Att många som åker skidor ÄR wiggers är fakta.

Jag signar ut, besöker väll detta stället någon gång under vintern igen :)

Senast ändrad:
Ghetto eller Jibb?
men kör med den åkstillen du tkr är bäst...

Dock snyggar med mer babby kläder när man jibbar än tajta kläder tycker jag.!

Ghetto eller Jibb?
YoutubeHasse sa:
hHarlaut sa:
fan va jibb?! om man är en bra jibber är du bra på flattricks, bra på butters på snö boxar och när man gör massor av annurlunda saker på rails/boxar som ex. nolies och shit... jibber menas ju att man leker runt bara och gör coola saker...

"fan jibb" dom är i nya 4bi9 editen, det funkar inte enligt mig... men "fan vad mycket sköna jibbs dom kör" i nya 4bi9 editen...
men det gör ju killarna till gansters någonstans? för att dom har stora kläder och kaxar med någon 35+ fritids åkare i backen? nej.
ja men de är klart att de gåt till så..

Ghetto eller Jibb?
Förstår inte enns att folk orkar lägga ner tid på att skriva i en sån här tråd, gå ut och bygg ett summerrail lr hoppa studsmatta så att man blir en bra ''jibbare''.!

Men men mitt ord: En jibbare förknippar nog dom flesta skidåkarna som en skidåkare som kör rails, boxar, hoppar på feta hopp och gör trick, schreddar feta handrails osv. Det är vad jag tror att alla ''jibbare'' tror att jibbing är.
Gheddo har kommit in i jibbingen senare som folk har dragit vidare till en lifstil.-Gangsterkulturen.
Man är inte gheddo bara för att man jibbar.
im sign out niggah.-gangster

Ghetto eller Jibb?
less som fan på baggy stilen, i år blir det punk rock och tajt som fan !

Ghetto eller Jibb?
PontusOlsson sa:
jag fattar inte varför man kallar de för gangster över huvudtaget.. kolla på tony montana.. han har ju inte direkt 5XL Tall Tees och typ size 40 jeansen och bandana och han är ju ändå största gangstern genom tiderna :P
Word!
men jag gillar ändå baggy stilen mer än tonys stil...

keep flying

Ghetto eller Jibb?
Alltså jag tycker att man kan dra ett streck över all denna skit, det enda som är fakta är att jibbin gått igenom samma utveckling som snowboard och skate. Börjar med att ett gäng inovatörer kommer på ett nytt koncept och lanserar sporten för bara sporten ingen jävla livstil, Alltså i början spelade ingen roll vilken stil man repesenterade utan det var åkningen som var själva grejen, sen så gradvis blev det mer en livstil och då började alla plötsligt andvända oversize kläder och lyssna på hiphop och det spelade ingen roll ifall man var duktig ellr ej så länge man hade rätt kläder så var det lungt. Och så nu när all hype lungat ner sej så kommer jibbin troligen bli som vi redan har sett lite mer punk ellr va fan man känner för och ingen kommer praktiskt taget bry sej. Allt är bara en jävla kulturell klyscha så va fan ska man bry sej ?

Äshh orkar inte klaga nå mer

Pizzzzzzzzzzzzzza

Ghetto eller Jibb?
Ghetto eller Jibb?
jag kör med thigta jeans piké och lyle & scott tröjor på skolan:P betyder det att jag inte får ha stora kläder når jag jibbar? NEJ:P jag kör ändå med oakley ställ i Large och sånt:) Piiiiz

Ghetto eller Jibb?
jag kör i skjorta och kavaj ovanpå det. Hatt istället för hjälm. Kalla mig för frank costello och puffa cigarr istället för att använda goggles. Börja bryta på ryska.

Viktigt med att stanna 4 ggr per åk så man kan ta betalt för garderoben samt utpressa en 4 barnsmamma som åker sittlift ovanför en.
say helooo to my litteel frend!

Ghetto eller Jibb?
love4k3rstrom sa:
jag kör med thigta jeans piké och lyle & scott tröjor på skolan:P betyder det att jag inte får ha stora kläder når jag jibbar? NEJ:P jag kör ändå med oakley ställ i Large och sånt:) Piiiiz
nej det betyder bara att du har jävligt risig stil

Snödjup

Tillbaka
Topp