Spotted: Diplomats i förd salomon gangsta suit rideawaying up på upperstreet, u know u love me, xoxo pizzagirljeppenator sa:jag gjorde bara tråden för att få igång lite diskussion angående varför man säger gangsta och inte jibb? när gangster och allt vad de heter faktiskt inte hör till skidålningen..
visst fan kan man göra rideawats och skrika "THAT WAAS SOO SICK!" men inte fan är de gangsta, då är de jibb.. i min värld iallafall. sen om ni andra tror 50cent chillar runt i XXL burtonbyxor och gör rideaways när han går så är de upp till er
xzimmit sa:Jag tycker att defentionen på en jibber är en skidåkare som hoppar och t.ex. gillar att åka park.
Sedan hur man klär sig i backen är en helt annan femma.
jag själv anser mig som en jibber då jag även gillar att åka park även fast det kanske inte är mitt huvudintresse inom skidåkning. Jag gillar baggy kläder men inte 2-3 storlekar för stora och jag har väl inte den looken som ser framför sig om dom sig en jibbare med "gangstastil".
Fast det är ju så ändå att det idag finns generella stilar inom olika områden inom musik, sport osv. Hiphopare har speciella stilar, skatare speciella, golfare speciella, hårdrockare speciella.. Det är ju ganska osannolikt att alla dessa personer från början skulle ha samma smak utan att det snarare utvecklas till att pratar och klär sig på ett visst sätt för att identifiera sig.
Man klär sig på ett visst sätt för att man tycker att det är snyggt men samtidigt omedvetet för att identifiera sig till en viss gruppering. Jag själv beställde t.ex. en t-shirt tidigare i år med trycket "4FRNT SKIS" för att jag tyckte den var snygg men jag hade ju inte köpt den om jag inte var skidåkare?
Detta gäller ofta även hur vi pratar och beter oss, varför tycker att man "brats" pratar på ett visst sätt likt som "gangsters" på ett sätt.
Sen att skatare, snowboardåkare, surfare, jibbare osv. ofta klär sig i samma stil beror väl troligtvis på att alla idrotter generellt faller under termen "actionsport" och att det är samma märken som leverar kläder till alla sporter.
Detta är ju inget konstigt utan finns ju i alla dess former i alla samhällen.
Men det skiljer sig som sagt, jag lyssnar på hårdrock/metal och är en jibbare men har inte den typiska jibbstilen i backen och klär mig inte som en typisk hårdrockare utan mer lite åt skatehållet.
Det man egentligen pratar om är väl stereotyper för olika grupperingar och kulturer.
Ojoj nu blev visst mitt inlägg lite långt, dom tenderar ju att bli det. Ni får ha överseende med det![]()
För att inte tala om Billy Danzes hyphy edits.Pizzaaugust sa:Spotted: Diplomats i förd salomon gangsta suit rideawaying up på upperstreet, u know u love me, xoxo pizzagirljeppenator sa:jag gjorde bara tråden för att få igång lite diskussion angående varför man säger gangsta och inte jibb? när gangster och allt vad de heter faktiskt inte hör till skidålningen..
visst fan kan man göra rideawats och skrika "THAT WAAS SOO SICK!" men inte fan är de gangsta, då är de jibb.. i min värld iallafall. sen om ni andra tror 50cent chillar runt i XXL burtonbyxor och gör rideaways när han går så är de upp till er
och denna person ifråga är mentalt störd?Setermaan sa:För att inte tala om Billy Danzes hyphy edits.Pizzaaugust sa:Spotted: Diplomats i förd salomon gangsta suit rideawaying up på upperstreet, u know u love me, xoxo pizzagirljeppenator sa:jag gjorde bara tråden för att få igång lite diskussion angående varför man säger gangsta och inte jibb? när gangster och allt vad de heter faktiskt inte hör till skidålningen..
nödvändigt att slänga in 100 inlägg typ, så fyndig va du inte..ebba-t sa:Bonnie och Clyde = Gangsters
Henrik Harlaut och Tom Wallish = Newschoolskidåkare
Den dag jag ser en skidåkare/snowboardåkare med kritstrecksrandig kostym, hatt och en tommy gun inannför rocken är den dag jag skriker "GAAAAAAAAANGSTER!" och är fullt allvarlig.
Folk stör sig inte på att folk är "gangsta", utan att många som är gangsta vill visa det genom olika gester. som när Brogan i hans Thug Edit låtsas slå en person och sen stannar handen 10cm från ansiktet, eller att när någon tar för lång tid på sig att hoppa på ett hopp, eller bara gör en 360 så suckar dom högt.tittti540 sa:jag tycker att man är jibber då man hoppar å leker å har roligt.
sedan finns det ju olika stilar, som det finns inom allt.
vissa lyssnar på hiphop vissa lyssnar på pop eller rock eller jazz eller what ever.
sedan att stora kläder å hiphop "hör till" jibbingen lite, det gör de ju.
MEN
åker man runt med pistol i backen och sånt där är det väl lite mer GANGSTA, men det är väl ännu en stil.
det finns många stilar. det har väl/ju alltid varit så att dom som har en stil som sticker ut blir mer uppmärksammad och det är därför folk WHINAR, för att folk sticker ut för mycket, bryter mot normerna å allt de där blaha.
det behöver väl inte vara larvigt och töntigt att åka "GHEEEDO" . eftersom det bara är en stil bland alla andra.
jibba är en sak, men alla har olika stilar och bara för att stilen heter gansgter/ghetto/m.m så tror jag inte att nån allvarligt tror att dom är en riktig gangster från compton.
det är väl bra att alla har olika stilar och om nu steeezzy grejer och 4bi9 kopplas ihop med pistoler och ghetton får det väl vara så, dom åker skidor och är jävligt duktiga det är väl de som är huvudsaken!!??!?
liknande kläder, flera ord därifrån, musik i typ 10000000 filmer, lite förknippat måste det allt vara..Roosvall sa:ännu en dum tråd.
Newschoolskidåkningen eller sk "jibbing" är verkligen inte förknippat med hip hop kulturen någonstans. Visst folk som håller på med denna sport väljer dock att åka i liknande kläder.
Detta är endast ett mode inget mera.
// Jag åker i tights.
jag kan juh säga att i sidlake hare förekommit blodiga gäng fighter å det har jag vart med omManutten sa:för övrigt är ju det hela helt sjukt snevridet från början.. när gängen i usa började påstå att dom rappade och hiphop blev förknippat med gangsterism.. helt wack! gangsters kan ta sig i röven!
så tillbaka till frågan.
svar ja, man är en jibber när man hoppar å grejar i stora kläder och det är sjukt cleant!
men inte fan finns det nåt gangster i att åka skidor!! såvida man inte bedriver en blodig gangfight uppe på kalfjället och det är det väl ändå ingen jibber som gjort här på freeride?
först när någon gjort det så kan jag hålla med om att skidåkning är g.. men det kommer adrig att ske så fortsätt nu att jibba i era stora kläder och bandanas men lägg ner gangstersnacket!
puss
gangster enligt mig är dom som går omkring i gäng och typ skjuter ner folk på gatan i usa ;P;P inte att man har bling bling och stora kläder ;P stora kläder kan man ha för att det är snyggt också ;P? själv skulle jag ha använt grillz endast om jag hade haft typ svart grönlila liknande tänder så att jag skulle behöva gömma dom ;P men ja erkänner att de är litte fränt :P over and out peace.Kruxelidux_gangsta-thug sa:haha, klart som fan man inte är gangster för att man har stora kläder ?
Om man nu skulle va "gangster" så skulle man nog gå runt i blingbling, grillz, tall tees å sånt skit vanligtvis med..
När man åker skidor har man liksom talltees och stora kläder för att de
är snyggt, mer steezy..
Nytt rekord i blinkande tungslickande smileys?Falkishh sa:gangster enligt mig är dom som går omkring i gäng och typ skjuter ner folk på gatan i usa ;P;P inte att man har bling bling och stora kläder ;P stora kläder kan man ha för att det är snyggt också ;P? själv skulle jag ha använt grillz endast om jag hade haft typ svart grönlila liknande tänder så att jag skulle behöva gömma dom ;P men ja erkänner att de är litte fränt :P over and out peace.Kruxelidux_gangsta-thug sa:haha, klart som fan man inte är gangster för att man har stora kläder ?
Om man nu skulle va "gangster" så skulle man nog gå runt i blingbling, grillz, tall tees å sånt skit vanligtvis med..
När man åker skidor har man liksom talltees och stora kläder för att de
är snyggt, mer steezy..
Men det är väl olagligt att döda folk? Det är väl ändå inga förebilder för böevelen!?KeK sa:.
Jag hatar 13åriga wannabe HH, som tror att dom är G, när dom igentligen bor hemmas hos mamma i skelefteå.
När man är gangster bor man i slummen i new york och är med i gäng och dödar folk m.m. hi
.
klockren, langar en pouss jag med till er allesammans!Manutten sa:för övrigt är ju det hela helt sjukt snevridet från början.. när gängen i usa började påstå att dom rappade och hiphop blev förknippat med gangsterism.. helt wack! gangsters kan ta sig i röven!
så tillbaka till frågan.
svar ja, man är en jibber när man hoppar å grejar i stora kläder och det är sjukt cleant!
men inte fan finns det nåt gangster i att åka skidor!! såvida man inte bedriver en blodig gangfight uppe på kalfjället och det är det väl ändå ingen jibber som gjort här på freeride?
först när någon gjort det så kan jag hålla med om att skidåkning är g.. men det kommer adrig att ske så fortsätt nu att jibba i era stora kläder och bandanas men lägg ner gangstersnacket!
puss